W miniony weekend The Daily Mirror opisał niewesołe życie Paula Granta, aktora znanego między innymi z Gwiezdnych wojen i filmów o Harrym Potterze. Pokazując degrengoladę i uzależnienie aktora od narkotyków, magazyn zilustrował tekst zdjęciami z puszką polskiego piwa.

W treści artykułu znalazły się takie sformułowania:

…opowiada o swoich problemach żłopiąc przeterminowane, tanie piwo, którego czteropak kosztuje 4 funty.

Portal Wirtualne Media pisze, że marka Żywiec nie jest zadowolona z takiej „reklamy”.

W naszej ocenie takie wykorzystanie zdjęcia z logo marki Żywiec narusza jej wizerunek w sposób nieuzasadniony i szkodliwy. Szczególnie, że bardzo dbamy nie tylko o jakość naszego flagowego piwa, ale też wkładamy wiele wysiłku, żeby budować jego pozytywny wizerunek wśród konsumentów oraz propagować jego odpowiedzialne spożycie – dodaje Borucka. – W tym kontekście zdjęcia wykorzystane przez redakcję w sposób krzywdzący eksponują markę Żywiec i wywołują negatywne skojarzenia. Zwróciliśmy się z naszym stanowiskiem do redakcji „The Daily Mirror” – portal przytacza wypowiedź przedstawicielki firmy.

Wszyscy eksperci oceniają, że takie umieszczenie produktu wiąże się wyłącznie ze stratami, zwłaszcza wizerunkowymi.

W tym przypadku zasada „nieważne, jak piszą, byleby pisali”, nie sprawdziła się…

Cały artykuł przeczytacie na portalu Wirtualne Media.

Paul Grant z polskim piwem wywołał burzę

Fot. Zrzut ekranu The Daily Mirror