czwartek 03-12-15, czytany: 5482 razy, autor: Rain Dog

Mucha wzywa kobiety, by robiły sobie test na obecność HIV

Szczególnie w ciąży.

Anna MuchaAnna Mucha / © KAPiF
1 grudnia obchodziliśmy dzień walki z AIDS. Anna Mucha (35 l.), która wychowuje dwoje dzieci, zabrała głos w sprawie badań sugerowanych kobietom będącym w ciąży.

pamiętajcie o #HIV każdego dnia, zróbcie #test, nie bójcie się. #testywciazy mogą uratować dziecko !!! powinny być obowiązkowe !!!! - napisała aktorka na Instagramie.


W komentarzach sporo kobiet pisało o swoich doświadczeniach w tej kwestii.

Nie dostałam skierowania w ciąży na test,ale zrobiłam prywatnie, koszt ok. 50 zł - napisała jedna z internautek.


Ja w obu ciążach musiałam zrobić, był to jeden z ważniejszych dokumentów, i które pytali jak zaczął się poród - wspomniała inna.


Wiele kobiet podkreślało, że - choć badania są ważne - nie zawsze lekarze zlecają ich wykonanie.






Mucha wzywa kobiety, by robiły sobie test na obecność HIV




 
Ostatnio dodane fotki:zobacz całą galerię »
Anna Mucha
Anna Mucha
Anna Mucha
Anna Mucha
Anna Mucha
Anna Mucha
Anna Mucha
Anna Mucha




skomentuj:



Wasze komentarze (51): sortuj ↓

gość04-12-15, 09:10, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 03-12-15, 16:51 napisał(a):
gość, 03-12-15, 15:32 napisał(a):
gość, 03-12-15, 14:51 napisał(a):
gość, 03-12-15, 13:53 napisał(a):
gość, 03-12-15, 08:45 napisał(a):
gość, 03-12-15, 01:17 napisał(a):
A mam pytanie czytałam ostatnio taki artykuł o dziewczyny chorej na HIV nie wiadomo jak się zaraził bo nie mówiła.a moje pytanie jest takie czy jak taka kobieta jest juz zarażona to czy już nigdynie mmoże uprawiać seksu i planować zajścia w ciążę?

oczywiscie że może, ale z prezerwatywą. Planowanie ciąży tez jest mozliwe, ale poprzez zapłodnienie in vitro, żeby nie zakazic partnera. Prezerwatywa jest zabezpieczeniem dla partnera minusowego, który nie ma wirusa hiv.

z taka osobą to wątpie czy by ktos chciał uprawiać sex a co mówic być.po zatym dziecko tez zakażone by było.

Niekoniecznie musi być zarażone.

ja to nawet nie znam osoby która by chciała być z taką chora osobą. Takiej osoby nikt nie zechce nie oszukujmy się.

ja gdybym wiedziała że mój przyszły partner jest chory to obrazu przed seksem by był porzucony.


a jak byś nie wiedziała to co wtedy? Powinno sie żadać od nowego partnera badań na hiv

gość04-12-15, 09:06, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 03-12-15, 14:36 napisał(a):
w ciąży lekarz do którego chodziłam prywatnie zlecił mi badania na HIV, nie widzę w tym nic strasznego i dziwnego, nie wypytywal się o ilość partnerów, poprostu daje takie skierowanie każdej pacjentce, dziwią mnie dziwne pytania i oburzenia związane z tym tematem, świadczy to wyłącznie o ciemnocie ludzi!


Masz rację . U mnie było tak samo, dostałam skierowanie na początku i pod koniec ciązy wraz z innymi badaniami. Lekarz o nic nie pytał i nie było mu "głupio" dać skierowania jak to niektórzy piszą.

gość03-12-15, 22:43, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

w uk w kazdej ciazy jest obowiazkowe, jako pierwsze badanie. jak i rozne chroby weneryczne

gość03-12-15, 21:07, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

Mało się o tym mówi ale kretyn dentysta może "zabić" na raty naprawę wielu ludzi.

Cóż HIV, wirusowe zapalenie wątroby i wiele innych można złapać od fryzjera przez dentystę po coś bardziej medycznego i to będąc "dziewicą" dowolnej płci.

Tak że to brak okresowej poszerzonej diagnostyki u Polaków to zwykła zbrodnia na narodzie.

gość03-12-15, 20:44, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 03-12-15, 20:34 napisał(a): A dlaczego mowia w tv ze badanie na hiv jest bezplatne a ja jak bylam w ciazy to musialam placic?
jesli chodzisz na NFZ a lekarz da Ci skierowanie wtedy takie badanie w przychodni gdzie pracuje lekarz jest bezpłatne. Zdazyło mi sie ze poszłam gdzie indziej zrobic badania i dowiedziałam sie ze muszę je zrobic tam gdzie należę do przychodni z której to lekarz dal skierowanie. Jesli do lekarza chodzisz prywatnie badania są zawsze płatne.

gość03-12-15, 20:34, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

A dlaczego mowia w tv ze badanie na hiv jest bezplatne a ja jak bylam w ciazy to musialam placic?

gość03-12-15, 19:55, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 03-12-15, 16:46 napisał(a):
gość, 03-12-15, 16:23 napisał(a):
gość, 03-12-15, 14:13 napisał(a):
gość, 03-12-15, 13:48 napisał(a):
gość, 03-12-15, 11:59 napisał(a):
gość, 03-12-15, 11:39 napisał(a):
gość, 03-12-15, 11:36 napisał(a): Jak byłam w ciazy i lekarza prywatnego to pytałam co i HIV , lekarz powiedział , ze to badanie zleca się w wypadku podejzenia i pacjenta HIV.
Nie bądź śmieszna:D czyli lekarz patrzy na kobietę i jak jest wystrojona, to znaczy że nie ma hiv, ale jak ma tłuste włosy i pryszcze to od razu zleca badanie?:D
Właśnie, jakie są kryteria? Wypytuje o ilość partnerów seksualnych :)
Zarazic sie mozna nawet z jednym;)
Pozwól, że zacytuję ci dla pewności pytanie koleżanki wyżej bo widzę, że nie zrozumiałaś "Właśnie, jakie są kryteria? Wypytuje o ilość partnerów seksualnych? :)". Ona pyta o kryteria i o to czy lekarz pyta o ilość partnerów. A nie o to, czy można zarazić się od jednego partnera. Umiemy czytać?
na końcu nie ma pytajnika, tylko jest stwierdzenie
Tak, czepiajcie się "?" Jakby to było najważniejsze.
To nie jest najwazniejsze, ale zmienia sens zdania, ktore wyglada jak odpowiedz na pierwsze pytanie

gość03-12-15, 19:55, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

a test na hiv w ciazy nie jest obowiazkowy ? ja rodzilam i prowadzilam ciaze prywatnie i nie tylko na hiv ale i na zoltaczke typu c , kile , toksoplazmoze ,rozyczke musialam robic test

gość03-12-15, 16:51, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 03-12-15, 15:32 napisał(a):
gość, 03-12-15, 14:51 napisał(a):
gość, 03-12-15, 13:53 napisał(a):
gość, 03-12-15, 08:45 napisał(a):
gość, 03-12-15, 01:17 napisał(a): A mam pytanie czytałam ostatnio taki artykuł o dziewczyny chorej na HIV nie wiadomo jak się zaraził bo nie mówiła.a moje pytanie jest takie czy jak taka kobieta jest juz zarażona to czy już nigdynie mmoże uprawiać seksu i planować zajścia w ciążę?
oczywiscie że może, ale z prezerwatywą. Planowanie ciąży tez jest mozliwe, ale poprzez zapłodnienie in vitro, żeby nie zakazic partnera. Prezerwatywa jest zabezpieczeniem dla partnera minusowego, który nie ma wirusa hiv.
z taka osobą to wątpie czy by ktos chciał uprawiać sex a co mówic być.po zatym dziecko tez zakażone by było.
Niekoniecznie musi być zarażone.
ja to nawet nie znam osoby która by chciała być z taką chora osobą. Takiej osoby nikt nie zechce nie oszukujmy się.
ja gdybym wiedziała że mój przyszły partner jest chory to obrazu przed seksem by był porzucony.

gość03-12-15, 16:46, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 03-12-15, 16:23 napisał(a):
gość, 03-12-15, 14:13 napisał(a):
gość, 03-12-15, 13:48 napisał(a):
gość, 03-12-15, 11:59 napisał(a):
gość, 03-12-15, 11:39 napisał(a):
gość, 03-12-15, 11:36 napisał(a): Jak byłam w ciazy i lekarza prywatnego to pytałam co i HIV , lekarz powiedział , ze to badanie zleca się w wypadku podejzenia i pacjenta HIV.
Nie bądź śmieszna:D czyli lekarz patrzy na kobietę i jak jest wystrojona, to znaczy że nie ma hiv, ale jak ma tłuste włosy i pryszcze to od razu zleca badanie?:D
Właśnie, jakie są kryteria? Wypytuje o ilość partnerów seksualnych :)
Zarazic sie mozna nawet z jednym;)
Pozwól, że zacytuję ci dla pewności pytanie koleżanki wyżej bo widzę, że nie zrozumiałaś "Właśnie, jakie są kryteria? Wypytuje o ilość partnerów seksualnych? :)". Ona pyta o kryteria i o to czy lekarz pyta o ilość partnerów. A nie o to, czy można zarazić się od jednego partnera. Umiemy czytać?
na końcu nie ma pytajnika, tylko jest stwierdzenie
Tak, czepiajcie się "?" Jakby to było najważniejsze.

gość03-12-15, 16:23, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 03-12-15, 14:13 napisał(a):
gość, 03-12-15, 13:48 napisał(a):
gość, 03-12-15, 11:59 napisał(a):
gość, 03-12-15, 11:39 napisał(a):
gość, 03-12-15, 11:36 napisał(a):
Jak byłam w ciazy i lekarza prywatnego to pytałam co i HIV , lekarz powiedział , ze to badanie zleca się w wypadku podejzenia i pacjenta HIV.

Nie bądź śmieszna:D czyli lekarz patrzy na kobietę i jak jest wystrojona, to znaczy że nie ma hiv, ale jak ma tłuste włosy i pryszcze to od razu zleca badanie?:D

Właśnie, jakie są kryteria? Wypytuje o ilość partnerów seksualnych :)


Zarazic sie mozna nawet z jednym;)


Pozwól, że zacytuję ci dla pewności pytanie koleżanki wyżej bo widzę, że nie zrozumiałaś "Właśnie, jakie są kryteria? Wypytuje o ilość partnerów seksualnych? :)". Ona pyta o kryteria i o to czy lekarz pyta o ilość partnerów. A nie o to, czy można zarazić się od jednego partnera. Umiemy czytać?


na końcu nie ma pytajnika, tylko jest stwierdzenie

gość03-12-15, 15:32, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 03-12-15, 14:51 napisał(a):
gość, 03-12-15, 13:53 napisał(a):
gość, 03-12-15, 08:45 napisał(a):
gość, 03-12-15, 01:17 napisał(a): A mam pytanie czytałam ostatnio taki artykuł o dziewczyny chorej na HIV nie wiadomo jak się zaraził bo nie mówiła.a moje pytanie jest takie czy jak taka kobieta jest juz zarażona to czy już nigdynie mmoże uprawiać seksu i planować zajścia w ciążę?
oczywiscie że może, ale z prezerwatywą. Planowanie ciąży tez jest mozliwe, ale poprzez zapłodnienie in vitro, żeby nie zakazic partnera. Prezerwatywa jest zabezpieczeniem dla partnera minusowego, który nie ma wirusa hiv.
z taka osobą to wątpie czy by ktos chciał uprawiać sex a co mówic być.po zatym dziecko tez zakażone by było.
Niekoniecznie musi być zarażone.
ja to nawet nie znam osoby która by chciała być z taką chora osobą. Takiej osoby nikt nie zechce nie oszukujmy się.

gość03-12-15, 14:51, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 03-12-15, 13:53 napisał(a):
gość, 03-12-15, 08:45 napisał(a):
gość, 03-12-15, 01:17 napisał(a): A mam pytanie czytałam ostatnio taki artykuł o dziewczyny chorej na HIV nie wiadomo jak się zaraził bo nie mówiła.a moje pytanie jest takie czy jak taka kobieta jest juz zarażona to czy już nigdynie mmoże uprawiać seksu i planować zajścia w ciążę?
oczywiscie że może, ale z prezerwatywą. Planowanie ciąży tez jest mozliwe, ale poprzez zapłodnienie in vitro, żeby nie zakazic partnera. Prezerwatywa jest zabezpieczeniem dla partnera minusowego, który nie ma wirusa hiv.
z taka osobą to wątpie czy by ktos chciał uprawiać sex a co mówic być.po zatym dziecko tez zakażone by było.
Niekoniecznie musi być zarażone.

gość03-12-15, 14:50, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 03-12-15, 14:13 napisał(a):
gość, 03-12-15, 13:48 napisał(a):
gość, 03-12-15, 11:59 napisał(a):
gość, 03-12-15, 11:39 napisał(a):
gość, 03-12-15, 11:36 napisał(a): Jak byłam w ciazy i lekarza prywatnego to pytałam co i HIV , lekarz powiedział , ze to badanie zleca się w wypadku podejzenia i pacjenta HIV.
Nie bądź śmieszna:D czyli lekarz patrzy na kobietę i jak jest wystrojona, to znaczy że nie ma hiv, ale jak ma tłuste włosy i pryszcze to od razu zleca badanie?:D
Właśnie, jakie są kryteria? Wypytuje o ilość partnerów seksualnych :)
Zarazic sie mozna nawet z jednym;)
Pozwól, że zacytuję ci dla pewności pytanie koleżanki wyżej bo widzę, że nie zrozumiałaś "Właśnie, jakie są kryteria? Wypytuje o ilość partnerów seksualnych? :)". Ona pyta o kryteria i o to czy lekarz pyta o ilość partnerów. A nie o to, czy można zarazić się od jednego partnera. Umiemy czytać?
Poza tym zawarta była ironia;) bo to kpina aby lekarz miał wątpliwości co do wykonania badania.

gość03-12-15, 14:43, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 03-12-15, 13:53 napisał(a):
gość, 03-12-15, 08:45 napisał(a):
gość, 03-12-15, 01:17 napisał(a):
A mam pytanie czytałam ostatnio taki artykuł o dziewczyny chorej na HIV nie wiadomo jak się zaraził bo nie mówiła.a moje pytanie jest takie czy jak taka kobieta jest juz zarażona to czy już nigdynie mmoże uprawiać seksu i planować zajścia w ciążę?


oczywiscie że może, ale z prezerwatywą. Planowanie ciąży tez jest mozliwe, ale poprzez zapłodnienie in vitro, żeby nie zakazic partnera. Prezerwatywa jest zabezpieczeniem dla partnera minusowego, który nie ma wirusa hiv.

z taka osobą to wątpie czy by ktos chciał uprawiać sex a co mówic być.po zatym dziecko tez zakażone by było.



to fakt,czy jakby wiedzieliście że wasz partner jest chory to by byłscie znim,na pewno nie!

gość03-12-15, 14:36, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

w ciąży lekarz do którego chodziłam prywatnie zlecił mi badania na HIV, nie widzę w tym nic strasznego i dziwnego, nie wypytywal się o ilość partnerów, poprostu daje takie skierowanie każdej pacjentce, dziwią mnie dziwne pytania i oburzenia związane z tym tematem, świadczy to wyłącznie o ciemnocie ludzi!

gość03-12-15, 14:13, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 03-12-15, 13:48 napisał(a):
gość, 03-12-15, 11:59 napisał(a):
gość, 03-12-15, 11:39 napisał(a):
gość, 03-12-15, 11:36 napisał(a):
Jak byłam w ciazy i lekarza prywatnego to pytałam co i HIV , lekarz powiedział , ze to badanie zleca się w wypadku podejzenia i pacjenta HIV.

Nie bądź śmieszna:D czyli lekarz patrzy na kobietę i jak jest wystrojona, to znaczy że nie ma hiv, ale jak ma tłuste włosy i pryszcze to od razu zleca badanie?:D

Właśnie, jakie są kryteria? Wypytuje o ilość partnerów seksualnych :)


Zarazic sie mozna nawet z jednym;)


Pozwól, że zacytuję ci dla pewności pytanie koleżanki wyżej bo widzę, że nie zrozumiałaś "Właśnie, jakie są kryteria? Wypytuje o ilość partnerów seksualnych? :)". Ona pyta o kryteria i o to czy lekarz pyta o ilość partnerów. A nie o to, czy można zarazić się od jednego partnera. Umiemy czytać?

gość03-12-15, 14:10, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 03-12-15, 09:02 napisał(a):
Żałosne... Po pierwsze to nie rozumiem, dlaczego wszystko co związane z ciążą jest takie swięte, ważne i gloryfikowane, a jak kobieta urodzi to niech nawet i zdycha - dziecko najważniejsze przecież. Normalnie to kobieta się nie musi badać na HIV i nie ma parcia na to, ale jak jest w ciąży to to "powinno być obowiązkowe"... A po drugie to jak się puszczało z byle kim i na koncie Mucha ma kilkadziesiąt podejrzanych typów na jedną noc, to niech się faktycznie martwi.

Normalni ludzie nie z ciemnogrodu sie badaja na hiv bez zadnych cyrkow bo jest to zwykjle badanie jak morfologia i nie ma coi sie obrazac. A w ciazy dlatego ze porod inaczej sie prowadzi jesli kobieta jest hiv pozytywna.

gość03-12-15, 13:53, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 03-12-15, 08:45 napisał(a):
gość, 03-12-15, 01:17 napisał(a):
A mam pytanie czytałam ostatnio taki artykuł o dziewczyny chorej na HIV nie wiadomo jak się zaraził bo nie mówiła.a moje pytanie jest takie czy jak taka kobieta jest juz zarażona to czy już nigdynie mmoże uprawiać seksu i planować zajścia w ciążę?


oczywiscie że może, ale z prezerwatywą. Planowanie ciąży tez jest mozliwe, ale poprzez zapłodnienie in vitro, żeby nie zakazic partnera. Prezerwatywa jest zabezpieczeniem dla partnera minusowego, który nie ma wirusa hiv.

z taka osobą to wątpie czy by ktos chciał uprawiać sex a co mówic być.po zatym dziecko tez zakażone by było.

gość03-12-15, 13:48, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 03-12-15, 11:59 napisał(a):
gość, 03-12-15, 11:39 napisał(a):
gość, 03-12-15, 11:36 napisał(a): Jak byłam w ciazy i lekarza prywatnego to pytałam co i HIV , lekarz powiedział , ze to badanie zleca się w wypadku podejzenia i pacjenta HIV.
Nie bądź śmieszna:D czyli lekarz patrzy na kobietę i jak jest wystrojona, to znaczy że nie ma hiv, ale jak ma tłuste włosy i pryszcze to od razu zleca badanie?:D
Właśnie, jakie są kryteria? Wypytuje o ilość partnerów seksualnych :)
Zarazic sie mozna nawet z jednym;)

gość03-12-15, 13:27, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

Test na Hiv w ciazy jest juz obowiązakowy.

gość03-12-15, 12:44, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 03-12-15, 11:59 napisał(a):
gość, 03-12-15, 11:36 napisał(a):
gość, 03-12-15, 09:39 napisał(a):
Igły nie są związane tylko z ćpaniem geniuszu. Znałam kobietę, którą zarazili HIV w szpitalu za czasów komuny. Przetoczyli jej krew z HIV. I co? Po sądowej batalii dostała 100 tys. zł odszkodowania. Kupiła mieszkanie dla rodziny. Jednak, w niedługim czasie od wygranej w sądzie, mąż został bez żony, a dzieci bez matki.
Reasumując - nie trzeba się puszczać ani ćpać. Człowiek, który uważa, że tylko taka może być przyczyna zarażenia jest ograniczony umysłowo i powiela krzywdzące stereotypy.

Masz rację, skoro znasz jeden przypadek i to ZA KOMUNY to faktycznie ustalmy to nową zasadą.


Zarazić się HIV możesz u dentysty, kosmetyczki, fryzjera, którzy źle dezynfekują narzędzia, przy przetaczaniu krew od dawcy jest badana, ale mimo to także jest wtedy minimalne ryzyko zarażenia tym wirusem, nawet w dzisiejszych czasach a nie "za komuny".


Prawda jest taka,ze nigdy nie masz tej pewności, że narzedzia zostały zdezynfekowane, nawet u dentysty. Znajoma mojej koleżanki pracuje jako kosmetyczka, jest tam też fryzjer i mówiła, że fryzjerki nie dezynfekują narzedzi i w mało którym salonie to robia.

gość03-12-15, 12:41, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

A nie są obowiązkowe?
Mnie lekarz w ciąży zlecił je jak każde inne, które należy wykonać, bez żadnego wypytywania. Zlecił i już.

gość03-12-15, 12:40, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 03-12-15, 12:20 napisał(a):
Ściema, ta nie dał jej skierowania bo ona gwiazda??? Każdy lekarz mający pod opieką kobietę w ciąży zleca badanie na HIV, to jest standard, także nie chce mi sie wierzyć w jakieś głupie gadanie. Ja rozumiem że jakieś kobiety nie miały takiego skierowania, ale chyba jak rodziły kikla-kilkanaście lat tamu, teraz to standard. Wiem o czym mówie bo jestem teraz z ciąży i dostałam na skierowaniu to badanie, teraz robią każdej kobiecie, bo to jest standard, lekarz odpowiada za kobietę i dziecko gdyby było coś nie tak. Także przypuszczam że każdy lekarz do którego trafiła pani anna mucha, tak by jej nadskakiwał że zrobił tysiąc innych badan, wiec nie zbił podstawowego na HIV???... ściema aż razi w oczy


Standard? To chyba zależy w jakim miescie. Ja mieszkam pod Warszawa i mi kazali zrobić toksoplazmowe, cytomegalie i różyczke o Tescie na HIV ani słowa

gość03-12-15, 12:20, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

Ściema, ta nie dał jej skierowania bo ona gwiazda??? Każdy lekarz mający pod opieką kobietę w ciąży zleca badanie na HIV, to jest standard, także nie chce mi sie wierzyć w jakieś głupie gadanie. Ja rozumiem że jakieś kobiety nie miały takiego skierowania, ale chyba jak rodziły kikla-kilkanaście lat tamu, teraz to standard. Wiem o czym mówie bo jestem teraz z ciąży i dostałam na skierowaniu to badanie, teraz robią każdej kobiecie, bo to jest standard, lekarz odpowiada za kobietę i dziecko gdyby było coś nie tak. Także przypuszczam że każdy lekarz do którego trafiła pani anna mucha, tak by jej nadskakiwał że zrobił tysiąc innych badan, wiec nie zbił podstawowego na HIV???... ściema aż razi w oczy

strony
1 2 3
 

następna strona »



Reklama


Pokrewne filmiki

Pokrewne plotki

Reklama

Reklama

Mobilny Kozaczek

Kozaczek na iPhone'a Kozaczek na Androida