Jak wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez Young&Rubicam (www.yr.com) w 2007 roku, marką jest nie tylko produkt czy usługa, ale może nią być wszystko: waluta, kraj, instytucja, człowiek.

Najsilniejszą marką 2007 roku jest według respondentów Polska (jako kraj). Na drugim miejscu uplasowała się Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, potem Nokia, Danone, Polsat, Wedel.

W pierwszej 50-tce z branży kosmetycznej znalazły się jedynie Nivea i Dove, a spośród badanych celebrytów najwyższą pozycję zajął Adam Małysz, za nim uplasowali się Grażyna Torbicka i Robert Kubica.

Małysz uzyskał wyniki charakterystyczne dla marek liderów. Cieszy się bardzo wysokim szacunkiem wynikającym z jego wybitnych osiągnięć sportowych.

Z danych wynika, że Joanna Brodzik to dopiero „wschodząca gwiazda\”. Czy Magda M. to szczyt jej kariery, czy uda jej się
w 2008 roku wykorzystać swój potencjał?

Wg respondentów BAV (specjalna metoda badań) najbardziej inteligentna gwiazda to bezapelacyjnie Grażyna Torbicka, a najmniej Andrzej Gołota.

Ciekawostką jest postrzeganie Ebiego Smolarka jako marki luksusowej, jak np. Chanel, a Borysa Szyca jako marki specjalistycznej, jak np. Gerber.

Niespodzianką jest pozycja Kuby Wojewódzkiego, którą można porównać do niszowego Radia Maryja. Jako marka ma on bardzo wysoką wyróżnialność ze względu na odmienność i śmiałość w poglądach, ale dość niski szacunek.

Przyznać trzeba, że wyniki są zaskakujące. Ciekawa jaka była \”próbka\”. Czyżby zabrakło wśród respondentów młodszych Polaków?

Jak sądzicie jak silną marką jest sama Doda?