W przerwie tegorocznego finału Super Bowl obok wielu komercyjnych – pomysłowych, szalonych i zabawnych reklam pojawi się po raz pierwszy spot o przemocy domowej.

Wideo nakręcone zostało na zamówienie fundacji NO MORE. Inicjatywa wsparta przez Narodową Ligę Futbolową już budzi wielkie emocje. W ubiegłym roku amerykańska opinia publiczna została wstrząśnięta skandalami z udziałem zawodników, którzy stosowali wobec swych bliskich przemoc.

A przecież sportowcy to nie jedyna grupa, która wyładowuje się na bezbronnych i słabszych. Film został zainspirowany autentyczną historią, która wydarzyła się kilka lat temu. Do dyspozytora numeru alarmowego 911 zadzwoniła kobieta prosząc o dowiezienie pizzy. Mężczyzna myślał początkowo, że to głupi żart. Po chwili zorientował się jednak, że kobieta ma problem w domu – okazało się, że numer telefonu, spod którego dzwoniła, był już rejestrowany jako ten, spod którego alarmowano w sytuacjach zagrożenia życia.

Właśnie tę sytuację przedstawia spot. Widz słyszy następującą rozmowę:

– Chciałabym zamówić pizzę.
– Dodzwoniła się pani na 911. To numer alarmowy.
– Tak, dużą, połówka z pepperoni, połówka z pieczarkami.
– hmm… wie pani, że dodzwoniła się na 911? To numer alarmowy.
– Czy wie pan, ile potrwa dostawa?
– Dobrze, proszę pani, czy wszystko jest w porządku? Czy jest pani w sytuacji zagrożenia czy nie?
– Tak.
– …i nie może pani rozmawiać, bo…?
– Tak, tak.
– Czy ktoś jest z panią w pokoju? Proszę powiedzieć tylko: tak lub nie.
– Tak.
– Dobrze, wydaje mi się, że mam w pani okolicy policjanta. Czy w domu jest broń?
– Nie.
– Czy może pani zostać na linii?
– Nie. Do zobaczenia wkrótce.

Najbardziej dramatyczny spot Super Bowl [VIDEO]

Najbardziej dramatyczny spot Super Bowl [VIDEO]

Najbardziej dramatyczny spot Super Bowl [VIDEO]

Najbardziej dramatyczny spot Super Bowl [VIDEO]

Najbardziej dramatyczny spot Super Bowl [VIDEO]