Ile płacą producenci za lokowanie produktów w programach?

przejdź do komentarzy

Zobaczcie, ile trzeba zapłacić za product placement w M jak miłość, a ile u Wojewódzkiego.

kuba wojewódzki kuba wojewódzki/© KAPiF
U Kuby Wojewódzkiego goście piją napój Hellena. Z kolei uczestnicy The Voice of Poland w tym sezonie sięgają po Coca-Colę. Oczywiście nie jest to przypadek, tylko product placement - reklama, za którą producencie płacą duże pieniądze.

Do stawek poszczególnych stacji dotarł serwis wirtualnemedia. Według informacji portalu najwięcej za lokowanie produktu trzeba zapłacić w TVN, reklama sporo kosztuje także w TVP. Najwięcej w TVN płaci się za pokazanie produktu w show Kuby Wojewódzkiego - pojedyncza scena aktywna (podczas której na przykład gospodarz show częstuje gości napojem i pokazuje go) to koszt 95 tys. zł. Scena pasywna to koszt rzędu 64 tys. zł. Za lokowanie produktu w weekendowym wydaniu DDTVN płaci się ponad 70 tys. zł.

W TVP najdrożej jest w serialach - za lokowanie produktu w Ranczo czy M jak miłość producenci płacą do 65 tys. zł. Barwy szczęścia to koszt 40 tys. zł, a Rolnik szuka żony czy The Voice to 35 tys zł.

Polsat stosuje nieco inne rozliczanie - w stacji nie płaci się za sceny, a za odcinki. W programach tej telewizji lokowanie produktu w jednym odcinku programu to koszt ok. 35-40 tys. zł.



Ile płacą producenci za lokowanie produktów w programach?

Ekipa magazynu "Dzień dobry TVN"


Polecane wideo


Skomentuj Staraj się pisać bez błędów

dodasz komentarz jako gość - jeżeli chcesz zarejestrować nicka - załóż konto z avatarami!

Jeszcze nikt tego nie skomentował. Bądź pierwsza!