poniedziałek 18-07-16, czytany: 7526 razy, autor: Beata Maj

Gojdź ostro o programie 500 plus

"Najłatwiej jest brać od nas z podatków i pić wino czy wódę w barze zamiast ruszyć zapijaczoną du*ę do roboty."

Krzysztof GojdźKrzysztof Gojdź / © KAPiF
Program 500+ wciąż budzi sporo kontrowersji. Rodziny dostały już pierwsze pieniądze na dzieci, ale to nie zamknęło problemu, bo poza systemem znalazły się na przykład dzieci z domów dziecka.

Zobacz: Łukomska-Pyżalska zdradziła, na co przeznaczy zasiłek 500+

O to, by również dzieci pozbawione opieki rodziców dostawały wsparcie od państwa, apeluje Rzecznik Praw Dziecka. Ten pomysł poparł Krzysztof Gojdź, który w bardzo ostrym, pełnym emocji wpisie, zasugerował, że pieniądze z programu bywają marnowane:

Czytam o Programie 500+ i rodzą się moje przemyślenia (dotyczące częstej patologii !!!)
Jak pijaki narobią dzieci, dostaną nawet po kilka tysi na miesiąc, przechleją i przepalą kasę i nie myślą żeby iść do roboty bo się nie opłaca. Ojciec dla dziecka nie ma na cukierka bo wóda i papierosy lepiej smakują...
Paczka fajek 10 zł X 30 dni = 300 zł. Butelka taniego wina 7 zł X 30 dni = 210 zł. Czyli łącznie wsparcie na jedno dziecko przechlane i przejarane z dymem
- denerwuje się lekarz - celebryta.


Czytaj też: Jak skompletować szkolną wyprawkę za niewielkie pieniądze?

Potem Gojdź pisze:

Jak ktoś umie robić dzieci to niech się też nauczy na nie zarabiać i ponosić odpowiedzialność. Najłatwiej jest brać od nas z podatków i pić wino czy wódę w barze zamiast ruszyć zapijaczoną dupę do roboty. I niech nikt nie mówi że jest bezrobocie. Bo co jak co ale teraz latem można dorobić w polu, tylko nie ma chętnych do pracy.


Na koniec doktor Gojdź podsumowuje:

Jestem za tym aby wspierać faktycznie potrzebujące pomocy rodziny, samotne matki - te które wiążą koniec z końcem, które wychowują samotnie ciężko chore dzieci, na które wychowanie faceci nie płacą alimentów. Żeby wspierać ich wychowanie, często leczenie, rehabilitację ale i edukację, bo szkoła i studia dzieci kosztują. Jestem też za pomysłem Rzecznika Praw Dziecka aby wspierać dzieci z domu dziecka bo one mają często najmniej perspektyw na przyszłość - można im odkładać na konto aby miały lepszy start w życie.


Co myślicie?






Gojdź ostro o programie 500 plus

Gojdź ostro o programie 500 plus




 
Ostatnio dodane filmy/teledyski:zobacz wszystkie filmy »
3 FRYZURY NA JESIE...
Stylizacje Hairstyles
3 FRYZURY NA JESIE...
6 VLOG W DOMU
szusz vlogmas
6 VLOG W DOMU
SUBSKRYBUJ KANAŁ S...
Szusz HAUL Z BERLINA
SUBSKRYBUJ KANAŁ S...
REMONT ODC. 6 DUŻE...
MIESZKAMY TV
REMONT ODC. 6 DUŻE...




skomentuj:



Wasze komentarze (185): sortuj ↓

gość20-07-16, 23:02, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

100% prawda!!!!

gość19-07-16, 20:30, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

Może również łatwiej Panie Doktorze jest pompować pacjentki kwasikiem a nie uprawiać prawdziwą medycynę? Mniej dochodową ale prawdziwą?

gość19-07-16, 18:02, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 19-07-16, 09:27 napisał(a):
praktycznie we wszystkich krajach europy rodziny dostają "nagrody" za wielodzietność, tylko w Polsce gó**o burza. Nie wiem w jakim wy świecie żyjecie, ale w mniejszych miastach żyje się źle, mało pracy za mało pieniędzy i naprawdę wiele rodzin skorzysta, ale warszawka ma zawsze najwięcej do powiedzenia. A co do patologi czemu się nie czepiacie mopsu, przecież rozdaje pieniądze głównie patologii, za samo bycie alkoholikiem dostaje się kasę, bo to choroba, tylko jakoś wyzdrowieć nie chcą.

dokładnie, a Ci co tak strasznie nadają na PiS nie przeszkadzało wcześniej jak PO robiło przekręty, nakradli tyle, że się w pale nie mieści, zostawili dziurę budżetową dwa razy bardziej zadłużoną niż była na początku ich kadencji, tylko przeszkadza im, że ludzie dostają pieniądze na dzieci.

gość19-07-16, 17:09, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

Brawo. Prawda!!! W samo sedno!

gość19-07-16, 13:44, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

co prawda to prawda.
za moje pieniądze , dostanie patologia, ja nie bo mam jedno dziecko, bo tak chciałam, bo na tyle nie stać, a inni najpierw narobią potem pomyślą.albo nawet nie pomyślą.

gość19-07-16, 13:17, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

ma racje...pis zeby dac 500+ zadluzyl panstwo na ogromna kwote kredytowa.z czego oni to spłacą?
znowu wezma z rent i emerytu,czy zabiora ciezko chorym,bo niewiem

gość19-07-16, 13:15, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

To są prymitywni ludzie- którzy mnożą się, nie patrząc na własne możliwości finansowe. Dlaczego my, wykształceni i spełniający się ludzie, mamy utrzymywać bandę patologicznych nierobów?!

gość19-07-16, 12:58, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

jestem studentką - 21 lat, nie w glowie mi planowanie rodziny w najbliższych latach, ALE DAWANIE KASE NA WYCHOWYWANIE DZIECI POPIERAM. Ci ludzie, który piszą hasła typu: chcesz mieć dzieci - zarób na nie, są totalnie oderwani od rzeczywistości. Nie wszyscy mają szanse zarabiać wystarczająco dużo na to, żeby zalozyc wielodzietną rodzine. Prosci, niebogaci ludzie tez mają prawo rodzic dzieci. Skoro chcemy zwiekszyc dzietność, dajmy tym ludziom którzy chcą być rodzicami i wychowywać dzieci ,kase. Zazwyczaj Ci których stać na to, wcale nie zakładają rodzin, bo wolą spelniac się zawodowo, podróżować itp. No ale na Boga, ktoś te dzieci musi rodzic i utrzymywać, jeżeli nie chcemy mieć problemu za x lat w kraju...

gość19-07-16, 12:49, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 19-07-16, 12:34 napisał(a):
100% racji!!! Niektórzy muszą pracować za 1500 zł a aniektórzy siedzą w domu i zgarniają kasę 500+, szkoda, że jedynaki to nie dzieci. Mój sym ma astme, oraz alergie na 100 różnych rzeczy , lecznie nie jest tanie - ale- jedynak, więc mu sie nie nalezy!!! Sprawiedliwośc naszych rządzących!!!!


Ale z Ciebie sprzedajna kur.a.. Krzyczysz na tych co biorą kase z naszych podatków, ale jednoczescie narzekasz , ze twój syn nic nie dostaje. Jakby program go obejmowal , to bys siedziała cicho :D Gratki

gość19-07-16, 12:34, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

100% racji!!! Niektórzy muszą pracować za 1500 zł a aniektórzy siedzą w domu i zgarniają kasę 500+, szkoda, że jedynaki to nie dzieci. Mój sym ma astme, oraz alergie na 100 różnych rzeczy , lecznie nie jest tanie - ale- jedynak, więc mu sie nie nalezy!!! Sprawiedliwośc naszych rządzących!!!!

gość19-07-16, 12:20, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 19-07-16, 11:08 napisał(a):
Podpisuję się w 100 % pod wypowiedzią Dr. Krzysztofa . Pieniądze dla patologi!!! a gdzie dla potrzebujących ??


jak to? dla potrzebujacych juz sa - przeciez beda podnosic pensje politykom, zeby nie musieli biedowac

gość19-07-16, 11:29, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

uważam program 500+ za demoralizujący... program pomocy dzieciom powinien wyglądać inaczej, a nie kasa do ręki! zastanawialiście się, skąd rząd weźmie te pieniądze?? z kieszeni tych, którzy pracują na bezrobotne matki i ich dzieci

gość19-07-16, 11:08, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

Podpisuję się w 100 % pod wypowiedzią Dr. Krzysztofa . Pieniądze dla patologi!!! a gdzie dla potrzebujących ??

gość19-07-16, 11:07, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 18-07-16, 23:48 napisał(a): ja nie mam dzieci. ale myślę że 500 plus to fajny program.i tak jak dziewczyna pisze poniżej,program ten pomaga przetrwać wielu rodzina3. jestem na tak :)
A pracujesz? Czy mama za wszystko placi, bo ja place za siebie, leki duzo drozsze, podatki podniesione, a beda jeszcze wyzsze...

gość19-07-16, 11:05, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 19-07-16, 08:15 napisał(a): Niech pan nie wrzuca kazdej rodziny do jedngo wora. Nie każda rodzina która otrzymuje 500plus przeznacza je na alkohol. Bo dla wielu rodzin te pieniądze bardz stały się przydatne.
To trzeba bylo pracowac, albo nie robic dzieci jak mrowek, to stac by was bylo

gość19-07-16, 11:04, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 19-07-16, 06:46 napisał(a):
gość, 19-07-16, 06:44 napisał(a):
gość, 19-07-16, 02:06 napisał(a):
gość, 18-07-16, 20:31 napisał(a):
gość, 18-07-16, 20:17 napisał(a): bosh, jakim cudem z granica, w niemczech, w wielkiej brytanii moga dawac pieniądze na dzieci i tam jest dobrze a u nas ma byc źle?? przecież to ta sama zasada!! wreszcie ktoś pomyślał i wprowadził w życie reforme dla ludzi, bo przykro mi bardzo ale za panowania PO śmietankę spijali najbogatsi
No super jest w Wielkiej Brytanii, super są rodziny korzystające z benefitów. Taka sama patologia co u nas. Narobić dzieci i żyć z kasy państwa. Reforma dla ludzi? To jesy danie ryby zamiast wędki. Ta reforma miała wpłynąć na dzietność. Te 500 zł ma mnie przekonać by pojawił się człowiek za którego będę odpowiadać przez kolejne 20 lat? Zapewniam Cie, że większą dzietność zapewniłyby dofinansowania na żłobki, szkoły, darmowe podręczniki szkolne, darmowe obiady w szkole. A największy efekt dałoby dofinansowanie dla pracodawców, którzy zatrudniają kobiety wracające z macierzyńskich, wychowawczych. Żeby kobieta miała komfort powrotu do swojej pracy po urodzeniu i odchowaniu dziecka. Tyle i aż tyle.
Nie ma co tlumaczyc jakiejs wiesniarze z pcimia dolnego, co to jest za pisem, nie be zpowodu za posem glosowali ludzie ze wsi, starzy i nieywksztalceni, miasta, ludzie studiujacy, czy poprpstu obyci wiedzą czym rzady pisu sie skoncza.... oby nie wygrali kolejnych wyborow, bo polska juz spada
do szkoly pieprzona analfabetko
Sama sie wynos do szkoly, literowki sie pojawiaja, bo pisze z telefonu, mozna nacisnac inny przycisk, szkole jiz dawno skonczylam, pracuje, wiem jak wyglada ekonomia, myslicie, ze wyciaganie lapy po cudze to cos dobrego ? Biedaki i lenie pieprzone

gość19-07-16, 10:57, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 19-07-16, 08:24 napisał(a):
gość, 19-07-16, 08:19 napisał(a): Pan G. Nigdy dzieci nie miał i mieć nie będzie. Niech sie nie wypowiada o rodzicielstwie, bo nie ma o czym.
Rodzicoelstwo polega na braniu odpowiedzialnosci za dzieci a nie na wyciaganiu lapy po cudza kase. Wiec co ty niby wiesz o rodzicielstwie? Wszystko, bo nogi rozlozylas?
Druga osoba- brawo!! 10/10, zgadzam się w 100%!

gość19-07-16, 10:37, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

Gratuluje wypowiedzi. Wreszcie ktos po imieniu nazwał to co sie dzieje w Polsce

gość19-07-16, 10:35, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 19-07-16, 10:19 napisał(a):
Ta Pani ktora pisze ze ktos kto siedzi w domu traci swoja przestrzen jest chyba niezrownowazona psychicznie!!!!!!w domu mozna tez sie rozwijac jesli tylko ktos chce i nie siedzi tylko w przydartych papciach na kanapie zalezy jakie kto ma piorytety zenujace sciska ja chyba zal ze niektorym kobieta mezczyzni sa w stanie zapewnic bezpieczenstwo a ona biedna musi pracowac masakta....!!


Ale to nie mężczyzna zapewnia tylko podatnicy. Właśnie te pracujące, które tak wyśmiewasz.

gość19-07-16, 10:35, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

Jak dla mnie trafił w 10, brawoooo!!!!!!!!!

gość19-07-16, 10:34, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 19-07-16, 09:39 napisał(a): Może mi ktoś wytłumaczyć w jaki sposób w Polsce jest taki problem z dzietnością? W mojej okolicy (mieszkam blisko centrum W-wy) widuję znacznie więcej małych dzieci, kobiet z wózkami i ciężarnych niż 10lat temu. Obok mojego liceum jest przedszkole i podstawówka i grupy/klasy są o połowę większe niż kiedy ja uczęszczałam do takowych instytucji. Plus 90% moich rówieśników chce mieć jedno-troje dzieci (niektórzy nawet planują pięcioro) w przeciągu następnych 15lat.
No cóż, demografia pokazuje co innego...

gość19-07-16, 10:29, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

Do Pań poniżej. Nie stwierdziłam, że każda kobieta siedząca w domu chodzi w kapciach. Powiedziałam, że "mało kto robi w domu twórcze rzeczy" itd.
Nie jest mi też żal "bezpieczeństwa finansowego", bo mój mąż zarabia bardzo dobre pieniądze, jest też niesamowicie zdolnym i inspirującym mężczyzną. Mogłabym leżeć i pachnieć, ale nie wyobrażam sobie zależności finansowej od drugiej osoby (nawet jeśli miłość tryska i kwitnie i nikt mi nie daje odczuć, że mnie utrzymuje) i zatrzymaniu się w rozwoju na dzieciach.
Pociechy też mają więcej z życia, jeśli ich rodzice mają pasje, zainteresowania, dbają i zabiegają o siebie.
Dzieci to nie praca, a uzupełnienie związku i zrzucanie tego na jedną osobę i zamykanie jej w domu jest chore i nikt mnie nie przekona, że jest inaczej.
Oczywiście, jak już wcześniej pisałam, nie jest to sytuacja u 100% kobiet wychowujących dzieci, ale niestety u większości. Zacznijcie robić fajne rzeczy, zróbcie z tego swój zawód i macie pasję, dzieci i dom w jednym. Ja tak działam :)

gość19-07-16, 10:19, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

Ta Pani ktora pisze ze ktos kto siedzi w domu traci swoja przestrzen jest chyba niezrownowazona psychicznie!!!!!!w domu mozna tez sie rozwijac jesli tylko ktos chce i nie siedzi tylko w przydartych papciach na kanapie zalezy jakie kto ma piorytety zenujace sciska ja chyba zal ze niektorym kobieta mezczyzni sa w stanie zapewnic bezpieczenstwo a ona biedna musi pracowac masakta....!!

gość19-07-16, 10:12, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 19-07-16, 10:01 napisał(a): A wiecie co mnie przeraża, jak słyszę, że kobieta rzuca robotę, bo dostanie 500+ ? To, że jest to osoba pozbawiona ambicji! Przecież, jak się siedzi w domu i zajmuje dziećmi, to najczęściej pozbawia się osobistej przestrzeni zawodowej. To śmierć dla człowieka! Mało kto w domu robi jakieś twórcze rzeczy, rozwija się i inwestuje w siebie. Znam kilka przypadków mam, które odeszły z pracy, bo mąż mógł ich utrzymać samodzielnie (na dobrym poziomie, nie patologicznym) i po kilku latach, te kobiety nie maja innych tematów do rozmów niż dzieci, kaszki, pieluchy, mleczaki itp. Tak się stało z moją naprawdę dobrą koleżanką. To inna osoba!! I nie wmówicie mi, że jest szczęśliwa, raczej widać u niej pierwsze objawy zgorzknienia. Myślę, że zdrowo jest dla rodziny, gdy rodzice mają czas na swoje sprawy, choćby absolutnie banalne, ale swoje i osobiste, a jak siedzisz z dziećmi 24h na dobę, to nie ma takiej opcji. Wiem z doświadczenia, bo zatrudniłam taką kobietkę siedzącą w domu od 10 lat. Po dwóch miesiącach pracy stwierdziła, że nie wiedziała, że posiadanie pracy, swojego kawałka świata, ploteczek, znajomych z pracy (a nie tylko z placu zabaw) jest takie cudowne.
100%. Moja mama jest wspaniałą matką, miałam cudowne dzieciństwo, ale i tak znalazła czas dla siebie, na rozwój zainteresowań itd. I obie jesteśmy szczęśliwe

gość19-07-16, 10:08, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 19-07-16, 02:46 napisał(a):
A ja mieszkam w Chicago. I nikt btm nie daje. Samo cieżko zarabiamy ba zycie i dzieci. Skończcie w tej Polsce parać na kogoś kto da. Do roboty !

Dokładnie!

strony
1 2 3 4 5 6 7 8
 

następna strona »



Reklama


Pokrewne plotki

Reklama

Reklama

Mobilny Kozaczek

Kozaczek na iPhone'a Kozaczek na Androida