Firma odzieżowa Nolita przy współpracy z kontrowersyjnym fotografem Olivierem Toscanim (jego autorstwa są szokujące zdjęcia wykonane dla marki Benetton, np. zakonnica całująca księdza) zapoczątkowała kampanię reklamową walczącą z anoreksją. Zdjęcia pojawiły się w prasie tuż przed rozpoczęciem Tygodnia Mody w Mediolanie.

Modelką jest 23-letnia Isabelle Caro, która cierpi na anoreksję od 13. roku życia.

Dziewczyna wciąż nie wygrała walki z chorobą – obecnie waży zaledwie 30 kilogramów.

– Pozostawałam w ukryciu zdecydowanie zbyt długo – wyznała w rozmowie z włoskim Vanity Fair. – Teraz chcę się bez strachu pokazać, choć wiem, że moje ciało jest ohydne. To cierpienie, którego doświadczyłam, może mieć sens tylko wtedy, jeżeli pomoże ono komuś, kto wpadł w tę pułapkę, z której ja wciąż próbuję się wydostać.

– Zdjęcia są bezsensowne i głupie. Mogą nawet wzmagać rywalizację o ekstremalną szczupłość między innymi chorymi – komentuje badająca anoreksję Fabiola De Clerq.