piątek 09-09-16, czytany: 7678 razy, autor: krisu

Marta Żmuda-Trzebiatowska nie chce pracować w niedziele: Doskwiera mi to...

Całkowicie popiera pomysł "Solidarności".

Marta żmuda TrzebiatowskaMarta żmuda Trzebiatowska / KAPiF
Coraz głośniej o kontrowersyjnym pomyśle NSZZ "Solidarności".

Zobacz też: Marta Żmuda-Trzebiatowska zachwyca w nowej fryzurze! (FOTO)

Organizacja złożyła w marcu projekt obywatelski, który dotyczy zakazu handlu w niedziele. Miałby on na celu uniemożliwienie zarówno sprzedaży bezpośredniej, jak i przez Internet.

Do osób, które popierają tę ideę, nieoczekiwanie dołączyła Marta Żmuda-Trzebiatowska (32 l.).

Aktorka w wywiadzie dla katolickiego magazynu Dobry Tydzień wyznała, że:

W moim Przechlewie ten dzień jest święty.


I dalej:

Choć od wyjazdu z rodzinnych stron minęło już dużo czasu, praca w niedzielę wciąż mi doskwiera.


Zobacz też: Marta Żmuda nie potrzebuje trenera fitnessu

Aktorka nie ukrywa przy tym, że jest bardzo przywiązana do tradycji chrześcijańskich.

Jeśli projekt ustawy zostanie przyjęty przez parlament, to wkrótce jej marzenie o dniu wolnym w niedziele może się spełnić. Marta wielokrotnie podkreślała, że chce "mieć czas, aby w spokoju pójść do kościoła".

Co więcej, PiS zapowiedział, że projekt nie zostanie odrzucony, dzięki czemu zostanie skierowany do pracy komisji sejmowej.

Jak podaje portal NaTemat.pl:

Aktorka wkrótce nie będzie musiała biegać do teatru w niedzielę, jeśli w toku prac sejmowych PiS obejmie zakazem handlu także kasy biletowe w instytucjach kulturalnych.


Zobacz też: MARTA ŻMUDA-TRZEBIATOWSKA PRZESADZIŁA Z BRONZEREM?

Co myślicie o tym projekcie ustawy?


Marta Żmuda-Trzebiatowska nie chce pracować w niedziele: Doskwiera mi to...

Marta Żmuda-Trzebiatowska nie chce pracować w niedziele: Doskwiera mi to...

Marta Żmuda-Trzebiatowska nie chce pracować w niedziele: Doskwiera mi to...




 
Ostatnio dodane fotki:zobacz całą galerię »
Marta Żmuda i Rafa...
Marta Żmuda i Rafa...
Marta Żmuda
Marta Żmuda
Marta Żmuda Trzebi...
Marta Żmuda Trzebi...
marta żmuda trzebi...
marta żmuda trzebi...




skomentuj:



Wasze komentarze (80): sortuj ↓

gość12-09-16, 20:03, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

JUZ TO DAWNO TEMU ZDEMENTOWAŁA, a wy dalej ciśniecie, GNIDY

gość12-09-16, 02:00, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 10-09-16, 13:36 napisał(a):
gość, 10-09-16, 13:29 napisał(a):
Ludzie, a czy ona nawet swojego zdania nie może wypowiedzieć? Nie rozumiem szumu i to jeszcze szczucia przez Jandę. Rozumiem, że wy wszyscy chętnie zap*erdalacie w niedzielę.

Aktorstwo to specyficzny zawód, wymagający od aktora dyspozycyjności i poświęcenia.Jeżeli beztalencie meczy się tym, że musi w ten sposób zarabiać, to niech tego nie robi, wiesz ilu ludzi chciałoby być na jej miejscu i móc pracować w niedzielę byleby mieć możliwość robienia tego co kochają? Wielu.


A co to ma do rzeczy. Nie wolno jej swojego zdania powiedzieć? Ty za to jesteś wielkim talenciem z kozaka.

gość10-09-16, 23:53, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 10-09-16, 23:19 napisał(a): mam nadzieje ze zakaz handlu w niedziele przejdzie i bedzie tak jak na zachodzie, niech ludzie odpoczna sobie jeden dzien
We Wloszech pracuje sie w niedziele i swieta .

gość10-09-16, 23:19, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

mam nadzieje ze zakaz handlu w niedziele przejdzie i bedzie tak jak na zachodzie, niech ludzie odpoczna sobie jeden dzien

gość10-09-16, 19:05, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 10-09-16, 11:03 napisał(a):
gość, 10-09-16, 11:01 napisał(a): Jest w internecie dostępna mapa, gdzie oznaczone są kraje z zakazem handlu w niedzielę: Austria, Holandia, Niemcy, Włochy - handel w niedzielę tylko w miejscach strategicznych turystycznie. Dania - handel tylko w 1 niedzielę w miesiącu. Wielka Brytania - handel w niedzielę ograniczony do kilku godzin. W Norwegii, Belgii, Francji, Hiszpanii i Szwajcarii też obowiązują ograniczenia handlu w niedzielę.
I co z tego? W części tych krajów legalne są zwiazki homo i narkotyki, więc idźmy za ciosem i wprowadźmy w Polsce wszystko, co jest w innych krajach.
Masz przykład, ze w innych krajach takie zasady obowiazuja i jakos wszyscy żyją. To z tego. Mi to osobiście zwisa, czy będzie handel w niedziele, czy tez nie, wiec nie bd zaciekle bronić, ani negować tego pomyslu. A co do związków homo, czy narkotyków...ludzie, niektóre rzeczy warto naśladować, niektóre nie. Zwiazki homo, a handel w niedziele to chyba zbyt duży rozstrzal do porównania?

gość10-09-16, 17:05, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

Nie widzialam jej zdjec od wielu lat. Czy ona ma wypelniacze w policzkach?

gość10-09-16, 14:32, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

A ja nie chce pracować w ogóle a juz szczegolnie po 8 godzin i w soboty za marne ochlapy

gość10-09-16, 14:18, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 10-09-16, 11:20 napisał(a):
gość, 10-09-16, 11:07 napisał(a):
gość, 10-09-16, 11:01 napisał(a): Jest w internecie dostępna mapa, gdzie oznaczone są kraje z zakazem handlu w niedzielę: Austria, Holandia, Niemcy, Włochy - handel w niedzielę tylko w miejscach strategicznych turystycznie. Dania - handel tylko w 1 niedzielę w miesiącu. Wielka Brytania - handel w niedzielę ograniczony do kilku godzin. W Norwegii, Belgii, Francji, Hiszpanii i Szwajcarii też obowiązują ograniczenia handlu w niedzielę.
Mieszkam w Anglii i to ograniczenie nie jest jakoś specjalnie duże . W mieście w którym mieszkam sklepy które są normalnie otwarte do godz 18stej w niedzielę są czynne do 16stej. Jedynie Banki są zamknięte
Anglia to jednak nie cała Wielka Brytania :)[/ Mieszkam w Austrii od 5 lat i są miejsca, gdzie można zrobić w niedziele zakupy, a zabranianie zakupów przez internet to już głupota ostatnia

gość10-09-16, 13:36, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 10-09-16, 13:29 napisał(a): Ludzie, a czy ona nawet swojego zdania nie może wypowiedzieć? Nie rozumiem szumu i to jeszcze szczucia przez Jandę. Rozumiem, że wy wszyscy chętnie zap*erdalacie w niedzielę.
Aktorstwo to specyficzny zawód, wymagający od aktora dyspozycyjności i poświęcenia.Jeżeli beztalencie meczy się tym, że musi w ten sposób zarabiać, to niech tego nie robi, wiesz ilu ludzi chciałoby być na jej miejscu i móc pracować w niedzielę byleby mieć możliwość robienia tego co kochają? Wielu.

gość10-09-16, 13:30, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 10-09-16, 11:04 napisał(a): Najlepiej dla kapitalisty, żeby człowiek urodził się i tyrał do śmierci za grosze - świątek, piątek, niedziela.
Karolu Marksie proszę natychmiast wracać do trumny! Panu już podziękowaliśmi.

gość10-09-16, 13:29, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

Ludzie, a czy ona nawet swojego zdania nie może wypowiedzieć? Nie rozumiem szumu i to jeszcze szczucia przez Jandę. Rozumiem, że wy wszyscy chętnie zap*erdalacie w niedzielę.

gość10-09-16, 12:24, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 10-09-16, 11:04 napisał(a): Najlepiej dla kapitalisty, żeby człowiek urodził się i tyrał do śmierci za grosze - świątek, piątek, niedziela.
Polecam Koree Północną jak Ci źle w kapitalizmie.

gość10-09-16, 11:20, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 10-09-16, 11:07 napisał(a):
gość, 10-09-16, 11:01 napisał(a): Jest w internecie dostępna mapa, gdzie oznaczone są kraje z zakazem handlu w niedzielę: Austria, Holandia, Niemcy, Włochy - handel w niedzielę tylko w miejscach strategicznych turystycznie. Dania - handel tylko w 1 niedzielę w miesiącu. Wielka Brytania - handel w niedzielę ograniczony do kilku godzin. W Norwegii, Belgii, Francji, Hiszpanii i Szwajcarii też obowiązują ograniczenia handlu w niedzielę.
Mieszkam w Anglii i to ograniczenie nie jest jakoś specjalnie duże . W mieście w którym mieszkam sklepy które są normalnie otwarte do godz 18stej w niedzielę są czynne do 16stej. Jedynie Banki są zamknięte
Anglia to jednak nie cała Wielka Brytania :)

gość10-09-16, 11:07, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 10-09-16, 11:01 napisał(a): Jest w internecie dostępna mapa, gdzie oznaczone są kraje z zakazem handlu w niedzielę: Austria, Holandia, Niemcy, Włochy - handel w niedzielę tylko w miejscach strategicznych turystycznie. Dania - handel tylko w 1 niedzielę w miesiącu. Wielka Brytania - handel w niedzielę ograniczony do kilku godzin. W Norwegii, Belgii, Francji, Hiszpanii i Szwajcarii też obowiązują ograniczenia handlu w niedzielę.
Mieszkam w Anglii i to ograniczenie nie jest jakoś specjalnie duże . W mieście w którym mieszkam sklepy które są normalnie otwarte do godz 18stej w niedzielę są czynne do 16stej. Jedynie Banki są zamknięte

gość10-09-16, 11:04, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

Najlepiej dla kapitalisty, żeby człowiek urodził się i tyrał do śmierci za grosze - świątek, piątek, niedziela.

gość10-09-16, 11:03, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 10-09-16, 11:01 napisał(a):
Jest w internecie dostępna mapa, gdzie oznaczone są kraje z zakazem handlu w niedzielę: Austria, Holandia, Niemcy, Włochy - handel w niedzielę tylko w miejscach strategicznych turystycznie. Dania - handel tylko w 1 niedzielę w miesiącu. Wielka Brytania - handel w niedzielę ograniczony do kilku godzin. W Norwegii, Belgii, Francji, Hiszpanii i Szwajcarii też obowiązują ograniczenia handlu w niedzielę.


I co z tego? W części tych krajów legalne są zwiazki homo i narkotyki, więc idźmy za ciosem i wprowadźmy w Polsce wszystko, co jest w innych krajach.

gość10-09-16, 11:02, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 10-09-16, 10:50 napisał(a):
gość, 10-09-16, 10:24 napisał(a):
gość, 09-09-16, 23:58 napisał(a):
gość, 09-09-16, 22:04 napisał(a):
Naprawdę większość z was nie myśli.
Co z tego, ze pracownicy sklepów maja wolne w tygodniu. W tygodniu ich dzieci są w szkole a partnerzy w pracy. Wydaje mi sie ze każdemu potrzebny jest jeden wspólny dzien z bliskimi w tygodniu.

Zamknijmy więc tez szpitale. Służba celna, strażacy, policjanci. Nawet stacje benzynowe. Studia zaoczne tez odpadają. A na koniec zakazałabym jeszcze pracy księżom i założę się, że wtedy byłby w końcu w tym kraju spokój.

No właśnie szkoda, że wszyscy krzyczą tak o sprzedawcach, a w nosie mają wszystkie służby, lekarzy, pielęgniarki, pracowników przemysłowych, pracowników lotnisk, dworców, kierowców, motorniczych itd. Dlaczego akurat sprzedawcy mają mieć taki przywilej? Chyba każdy wybierający daną pracę ma świadomość, czy będzie pracowal w niedzielę, i skoro tak wybrał, to nie powinien nagle robić z siebie męczennika. Chyba że jest idiotą i zapomniał, jaki zawód wybrał.
Dyżury niedzielne w służbach, które wymieniłaś są rotacyjne, więc dyżur w niedzielę wypada co którąś tam, a nie tydzień w tydzień. Poza tym za pracę w niedzielę mają wyższe wynagrodzenie. Inni np. w handlu nie mają preferencyjnych stawek i muszą siedzieć niedziela w niedzielę w pracy. Tak tylko przypominam.


Gowno wiesz, jak widać. W telewizji czy radio nikt ci więcej nie płaci za pracę w weekendy. Nie ma rotacyjnych dyżurów, jak sobie wyobrażasz, bo ja np. od kilku miesięcy nie miałam wolnego weekendu. Pracuję też w święta i nie dostaję za to grosza więcej. Sugeruję wypowiadać się na tematy, o których masz JAKIEKOLWIEK pojęcie.

gość10-09-16, 11:01, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

Jest w internecie dostępna mapa, gdzie oznaczone są kraje z zakazem handlu w niedzielę: Austria, Holandia, Niemcy, Włochy - handel w niedzielę tylko w miejscach strategicznych turystycznie. Dania - handel tylko w 1 niedzielę w miesiącu. Wielka Brytania - handel w niedzielę ograniczony do kilku godzin. W Norwegii, Belgii, Francji, Hiszpanii i Szwajcarii też obowiązują ograniczenia handlu w niedzielę.

gość10-09-16, 10:58, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 10-09-16, 10:24 napisał(a):
gość, 09-09-16, 23:58 napisał(a):
gość, 09-09-16, 22:04 napisał(a):
Naprawdę większość z was nie myśli.
Co z tego, ze pracownicy sklepów maja wolne w tygodniu. W tygodniu ich dzieci są w szkole a partnerzy w pracy. Wydaje mi sie ze każdemu potrzebny jest jeden wspólny dzien z bliskimi w tygodniu.

Zamknijmy więc tez szpitale. Służba celna, strażacy, policjanci. Nawet stacje benzynowe. Studia zaoczne tez odpadają. A na koniec zakazałabym jeszcze pracy księżom i założę się, że wtedy byłby w końcu w tym kraju spokój.

No właśnie szkoda, że wszyscy krzyczą tak o sprzedawcach, a w nosie mają wszystkie służby, lekarzy, pielęgniarki, pracowników przemysłowych, pracowników lotnisk, dworców, kierowców, motorniczych itd. Dlaczego akurat sprzedawcy mają mieć taki przywilej? Chyba każdy wybierający daną pracę ma świadomość, czy będzie pracowal w niedzielę, i skoro tak wybrał, to nie powinien nagle robić z siebie męczennika. Chyba że jest idiotą i zapomniał, jaki zawód wybrał.


Dokładnie. Jestem dziennikarką i pracuję piątek, świątek czy niedziela. Nie narzekam, bo wiedziałam, na co się piszę. Jest jednak jeszcze jeden aspekt zakazu handlu w niedziele, w sumie to dwa. 1 - co z osobami, które CHCĄ pracować w weekendy,bo w tygodniu mają inne zajęcia (studia, dziecko, cokolwiek) i jest to ich jedyna szansa na zarobek? 2 - problemy dla sprzedawców w postaci: obniżenia zarobków i totalnego zapieprzu w piątki i soboty - to już nikomu do głowy nie przyszło?

gość10-09-16, 10:50, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 10-09-16, 10:24 napisał(a):
gość, 09-09-16, 23:58 napisał(a):
gość, 09-09-16, 22:04 napisał(a): Naprawdę większość z was nie myśli. Co z tego, ze pracownicy sklepów maja wolne w tygodniu. W tygodniu ich dzieci są w szkole a partnerzy w pracy. Wydaje mi sie ze każdemu potrzebny jest jeden wspólny dzien z bliskimi w tygodniu.
Zamknijmy więc tez szpitale. Służba celna, strażacy, policjanci. Nawet stacje benzynowe. Studia zaoczne tez odpadają. A na koniec zakazałabym jeszcze pracy księżom i założę się, że wtedy byłby w końcu w tym kraju spokój.
No właśnie szkoda, że wszyscy krzyczą tak o sprzedawcach, a w nosie mają wszystkie służby, lekarzy, pielęgniarki, pracowników przemysłowych, pracowników lotnisk, dworców, kierowców, motorniczych itd. Dlaczego akurat sprzedawcy mają mieć taki przywilej? Chyba każdy wybierający daną pracę ma świadomość, czy będzie pracowal w niedzielę, i skoro tak wybrał, to nie powinien nagle robić z siebie męczennika. Chyba że jest idiotą i zapomniał, jaki zawód wybrał.
Dyżury niedzielne w służbach, które wymieniłaś są rotacyjne, więc dyżur w niedzielę wypada co którąś tam, a nie tydzień w tydzień. Poza tym za pracę w niedzielę mają wyższe wynagrodzenie. Inni np. w handlu nie mają preferencyjnych stawek i muszą siedzieć niedziela w niedzielę w pracy. Tak tylko przypominam.

gość10-09-16, 10:24, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 09-09-16, 23:58 napisał(a):
gość, 09-09-16, 22:04 napisał(a):
Naprawdę większość z was nie myśli.
Co z tego, ze pracownicy sklepów maja wolne w tygodniu. W tygodniu ich dzieci są w szkole a partnerzy w pracy. Wydaje mi sie ze każdemu potrzebny jest jeden wspólny dzien z bliskimi w tygodniu.

Zamknijmy więc tez szpitale. Służba celna, strażacy, policjanci. Nawet stacje benzynowe. Studia zaoczne tez odpadają. A na koniec zakazałabym jeszcze pracy księżom i założę się, że wtedy byłby w końcu w tym kraju spokój.

No właśnie szkoda, że wszyscy krzyczą tak o sprzedawcach, a w nosie mają wszystkie służby, lekarzy, pielęgniarki, pracowników przemysłowych, pracowników lotnisk, dworców, kierowców, motorniczych itd. Dlaczego akurat sprzedawcy mają mieć taki przywilej? Chyba każdy wybierający daną pracę ma świadomość, czy będzie pracowal w niedzielę, i skoro tak wybrał, to nie powinien nagle robić z siebie męczennika. Chyba że jest idiotą i zapomniał, jaki zawód wybrał.

gość10-09-16, 10:12, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

A dla Avon złodziejskiego przedsięwzięcia opartego na wyzysku akwizytorów za grosze pracuje nawet w niedziele

gość10-09-16, 10:01, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 09-09-16, 22:04 napisał(a): Naprawdę większość z was nie myśli. Co z tego, ze pracownicy sklepów maja wolne w tygodniu. W tygodniu ich dzieci są w szkole a partnerzy w pracy. Wydaje mi sie ze każdemu potrzebny jest jeden wspólny dzien z bliskimi w tygodniu.
To z tego że taki dzień te można wykorzystać, przejść się spacerem z dzieckiem do szkoły, po szkole można dziecko zabrać na lody/pizze/do kina. Nie wmawiaj mi np ze dzieciak wraca po szkole do domu i siada na kolejne 8 godzin do zadań domowych. Później można z nim do tych lekcji usiąść. Ta niedziela dla dzieci to jest takie na siłę tłumaczenie. Jak komuś zależy na dzieciach to się czas od pon do pt znajdzie.

gość10-09-16, 09:15, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 09-09-16, 21:51 napisał(a):
gość, 09-09-16, 20:04 napisał(a):
Pracuję w sieciówce i siedzenie w sklepie po 12h szczególnie w niedzielę, to koszmar. Bez gadania, że ludzie nie mają czasu na zakupy i to jedyna chwila na wyrwanie się do sklepów. Większość klientów to tacy znudzeni, co łażą bez celu po galerii. Z dziećmi lub bez, zawsze jest czas na rundkę po sklepach... Nie cierpię pisu ale akurat ten pomysł popieram.

ale za to masz wolne w tygodniu, przecież nie tyrasz 7 dni dzień po dniu, prawda ? ja właśnie lubie chodzić po sklepach w niedziele, oczywiście jeśli mam potrzebę kupienia czegoś, raczej nie lubię łażę dla zabicia nudy, ale w tygodniu naprawdę nie mam czasu na takie zakupy a w sobotę się sprzątam cały dom. Zobaczymy jak się beda cieszyć pracownicy sieciowek jak zostaną zwolnieni, bo sklepy bez otwartych niedziel nie będą przynosiły tyle zysku co teraz.
Nie każdy sklep ma wielki utarg w niedziele, ostatnimi czasy ludzi jest mniej i zdarza się, że więcej jest na sklepie pracowników niż klientów. Ludzie przychodzą falami, rano są pustki oprócz kilku dziwaków co czatują przed wejściem do otwarcia, później tłumek po kościele, następny po obiedzie, a ostatni w okolicach wieczornego spacerku. A w międzyczasie nikogo. Wiedziałam na co się piszę, ale nie każdy ma wielki wybór na rynku pracy i czasem trzeba brać co jest, nie gadajcie, że każdy z was ma wymarzoną pracę.

gość10-09-16, 09:14, cytuj Oceń ten komentarz: oceń na plus0 oceń na minus0 

gość, 10-09-16, 08:06 napisał(a):
gość, 09-09-16, 20:04 napisał(a):
Pracuję w sieciówce i siedzenie w sklepie po 12h szczególnie w niedzielę, to koszmar. Bez gadania, że ludzie nie mają czasu na zakupy i to jedyna chwila na wyrwanie się do sklepów. Większość klientów to tacy znudzeni, co łażą bez celu po galerii. Z dziećmi lub bez, zawsze jest czas na rundkę po sklepach... Nie cierpię pisu ale akurat ten pomysł popieram.

To po cholerę decydowałaś się na taką pracę? Tylko mi nie mów, że nie wiedziałaś na co się piszesz, bo zrobisz z siebie idiotkę, ratuj resztki godności.

Właśnie o to chodzi, galopująca głupota. Przecież wiedziałaś jakie są godziny otwarcia i że będziesz w weekendy pracować.
Czy ktoś na siłę cię trzyma w tej pracy? NIE, w każdej chwili możesz się zwolnić. Przecież nikt siłą nie trzyma, możesz teraz szukać n0wej pracy, składać CV tam, gdzie nie pracuje się w niedziele. Jeśli pisiory wprowadzą bezprawnie obowiązek wolnego w niedzielę, to w ogóle nie będziesz już potrzebna i będziesz mieć cały tydzień wolne.
Ludzie, jesteście bezmyślni i wstyd być takim idiotą. Wstyd, żebyście stękali bo jesteście za durni aby zrozumieć, że skoro sklep jest czynny 24/7 to wypadną wam czasami nocki i inne nieciekawe zmiany. Państwo nie powinno regulować takich rzeczy tylko rynek.

strony
1 2 3 4
 

następna strona »



Reklama

Reklama

Reklama

Mobilny Kozaczek

Kozaczek na iPhone'a Kozaczek na Androida