piątek 26-02-16, czytany: 6763 razy, autor: krisu

Kajetan P.wrócił do Polski

Czy grozi mu dożywocie, czy szpital psychiatryczny?

Kajetan PKajetan P / Policja.pl
Kajetan P. (27 l.), który jest podejrzewany o brutalne zamordowanie nauczycielki języka włoskiego, powrócił w końcu do kraju. Za mężczyzną wydano Europejski Nakaz Aresztowania i tak zwaną czerwoną notę Interpolu. Mordercę złapano dopiero na Malcie, gdzie ukrywał w jednym z hoteli. Podczas zatrzymania miał przy sobie nóż.

Zobacz więcej: Kim jest Kajetan P. ?

27-latek został zatrzymany 17 lutego, dwa tygodnie po ucieczce z kraju. Maltański sąd już na następny dzień zgodził się na jego ekstradycję. Dopiero jednak dzisiaj mógł opuścić tamtejsze więzienie, ponieważ musiał być przetrzymywany na czas dopełnienia wszelkich formalności sądowych.

Zagraniczne media piszą o Kajetanie jako o osobie, która do zbrodni wykorzystała miecz samurajski. Nie ma jednak ku temu żadnych dowodów, zatem jest to najprawdopodobniej zwykła "kaczka dziennikarska".

Według źródeł Polskiej Agencji Prasowej przestępca został wydany polskim policjantom na części lotniska, która przeznaczona jest dla VIP-ów.

Według policji, Kajetan dostał się na Maltę 9 lutego. Został zatrzymany na przystanku autobusowym, a wynikało to z jego nieroztropności, ponieważ był wcześniej widziany w tamtejszym biurze podróży i tunezyjskim konsulacie, w którym zgłosił utratę paszportu.

Przypomnijmy - Kajetan P. pracował w Warszawie jako bibliotekarz. Podejrzewa się go o zabójstwo nauczycielki j. włoskiego Katarzyny J. której odciął głowę, a ciało próbował spalić. Na co dzień fascynował się takimi postaciami jak Dexter oraz Hannibal Lecter.

Policjanci, którzy brali udział w akcji odnalezienia poszukiwanego mordercy, zostali nagrodzeni przez ministra Błaszczaka:

Składam Panom gratulacje i podziękowania. To wielki sukces, to jest też dowód na to, że polska policja jest profesjonalną służbą. Możemy być dumni, że Panowie tak wzorowo wykonują swoje obowiązki


Istnieje prawdopodobieństwo, że obrona podejrzanego będzie próbować udowodnić przed sądem jego niepoczytalność, przez co P. może trafić na całe życie do szpitala psychiatrycznego.

(na podstawie wp.pl, policja.pl, PAP)






 
Ostatnio dodane filmy/teledyski:zobacz wszystkie filmy »
(subskrybuj kanał ...
szusz HAUL KOSMETYCZNY Z DM
(subskrybuj kanał ...
3 FRYZURY NA JESIE...
Stylizacje Hairstyles
3 FRYZURY NA JESIE...
6 VLOG W DOMU
szusz vlogmas
6 VLOG W DOMU
REMONT ODC. 6 DUŻE...
MIESZKAMY TV
REMONT ODC. 6 DUŻE...




skomentuj:



Wasze komentarze (79): sortuj ↓

gość03-03-16, 07:35, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

Znalem kiedys takiego K. P. Raz nawet proprobowalem wejsc mu bezprawnie do mieszkania gdy bylem jeszcze dzielnicowym. niestety nie udalo mi sie go zlapac i odnioslem porazke. Zwolnili mnie z funkcji dzielnicowego za to :( pozdrawiam was Andrzej Szyszkiewicz z Komendy Miejskiej Policji w Kaliszu.

gość03-03-16, 06:51, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

Dobrze zrobil. Jestem za rownouprawnieniem. Dla mnie nie wazne czy biala czy czarna czy muzulmanka. Szmata to szmata i dobrze zrobil Kajtek ze jej leb upier**lil. Pozdrawiam K. P.

gość27-02-16, 19:05, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 27-02-16, 12:00 napisał(a):
gość, 27-02-16, 10:16 napisał(a):
gość, 27-02-16, 09:23 napisał(a):
gość, 27-02-16, 08:37 napisał(a):
gość, 27-02-16, 08:15 napisał(a):
gość, 26-02-16, 20:39 napisał(a):
gość, 26-02-16, 20:32 napisał(a): COŚ ZE MNĄ NIE TAK, BO POCIĄGA MNIE TEN PSYCHOL. CO JEST ?
Jest taki tajemniczy dlatego
to jak trafi do wiezienia czy psychiatryka to pisz do niego listy, skoro cie tak kreci...psychole mordercy zawsze maja duzo fanek, wystarczy popatrzec na trynkiewicza nawet zone znalazl beda w pace, chore!!!
Chcę, żeby mnie wziął na trawie w pełnej perwersji.
Poje**na jestes. Kreci cie facet,ktory bestialsko zabil biedna kobiete?! Jakby ci leb odcial tez by cie to krecilo?! Chora jestes gimbusie.
Powinni ją wpuścić do jego celi i dać mu maczetę do ręki, ciekawe, czy też by piszczała z podniecenia.
Co wy takie sztywne jesteście? Mnie tam kręci ten sławny przestępca z USA Jeremy meeks dałabym mu dupy.

gość27-02-16, 17:59, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

W polskim prawie karnym nie ma czegoś takiego jak dożywocie, istnieje dożywotnie pozbawienie wolności uregulowane w art. 32 kk. Dożywocie to instytucja prawa cywilnego.

gość27-02-16, 17:42, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

Kluczowa jest kwestia, czy był poczytalny, czy nie. Bo jeśli był, to nie ma co go żałować. Jeśli zdawał sobie sprawę z tego, co robi, miał świadomość, że popełnia przestępstwo, to jestem za karą śmierci dla takiego typa. Mam nadzieję, że dożyję czasu, kiedy chora Unia Europejska upadnie, skończy się popieprzona poprawność polityczna i wtedy będzie można wprowadzić karę śmierci.

gość27-02-16, 17:20, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

Ja również nie usprawiedliwiam go, to, co zrobił jest bardzo złe, ale mnie również jest go żal, to chory, samotny człowiek, oddalilr sie od wszystkich i pewnie byl bardzo nieszczęśliwy. Wiem, co mówię, bo ja też całe życie jestem sama, boję sie kontaktów z ludźmi, nie lubię sie otwierać, nie umiem tworzyć związków, a jesli mialabym stworzyć, to tylko dla jakichś korzyści. Ja sama jestem chora, mam chyba socjopatie.

gość27-02-16, 17:13, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 27-02-16, 16:47 napisał(a):
Przyznał się do winy i nie chce adwokata, ktorego załatwiła mu rodzina. Sam chce sie bronić. Myślę, że to nie jest sadysta, który zabił z zimną krwią, nie wiem co nim kierowało, ale jestem przekonana, że żałuje.



Zgadzam się. Myślę, że on się nie będzie bronił, to jest smutny, mocno chory człowiek. Myślcie sobie co chcecie, mnie jest go żal. Nie usprawiedliwiam go, ale jest mi go żal. Czuję, że to nie jest zły chłopak.

gość27-02-16, 17:05, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

Jakie żałuje ? To jest chory i bardzo niebezpieczny człowiek a teraz bedą go utrzymywać podatnicy :-/

gość27-02-16, 16:47, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

Przyznał się do winy i nie chce adwokata, ktorego załatwiła mu rodzina. Sam chce sie bronić. Myślę, że to nie jest sadysta, który zabił z zimną krwią, nie wiem co nim kierowało, ale jestem przekonana, że żałuje.

gość27-02-16, 16:11, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 27-02-16, 13:06 napisał(a): Moim zdaniem on stracił rozum z miłości do tej nauczycielki. Podejrzewam, że się zakochał, ona go odrzuciła (wspomniane było, że ma faceta we Włoszech i w dniu morderstwa do niego się wybierała) a ten w afekcie ją zabił, nie planował tego. Warto też zauważyć, że wbrew temu, o czym krzyczą media, on wcale się nie ukrywał! Bo czy ukrywaniem się można nazwać: - wzięcie kredytu tuż po dokonaniu zbrodni - meldowanie się w hotelu np we Włoszech POD SWOIM NAZWISKIEM - zwracanie na siebie (potencjalne) uwagi jaskrawymi ubraniami albo kłótniami ze sprzedawcami - jazda w Niemczech bez biletu, co wiąże się z ryzykiem poproszenia o dane personalne (wystawienie mandatu) - zgłoszenie na Malcie, że zgubił dokumenty, a na pewno wiedział już o tej nocie Interpolu Juz nie wspominajac o jego zachowaniu tuz po zbrodni- zawiezieniu zwlok do swojego mieszkania i automatycznym ściągnieciu na siebie podejrzen! Wszyscy tez odnosza sie do jego sytuacji rodzinnej- a czy on przypadkiem na odcial sie od nich i ich pieniedzy? Mieszkal w jakiejs klitce, pracowal w bibliotece gdzie zarabia sie grosze a przedtem takze fizycznie, bral kredyt- to chyba nie jest dobry przyklad rozpieszczonego synka pani prokurator oplywajacego w luksusy. Po zatrzymaniu nie chcial nikogo o tym powiadamiac, nie pytal o adwokata. Nie usprawiedliwiam go, to co zrobil jest straszne, ale dla mnie to mega wrażliwy chłopak, którym pewnie nieszczególnie zajmowano się w dzieciństwie i rekompensowano mu to pieniędzmi i on miał w sobie tak dużą potrzebę, żeby kogoś kochać, że kiedy już to nastąpiło to popadł w obłęd. A robienie z niego potwora, kanibala przez media jest obrzydliwe, są o wiele gorsi przestępcy, o których nawet się nikt pół zdania nie zająknie. Moim zdaniem to nie był jakiś jego chory plan, tylko po prostu tragedia. Gdyby ktoś mu wcześniej pomógł, może dziś inaczej by to było.
Nie broń rgo mamuśko!

gość27-02-16, 16:08, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

Co w nim widzicie że się nim tak podniecacie? Chyba własną matka pisze dla syneczka te komentarze.

gość27-02-16, 15:17, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

całkiem sexy :)

gość27-02-16, 14:56, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 27-02-16, 14:11 napisał(a): po co pilnowac tego psa poznanskiego kajatana to polski szmaciarz a nie czlowiek-podpalic tego gnoja a nie karmic za nasze pieniadze-to lump polski to pies
No właśnie.

gość27-02-16, 14:22, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 27-02-16, 11:17 napisał(a):
gość, 27-02-16, 11:06 napisał(a):
gość, 27-02-16, 10:55 napisał(a):
gość, 27-02-16, 10:50 napisał(a):
gość, 27-02-16, 10:42 napisał(a): Typowe dla Polszy. Zamiast zamknąć gnoja w czterech ścianach 2x2m i kazać mu gnić za niczym nie uzasadnione okrucieństwo, lepiej zrobić mu badania, udowodnić, że jest psychiczny i umieścić w "celi" przypominającej pokój w hotelu 5-gwiazdkowym. To było do przewidzenia. Upośledzone prawo.
Typowe dla Polszy? Idiotko, takie prawo istnieje w przeważającej większości krajów na świecie, ale oczywiście każdy powód dobry, żeby napluć na własny kraj.
Z idiotką masz styczność śpiewając do lustra. Nie chodzi o plucie na własny kraj, ale każdy człowiek, który choć trochę zna polskie prawo, wie jakie jest kretyńskie. Nie tylko w kwestii odpowiedzialności karnej.
Jesteś idiotką i dajesz temu piękne świadectwo. W każdym normalnym kraju obowiązuje zasada kontradyktoryjności, poczytaj sobie tępaczko co to takiego. Póki co to P. nie miał ani robionych badań, ani nie jest uznany za "psychicznego". Właśnie jest przesłuchiwany w prokuraturze, prokurator postawi mu zarzut zabójstwa i zatrzyma w areszcie na trzy miesiące. Tak działa prawo. Zapewne zostaną zlecone badania psychiatryczne i jeśli gość jest chory psychicznie, a jest na pewno, bo działał chaotycznie i w panice po morderstwie, to trafi do szpitala. Tam mu zrobią kolejne badania i jeśli wyjdzie, że stanowi niebezpieczeństwo dla innych, obejmie go ustawa o tzw. bestiach. Nawet w USA, gdzie w niektórych stanach obowiązuje kara śmierci, nikt nie skazuje na śmierć człowieka chorego psychicznie. Jesteś tępaczką i przestań się kompromitować.
Gdzie Cię wychowano, że tak błyszczysz kulturą? W lepiance? Samozwańcza erudytka. Weź spłyń imbecylu.
Dokładnie. Nie ma nic gorszego niż wymądrzający się cham.

gość27-02-16, 14:11, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

po co pilnowac tego psa poznanskiego kajatana to polski szmaciarz a nie czlowiek-podpalic tego gnoja a nie karmic za nasze pieniadze-to lump polski to pies

gość27-02-16, 14:10, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

leb ku**sowi obciac trzeba temu szmacie

gość27-02-16, 13:50, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

A te jego zdjęcia z zatrzymania? On wygląda jak strzęp człowieka, same kości i chyba lekko osiwiał. Musiał przeżyć wstrząs po tym co zrobił. To raczej nie jest typ mordującego na zimno. Choroby psychiczne są straszne.

gość27-02-16, 13:25, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

Możesz mieć rację z tym zakochaniem. Dekapitacja ma ogromny ładunek emocjonalny, więc na pewno nie była mu obojętna. Jestem jednak zdania, że on to zaplanował. Nie spodziewał się jednak, że pozbawienie jej głowy wywoła w nim taką reakcję, stąd chaotyczne działanie z przewozem zwłok.

gość27-02-16, 13:06, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

Moim zdaniem on stracił rozum z miłości do tej nauczycielki. Podejrzewam, że się zakochał, ona go odrzuciła (wspomniane było, że ma faceta we Włoszech i w dniu morderstwa do niego się wybierała) a ten w afekcie ją zabił, nie planował tego. Warto też zauważyć, że wbrew temu, o czym krzyczą media, on wcale się nie ukrywał! Bo czy ukrywaniem się można nazwać:
- wzięcie kredytu tuż po dokonaniu zbrodni
- meldowanie się w hotelu np we Włoszech POD SWOIM NAZWISKIEM
- zwracanie na siebie (potencjalne) uwagi jaskrawymi ubraniami albo kłótniami ze sprzedawcami
- jazda w Niemczech bez biletu, co wiąże się z ryzykiem poproszenia o dane personalne (wystawienie mandatu)
- zgłoszenie na Malcie, że zgubił dokumenty, a na pewno wiedział już o tej nocie Interpolu
Juz nie wspominajac o jego zachowaniu tuz po zbrodni- zawiezieniu zwlok do swojego mieszkania i automatycznym ściągnieciu na siebie podejrzen!
Wszyscy tez odnosza sie do jego sytuacji rodzinnej- a czy on przypadkiem na odcial sie od nich i ich pieniedzy? Mieszkal w jakiejs klitce, pracowal w bibliotece gdzie zarabia sie grosze a przedtem takze fizycznie, bral kredyt- to chyba nie jest dobry przyklad rozpieszczonego synka pani prokurator oplywajacego w luksusy. Po zatrzymaniu nie chcial nikogo o tym powiadamiac, nie pytal o adwokata.

Nie usprawiedliwiam go, to co zrobil jest straszne, ale dla mnie to mega wrażliwy chłopak, którym pewnie nieszczególnie zajmowano się w dzieciństwie i rekompensowano mu to pieniędzmi i on miał w sobie tak dużą potrzebę, żeby kogoś kochać, że kiedy już to nastąpiło to popadł w obłęd. A robienie z niego potwora, kanibala przez media jest obrzydliwe, są o wiele gorsi przestępcy, o których nawet się nikt pół zdania nie zająknie. Moim zdaniem to nie był jakiś jego chory plan, tylko po prostu tragedia. Gdyby ktoś mu wcześniej pomógł, może dziś inaczej by to było.

gość27-02-16, 12:52, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 27-02-16, 12:50 napisał(a):
Ok, prawdopodobnie jest chory i zabił, ale zapominając na chwilę o tym, zakładając że nic strasznego się nie stało, on się naprawdę mógł podobać - potrafię sobie wyobrazić, że gdybym poznała takiego mężczyznę i np. zaprosiłby mnie na kawę to bym się chętnie zgodziła. Trochę taki chmurny, inteligentny, o tajemniczym spojrzeniu i przystojny (mam na my śli jego stan przedchorobowy), wygląda na kogoś bardzo interesującego. Takich facetów, ale zdrowych i zrównoważonych, brakuje. Szkoda, że z Kajetana już nic nie będzie i że tak źle pokierował swoim życiem doprowadzając do tragedii tylu osób. Życie jest niesprawiedliwe, oto smutna konkluzja.

Poznałam takiego gościa. Osiem lat już o nim próbuję zapomnieć.

gość27-02-16, 12:50, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

Ok, prawdopodobnie jest chory i zabił, ale zapominając na chwilę o tym, zakładając że nic strasznego się nie stało, on się naprawdę mógł podobać - potrafię sobie wyobrazić, że gdybym poznała takiego mężczyznę i np. zaprosiłby mnie na kawę to bym się chętnie zgodziła. Trochę taki chmurny, inteligentny, o tajemniczym spojrzeniu i przystojny (mam na my śli jego stan przedchorobowy), wygląda na kogoś bardzo interesującego. Takich facetów, ale zdrowych i zrównoważonych, brakuje. Szkoda, że z Kajetana już nic nie będzie i że tak źle pokierował swoim życiem doprowadzając do tragedii tylu osób. Życie jest niesprawiedliwe, oto smutna konkluzja.

gość27-02-16, 12:01, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 27-02-16, 11:56 napisał(a):
gość, 27-02-16, 11:54 napisał(a):
Dobrze, zatem nie odnoś się do moich banałów... Nie twierdzę, że nie masz racji. Być może nawet wiesz jak to wygląda od podszewki, wliczając wszystkie niezbędne procedury. Chodzi mi tylko o to, że te najbardziej bestialskie morderstwa zawsze sugerują, że sprawca jest psychicznie chory, bo nikt normalny nie silił by się na taką "oryginalność" i finezję w mordowaniu innych. Później taki jeden żyje sobie jak pączek w maśle. Przecież taki Trynkiewicz np został zamknięty praktycznie w hotelu.

No i weź coś tłumacz takiej. Żaden, nawet najbardziej odrażający czyn nie sugeruje choroby psychicznej sprawcy. Choroba psychiczna a psychopatia to dwie różne rzeczy. Psychopata nie jest chory psychicznie, rozumiesz? Dlatego nie może być sądzony jako chory. Moim zdaniem Poznański jest chory psychicznie i pewnie tak biegli orzekną. Nie uważam, żeby utrzymywanie takiego człowieka z m.in. moich podatków, być może do końca życia było najlepszym rozwiązaniem, ale nie ma innego wyjścia. Nawet gdyby w Polsce obowiązywała kara śmierci, to żaden sąd chorego psychicznie by na nią nie skazał. Masz jakiś pomysł co robić z takimi ludźmi?

Odpowiadam zdawkowo, bo kozaczek nie chce dodawać dłuższych odpowiedzi... Wiem o co Ci chodzi.

A co do Trynkiewicza, to gdzie wg Ciebie powinien siedzieć? W więzieniu już nie może, bo odbył karę. I tak np. Amnesty International protestowała ws. jego bezprawnego przetrzymywania,a jej działacze darli mordy o łamaniu praw człowieka. Poza tym, ten ośrodek w Gostyninie wcale nie jest quasi-hotelem. Sugerujesz się kilkoma zdjęciami z neta, gdzie był pokazany jeden raptem pokój. Tam są normalne cele jedno i dwuosobowe. Wiadomo, że komfort jest wyższy, bo tam siedzi raptem parę osób (w tym jedna kobieta), ale zasady są te same co w pace.

gość27-02-16, 12:00, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 27-02-16, 10:16 napisał(a):
gość, 27-02-16, 09:23 napisał(a):
gość, 27-02-16, 08:37 napisał(a):
gość, 27-02-16, 08:15 napisał(a):
gość, 26-02-16, 20:39 napisał(a):
gość, 26-02-16, 20:32 napisał(a): COŚ ZE MNĄ NIE TAK, BO POCIĄGA MNIE TEN PSYCHOL. CO JEST ?
Jest taki tajemniczy dlatego
to jak trafi do wiezienia czy psychiatryka to pisz do niego listy, skoro cie tak kreci...psychole mordercy zawsze maja duzo fanek, wystarczy popatrzec na trynkiewicza nawet zone znalazl beda w pace, chore!!!
Chcę, żeby mnie wziął na trawie w pełnej perwersji.
Poje**na jestes. Kreci cie facet,ktory bestialsko zabil biedna kobiete?! Jakby ci leb odcial tez by cie to krecilo?! Chora jestes gimbusie.
Powinni ją wpuścić do jego celi i dać mu maczetę do ręki, ciekawe, czy też by piszczała z podniecenia.
Co wy takie sztywne jesteście? Mnie tam kręci ten sławny przestępca z USA Jeremy meeks dałabym mu dupy.

gość27-02-16, 11:59, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

matka prokurator zalatwi pobyt w super wypasionym szpitalu

gość27-02-16, 11:58, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 27-02-16, 11:56 napisał(a):
gość, 27-02-16, 11:47 napisał(a):
gość, 27-02-16, 11:44 napisał(a):
gość, 27-02-16, 11:37 napisał(a):
Nie ma to jak pieprznięcie litanii w odniesieniu do prostego komentarza. Chodzi o to, że każdy może udawać debila, żeby badania wykazały co trzeba i w ten sposób można wymiksować się od odpowiedzialności. Jemu będzie jeszcze łatwiej, bo popełniony czyn zwykłym zabójstwem nie był i z miejsca sugeruje, że facet jest zaburzony.

tak samo można było uważać, że Katarzyna W. była chora psychicznie a jednak siedzi 25 lat. To, że można udawać debila nie oznacza, że mamy odejść od badań, a to, co on zrobił bardziej przypomina psychopatię a nie chorobę psychiczną.

Nie można było uważać, bo została przebadana przez biegłych psychiatrów, którzy wykazali, że Waśniewska nie była chora psychicznie i miała świadomość popełnianego czynu. Naprawdę nie masz zielonego pojęcia o orzekaniu o poczytalności, a się durnie wymądrzasz.


Można było tak uważać, wiele głosów opinii publicznej, stawiało takie hipotezy, do momentu, w którym biegli psychiatrzy (powołani przez organa) zrobili badania, postawili diagnozę. A jemu tych samych badań odmawiasz, choć sama się na nie powołujesz. Nie widzę sensu twojej wypowiedzi.

Mylisz moje wypowiedzi z wypowiedziami innej użytkowniczki.

strony
1 2 3 4
 

następna strona »



Reklama


Pokrewne plotki

Reklama

Kozaczek poleca

Reklama

Mobilny Kozaczek

Kozaczek na iPhone'a Kozaczek na Androida