wtorek 19-01-16, czytany: 18747 razy, autor: Rain Dog

Nie uwierzysz, jak ludzie reagują na marznące dziecko VIDEO

W Polsce.

ViralViral / You Tube zrzut ekranu
Taki sam eksperyment przeprowadzili jakiś czas temu Norwegowie. Była zima, wokół leżało trochę śniegu. Na przystanku siedział chłopiec. Był bez kurtki, nie miał czapki ani rękawiczek.

Czytaj też: Zanim zmarła na raka, napisała najpiękniejsze pożegnanie

Ludzie stawali na przystanku. Byli tacy, którzy jedynie omiatali wzrokiem dziecko, ale większość jednak reagowała. Mężczyźni, kobiety, dziewczyny i chłopcy - wielu oddało dziecku rękawiczki, szal, a nawet swoją kurtkę. Jeden chłopak posunął się do tego, że sam został... w koszulce z krótkim rękawkiem. Dziecku było ciepło.

Taki sam eksperyment przeprowadził polski internauta - Reżyser życia.

Tu też był chłopiec. Wokół śnieg. Mróz. I ludzie.

Zobaczcie, ile osób przyszło dziecku z pomocą.





I norweski pierwowzór eksperymentu






 
Ostatnio dodane filmy/teledyski:zobacz wszystkie filmy »
POMYSŁY NA PREZENT...
SZUSZ
POMYSŁY NA PREZENT...
Gdy Gwiazdka
jula feat. Sound'n'Grace
Gdy Gwiazdka
ślad
Jula
ślad
(subskrybuj kanał ...
SZUSZ VLOGMAS -7 MIKOŁAJKI
(subskrybuj kanał ...




skomentuj:



Wasze komentarze (120): sortuj ↓

gość24-01-16, 14:29, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

A bierzecie pod uwagę, że w Polsce zarabia się mniej niż za granicą? Tam oddają kurtkę bo to nie jest tak wielki wydatek jak u nas.

gość23-01-16, 21:40, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 19-01-16, 15:26 napisał(a):
gość, 19-01-16, 11:57 napisał(a):
gość, 19-01-16, 10:05 napisał(a):
gość, 19-01-16, 02:32 napisał(a):
gość, 19-01-16, 00:01 napisał(a): Drodzy komentujacy, tacy krytyczni jestescie, a jestem ciekawa ktora z was, pomoglaby temu dziecku i np oddala swoja kurtke czy plaszcz. Tylko bez tlumaczen, ze nie moglabym bo cos. Czlowiek o dobrym sercu, jest dobry bez wzgledu na okolicznosci. I czy ktoras z Was, pomoglaby, mimo ze spotkalaby chlopca w drodze do pracy, czy na uczelnie, spieszac sie? Co ostatnio zrobilyscie bezinteresownie dla innego czlowieka? Niech kazdy zastanowi sie nad soba, wtedy swiat bedzie lepszy, zamiast krytykowac sie wzajemnie.
Oddalabym kurtke bez namyslu, bo na drugi dzien kupilabym nowa- chichot losu- mieszkam w Norwegii i na kurtke zarobie jedna popoludniowka w pracy..Poak jak odda kurtke to pewnie bedzie smigal bez kurtki do wiosny..Porownanie eksperymentow nieudane :/
100/100
Jaka kurtke? Widzac prawie gole dziecko na mrozie bez opieki dzwoncie na policje!
No właśnie! Kurtka to jest problem, a nie to, że dziecko może zamarznąć. Witajcie w Polsce, kraju katolików (nie mylić z chrześcijanami!!!)
Nie kurtka, tylko znieczulica! Od razu bym zadzwonila na policje widzac dziecko bez opieki, bez kurtki! Owszem kurtke bym mu oddala, ale co z tego skoro bym sie zastanawiala kim sa jego rodzice, ze go golego na dwor puszczaja! Czy go nie bija, czy tej kurtki mu nie odbiora, przepija itp! Widzicie przemoc, krzywde dziecka dzwoncie na policje! Oddanie kurtki nie zalatwi problemu!Poza tym od razu nie pluj na wszystkich katolikow!

gość20-01-16, 15:30, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

No niestety bardzo słabo wypadliśmy, w Polsce jest bardzo mało życzliwości i takiej ludzkiej chęci pomocy, zamiast tego chętnie pokrzykujemy na siebie w autobusie, przepychamy w sklepie i jezdzimy niemal po nagach ludziom przechodzącym na pasach

gość20-01-16, 00:59, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

To pokazuje też hipokryzję i obłudę tych starych bab, co to na pokaz się modlą, latają do kościoła co niedzielę i narzekają na wszystko. A marznącemu dziecku nie pomogą! I jeszcze jedna pi.pa wyjechała z tekstem "nie za gorąco ci?". Jak widać ta młodzież, na którą większość lamentuje, najbardziej podchodziła do tego chłopca.

gość20-01-16, 00:09, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 19-01-16, 23:56 napisał(a):
gość, 19-01-16, 20:03 napisał(a):
gość, 19-01-16, 19:29 napisał(a):
gość, 19-01-16, 16:05 napisał(a): Co to za pomysł z oddaniem kurtki? Mam oddać kurtkę obcemu bachorowi, a sama marznąć? Nonsens.
Dokładnie, tak samo myślę.
A ja mam nadzieje,ze was spotka podobna sytuacja w zyciu. Was albo waszych bliskich.
Ciekawe, że ludzie w Norwegii nie mieli problemu z tym żeby oddać swoją kurtke bachorowi.
Co to za nazywanie dziecka bachorowi? Serio sami byliście dziećmi i chyba mentalnie nadal nimi jesteście i to zepsutymi do szpiku kości jestem w szoku że tyle ludzi uważa że takie komentarze są jak najbardziej na miejscu wstyd

gość19-01-16, 23:56, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 19-01-16, 20:03 napisał(a):
gość, 19-01-16, 19:29 napisał(a):
gość, 19-01-16, 16:05 napisał(a):
Co to za pomysł z oddaniem kurtki? Mam oddać kurtkę obcemu bachorowi, a sama marznąć? Nonsens.

Dokładnie, tak samo myślę.

A ja mam nadzieje,ze was spotka podobna sytuacja w zyciu. Was albo waszych bliskich.


Ciekawe, że ludzie w Norwegii nie mieli problemu z tym żeby oddać swoją kurtke bachorowi.

gość19-01-16, 22:55, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 19-01-16, 20:25 napisał(a):
gość, 19-01-16, 18:58 napisał(a):
gość, 19-01-16, 15:02 napisał(a):
'Nie za goraco Ci?' i poszla dalej...
Brak slow.
Dziwne ze ludzie do dziecka sie nie zatrzymuja. Jeszcze bym zrozumiala ze nie zatrzymuja sie do osoby doroslej bo ludzie czesto mysla w naszym kraju ze ktos jest pijany itp.. no ale boze drogi to jest dziecko!

Jak łatwo przychodzi nam ocenianie innych... Kobieta jest z innej epoki, kiedy dzieci w tym wieku miały obowiązek dobrze się ubrać. Na oko oceniła, że biedny nie jest (przecież widać że to są nietanie dresy), więc uznała, że dla zgrywy się tak ubrał. I jako jedna z nielicznych trafnie uznała, że mały oszukuje, BO WŁAŚNIE TO ROBIŁ.


Też mi się tak wydaje. ta kobita pewnie pomyślała, że mały działa według zasady "zrobię mamie na złość i odmrożę sobie uszy". Ile to razy dzieci nie chcą zakładać czapek, bo kolega też nie nosi, biegają z rozpiętymi kurtkami, bo "przecież mi ciepło". Oczywiście w kontekście tej całej sytuacji wyszla na straszną sukę, bo tu biedny dzieciak zamarza, a ona taka nieczuła...


Poważnie porównujesz dziecko bez czapki do ubranego tylko w sweter i trzęsącego się z zimna?

gość19-01-16, 22:52, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 19-01-16, 20:57 napisał(a):
Wiecie, co bym zrobiła, jakbym była "ofiarą" tego eksperymentu? oczywiście, okazałabym zainteresowanie chłopcu, potem wyskoczyliby rodzice, a ja bym ich po prostu ZJEBAŁA za takie głupie akcje. Co to ma niby być? Pokazanie, że niektórzy są nieczuli? Film edukacyjny "oddaj kurtkę". Ach nie, przepraszam. Przecież na jutubie się zarabia! Kupmy dziecku ciepłe gacie, posadźmy na mrozie i nakręćmy skandalizujący filmik! Paradoksalnie, takie akcje mogą doprowadzić do tego, że każda dziwna sytuacja będzie dla nas podejrzana: "pewnie prowokacja".


będzie podejrzana i co ludzie przestaną podchodzić? A przepraszam, już nie podchodzą. Jedyne co się zmieni to, że ludzie pomyślą " o to może być prowokacja, podejdę do dzieciaka, bo w telewizji będę".

gość19-01-16, 22:49, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

chciałam zauważyć, że na tym filmiku pojawiło się więcej młodych osób, niż starych. więc to, że ci młodzi reagowali częściej to czysta statystyka. chyba dwie czy trzy starsze babki olały, jedna matka polka, i sporo ludzi młodych na początku filmiku tez olało. ja rozumiem, że nie lubi się moherów i matek polek, ale bądźcie obiektywni.

gość19-01-16, 22:44, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 19-01-16, 22:22 napisał(a):
gość, 19-01-16, 20:25 napisał(a):
gość, 19-01-16, 18:58 napisał(a):
gość, 19-01-16, 15:02 napisał(a):
'Nie za goraco Ci?' i poszla dalej...
Brak slow.
Dziwne ze ludzie do dziecka sie nie zatrzymuja. Jeszcze bym zrozumiala ze nie zatrzymuja sie do osoby doroslej bo ludzie czesto mysla w naszym kraju ze ktos jest pijany itp.. no ale boze drogi to jest dziecko!

Jak łatwo przychodzi nam ocenianie innych... Kobieta jest z innej epoki, kiedy dzieci w tym wieku miały obowiązek dobrze się ubrać. Na oko oceniła, że biedny nie jest (przecież widać że to są nietanie dresy), więc uznała, że dla zgrywy się tak ubrał. I jako jedna z nielicznych trafnie uznała, że mały oszukuje, BO WŁAŚNIE TO ROBIŁ.


Też mi się tak wydaje. ta kobita pewnie pomyślała, że mały działa według zasady "zrobię mamie na złość i odmrożę sobie uszy". Ile to razy dzieci nie chcą zakładać czapek, bo kolega też nie nosi, biegają z rozpiętymi kurtkami, bo "przecież mi ciepło". Oczywiście w kontekście tej całej sytuacji wyszla na straszną sukę, bo tu biedny dzieciak zamarza, a ona taka nieczuła...


ale wy jesteście durne


Sama jesteś durna. Najlepiej pogłębiać stereotyp mohera-pisiaka.

gość19-01-16, 22:22, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 19-01-16, 20:25 napisał(a):
gość, 19-01-16, 18:58 napisał(a):
gość, 19-01-16, 15:02 napisał(a):
'Nie za goraco Ci?' i poszla dalej...
Brak slow.
Dziwne ze ludzie do dziecka sie nie zatrzymuja. Jeszcze bym zrozumiala ze nie zatrzymuja sie do osoby doroslej bo ludzie czesto mysla w naszym kraju ze ktos jest pijany itp.. no ale boze drogi to jest dziecko!

Jak łatwo przychodzi nam ocenianie innych... Kobieta jest z innej epoki, kiedy dzieci w tym wieku miały obowiązek dobrze się ubrać. Na oko oceniła, że biedny nie jest (przecież widać że to są nietanie dresy), więc uznała, że dla zgrywy się tak ubrał. I jako jedna z nielicznych trafnie uznała, że mały oszukuje, BO WŁAŚNIE TO ROBIŁ.


Też mi się tak wydaje. ta kobita pewnie pomyślała, że mały działa według zasady "zrobię mamie na złość i odmrożę sobie uszy". Ile to razy dzieci nie chcą zakładać czapek, bo kolega też nie nosi, biegają z rozpiętymi kurtkami, bo "przecież mi ciepło". Oczywiście w kontekście tej całej sytuacji wyszla na straszną sukę, bo tu biedny dzieciak zamarza, a ona taka nieczuła...


ale wy jesteście durne

gość19-01-16, 22:03, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 19-01-16, 21:45 napisał(a):
gość, 19-01-16, 18:24 napisał(a): Żadna matka polka, ani stara baba co zazwyczaj plują jadem i wielce bronią nienarodzonego życia, walczą o miejsce w autobusach i w kolejkach w supermarkecie się nie zatrzymała, a uwagę zwrócili ci beznadziejni gówniarze, których tak łatwo zawsze się obraża. Teraz widać jakich mamy prawdziwych starych katoliczek i mamusie, które najwięcej wiedzą i pozjadały wszystkie rozumy, ale żeby chociaż podejść do dziecka, bo nikt nie zmusza od razu do oddania swoich kurtek to żadnej nie ma, wstyd! Oczekują szacunku, a same nie mają go za grosz!
10/10
Bo dziś moherowy beret oczekuje bezwzględnego posłuszeństwa wszędzie!!!!!!!!!!!!!!!!!

gość19-01-16, 21:55, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 19-01-16, 21:11 napisał(a):
gość, 19-01-16, 19:12 napisał(a):
gość, 19-01-16, 10:55 napisał(a):
dlaczego większość wiesza psy na przechodniów? ja widzę odwrotną sytuację, znęcanie się nad tym dzieckiem przez osoby-osobę filmującą. Pozwala na to, żeby dziecko się wyziębiło tylko dla własnych korzyści - spójrzcie jaki fajny filmik nagrałem, jacy ludzie są nieczuli. Takiej osobie powinni odebrać dziecko

Popieram

Dziecko na pewno ma pod spodem bieliznę termiczną :). Nie ma co usprawiedliwiać przechodniów. Nie trzeba od razu zrzucać z siebie kurtki, wystarczy przystanąć i zapytać, czy wszystko w porządku :)

przecież mówią na końcu że dziecko ma bielizne termiczna i sam chlopczyk mówi że udawał że było mu zimno. Dla mnie to żenada że tak mało osób chciało mu pomóc takie mamy oto społeczeństwo Polskie każdy o własnej dupie myśli, a ludzi naprawde dobrych jest bardzo, bardzo mało szkoda...:(

gość19-01-16, 21:47, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 19-01-16, 20:20 napisał(a):
gość, 19-01-16, 20:03 napisał(a):
gość, 19-01-16, 19:29 napisał(a):
gość, 19-01-16, 16:05 napisał(a):
Co to za pomysł z oddaniem kurtki? Mam oddać kurtkę obcemu bachorowi, a sama marznąć? Nonsens.

Dokładnie, tak samo myślę.

A ja mam nadzieje,ze was spotka podobna sytuacja w zyciu. Was albo waszych bliskich.


Nie wychodzę na mróz bez kurtki;)


Nie bądź taka pewna, że Cię to nie spotka. Mojego kolegę okradli w grudniu - pobili i ściągnęli z niego na siłę kurtkę oraz buty (były jakieś markowe). Wracał do domu w skarpetkach.

gość19-01-16, 21:45, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 19-01-16, 18:24 napisał(a): Żadna matka polka, ani stara baba co zazwyczaj plują jadem i wielce bronią nienarodzonego życia, walczą o miejsce w autobusach i w kolejkach w supermarkecie się nie zatrzymała, a uwagę zwrócili ci beznadziejni gówniarze, których tak łatwo zawsze się obraża. Teraz widać jakich mamy prawdziwych starych katoliczek i mamusie, które najwięcej wiedzą i pozjadały wszystkie rozumy, ale żeby chociaż podejść do dziecka, bo nikt nie zmusza od razu do oddania swoich kurtek to żadnej nie ma, wstyd! Oczekują szacunku, a same nie mają go za grosz!
10/10

gość19-01-16, 21:11, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 19-01-16, 19:12 napisał(a):
gość, 19-01-16, 10:55 napisał(a):
dlaczego większość wiesza psy na przechodniów? ja widzę odwrotną sytuację, znęcanie się nad tym dzieckiem przez osoby-osobę filmującą. Pozwala na to, żeby dziecko się wyziębiło tylko dla własnych korzyści - spójrzcie jaki fajny filmik nagrałem, jacy ludzie są nieczuli. Takiej osobie powinni odebrać dziecko

Popieram

Dziecko na pewno ma pod spodem bieliznę termiczną :). Nie ma co usprawiedliwiać przechodniów. Nie trzeba od razu zrzucać z siebie kurtki, wystarczy przystanąć i zapytać, czy wszystko w porządku :)

gość19-01-16, 20:57, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

Wiecie, co bym zrobiła, jakbym była "ofiarą" tego eksperymentu? oczywiście, okazałabym zainteresowanie chłopcu, potem wyskoczyliby rodzice, a ja bym ich po prostu ZJEBAŁA za takie głupie akcje. Co to ma niby być? Pokazanie, że niektórzy są nieczuli? Film edukacyjny "oddaj kurtkę". Ach nie, przepraszam. Przecież na jutubie się zarabia! Kupmy dziecku ciepłe gacie, posadźmy na mrozie i nakręćmy skandalizujący filmik! Paradoksalnie, takie akcje mogą doprowadzić do tego, że każda dziwna sytuacja będzie dla nas podejrzana: "pewnie prowokacja".

gość19-01-16, 20:47, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

w Anglii taki eksperyment by nie przeszedl, bo tam dzieciaki w zimie w klapkach chodza i z krotkim rekawem :P

gość19-01-16, 20:44, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

Polacy jesteście beznadziejni. Wstydźcie sie.

gość19-01-16, 20:42, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

ja bym odczekala z dzieciakiem te 15 min, max 20 min tak jak mowil ze czeka na mame, a potem bym zadzwonila po policje

gość19-01-16, 20:25, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 19-01-16, 18:58 napisał(a):
gość, 19-01-16, 15:02 napisał(a):
'Nie za goraco Ci?' i poszla dalej...
Brak slow.
Dziwne ze ludzie do dziecka sie nie zatrzymuja. Jeszcze bym zrozumiala ze nie zatrzymuja sie do osoby doroslej bo ludzie czesto mysla w naszym kraju ze ktos jest pijany itp.. no ale boze drogi to jest dziecko!

Jak łatwo przychodzi nam ocenianie innych... Kobieta jest z innej epoki, kiedy dzieci w tym wieku miały obowiązek dobrze się ubrać. Na oko oceniła, że biedny nie jest (przecież widać że to są nietanie dresy), więc uznała, że dla zgrywy się tak ubrał. I jako jedna z nielicznych trafnie uznała, że mały oszukuje, BO WŁAŚNIE TO ROBIŁ.


Też mi się tak wydaje. ta kobita pewnie pomyślała, że mały działa według zasady "zrobię mamie na złość i odmrożę sobie uszy". Ile to razy dzieci nie chcą zakładać czapek, bo kolega też nie nosi, biegają z rozpiętymi kurtkami, bo "przecież mi ciepło". Oczywiście w kontekście tej całej sytuacji wyszla na straszną sukę, bo tu biedny dzieciak zamarza, a ona taka nieczuła...

gość19-01-16, 20:20, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 19-01-16, 20:03 napisał(a):
gość, 19-01-16, 19:29 napisał(a):
gość, 19-01-16, 16:05 napisał(a):
Co to za pomysł z oddaniem kurtki? Mam oddać kurtkę obcemu bachorowi, a sama marznąć? Nonsens.

Dokładnie, tak samo myślę.

A ja mam nadzieje,ze was spotka podobna sytuacja w zyciu. Was albo waszych bliskich.


Nie wychodzę na mróz bez kurtki;)

gość19-01-16, 20:13, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 19-01-16, 19:14 napisał(a):
gość, 19-01-16, 19:09 napisał(a):
gość, 19-01-16, 19:01 napisał(a):
Kiedyś w markecie podszedł do mnie uroczy chłopiec, żebym mu oddała naklejki z paragonu, bo zbiera na pluszaka. Oddałam oczywiście, a po jakimś tygodniu widzę chłopca z ojcem na placu targowym sprzedającego naręcze pluszaków. Po takim doświadczeniu człowiek przestaje ufać nawet dzieciom.

Bo pewnie na chleb nie mają, więc chwytają się wszystkiego.

Z jednej strony tak pomyślałam, ale z drugiej nie spodobało mi się to. To jest uczenie dziecka kombinatorstwa i wyłudzania. Jakby chłopiec poprosił o chleb zapewne bym po prostu chleb mu dała, a tak poczułam się jednak oszukana (przez rodzica, który wszystkim sterował).

Ej no ale nie skłamał :P zbierał na pluszaka :P

gość19-01-16, 20:03, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 19-01-16, 19:29 napisał(a):
gość, 19-01-16, 16:05 napisał(a): Co to za pomysł z oddaniem kurtki? Mam oddać kurtkę obcemu bachorowi, a sama marznąć? Nonsens.
Dokładnie, tak samo myślę.
A ja mam nadzieje,ze was spotka podobna sytuacja w zyciu. Was albo waszych bliskich.

gość19-01-16, 19:29, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 19-01-16, 16:05 napisał(a): Co to za pomysł z oddaniem kurtki? Mam oddać kurtkę obcemu bachorowi, a sama marznąć? Nonsens.
Dokładnie, tak samo myślę.

strony
1 2 3 4 5
 

następna strona »



Reklama


Pokrewne plotki

Reklama

Kozaczek poleca

Reklama

Mobilny Kozaczek

Kozaczek na iPhone'a Kozaczek na Androida