Jak być witalną w każdym wieku?

przejdź do komentarzy

WITALNOŚĆ TO SUPER SPRAWA - POZWALA NAM CIESZYĆ SIĘ ŻYCIEM I CZERPAĆ Z NIEGO PEŁNYMI GARŚCIAMI. ALE CO ZROBIĆ, BY BYĆ WITALNYM W KAŻDYM WIEKU? PRZECZYTAJ ARTYKUŁ I POZNAJ ALFABET WITALNOŚCI!

młodość młodość/

A jak apetyt


Na witalność w znacznym stopniu wpływa dieta. Zadbaj o regularne i zrównoważone posiłki. Najlepiej przygotowuj sobie małe porcje i jedz - sześć razy dziennie. Twarde tłuszcze zwierzęce zastąp oliwą i zdrowymi olejami.


 


B jak balans


Nie przepracowuj się i zadbaj o zdrowe proporcje między obowiązkami, a odpoczynkiem. Pamiętaj, że nie samą pracą żyje człowiek i że odpoczywając nabierasz sił do lepszej, wydajnej pracy.


 


C jak coś miłego


Zrób sobie od czasu do czasu małą przyjemność - pójdź do kina lub teatru, przeczytaj dobrą książkę albo przejrzyj ulubione czasopismo. Spróbuj uśmiechnąć się do swojego odbicia w lustrze i przywitać ze sobą rano. W ten sposób nastroisz się na udany dzień!


 


D jak dużo ruchu


Na poziom witalności w niebagatelnym stopniu wpływa aktywność fizyczna. Każdego dnia powinnaś znaleźć choć kwadrans by rozruszać ciało i umysł. Wystarczą takie rzeczy, jak na przykład krótki spacer po parku lub proste ćwiczenia przed telewizorem.


 


E jak endorfiny


Endorfiny są nazywane hormonami szczęścia. Poprawiają humor, działają kojąco i przeciwbólowo. Twój mózg wydziela je podczas wysiłku fizycznego i gdy opada poziom stresu, dlatego warto się więcej ruszać i mniej przejmować!


 


F jak fruktoza


Ten cukier prosty zawarty jest przede wszystkim w owocach, które powinnaś jeść pięć razy dziennie. Zawiera ją też miód - zdrowy zamiennik białego cukru.


 


G jak głowa


Zadbaj o higienę psychiczną i oderwij się na jakiś czas od pracy. Wyjdź na krótki spacer i dotleń się - to znacznie poprawi jakość pracy Twojego mózgu i korzystnie wpłynie na samopoczucie.


 


H jak ha ha ha!


Śmiech to zdrowie, więc śmiej się jak najczęściej i szukaj okazji, które mogą poprawić Twój humor. Gdy się śmiejesz, Twój mózg wydziela serotoninę i dopaminę, które poprawiają nastrój i doskonale wpływają na samopoczucie.


 


I jak inspiracja


Na pewno masz jakąś inspirującą pasję, której lubisz poświęcać czas. Hobby zbawiennie działa na umysł, pozwalając oderwać mu się od codziennych problemów i zająć choć na chwilę czymś przyjemnym. Takie ładowanie mentalnych akumulatorów też zwiększy Twoją witalność!


 


J jak jarzyny   


Każdego dnia powinnaś zjeść pięć porcji warzyw i owoców - surowych lub w postaci soków albo przecierów. Ogólnie jedz często, ale w małych porcjach i powoli. Dokładnie przeżuwaj kęsy, bo dzięki temu lepiej i szybciej przyswoisz składniki pokarmowe, a do mózgu szybciej dotrze sygnał, że jesteś już najedzona.


 


K jak kilogramy


Pijąc około 2 litrów wody i jedząc częściej, a mniej, korzystnie wpływasz na masę ciała. Pamiętaj, że prawidłowa waga korzystnie wpływa na Twoją witalność!


 


L jak leniuchowanie


Pozwól sobie od czasu do czasu na zwolnienie tempa i chwilę odpoczynku. Nie jesteś w końcu robotem i musisz odpocząć!


 


M jak medytacja


Najnowsze badania potwierdzają jej zbawienny wpływ na zdrowie - medytacja obniża ciśnienie krwi, zmniejsza tętno i spowalnia metabolizm, ale przede wszystkim zbawiennie wpływa na stan umysłu, redukując lęk i zwiększając poziom serotoniny w mózgu.


 


N jak natura


Jak najwięcej przebywaj na świeżym powietrzu. Kontakt z naturą kojąco wpływa na nerwy, uspokaja, daje energię i poprawia humor - z badań wynika, że kontakt z przyrodą obniża poziom stresu już po pięciu minutach. 10 minut spędzonych na słońcu stymuluje wytwarzanie przez organizm witaminy D, która znacząco wzmacnia odporność.


 


O jak optymizm


Optymiści żyją lepiej niż pesymiści, a ich szklanka jest zawsze do połowy pełna. Pozytywne podejście do życia ułatwia mierzenie się z kłopotami i daje życiową energię, którą możemy zarażać ludzi w naszym otoczeniu. Naprawdę warto!


 


P jak praca


Praca jest ważna, ale nie najważniejsza. Postaraj się nie zabierać pracy do domu i w ten sposób odświeżać umysł. Podejdź do tego tak, by wychodząc z pracy fizycznie, wyjść z niej również mentalnie.


 


R jak regeneracja


Spróbuj zorganizować sobie czas pracy tak, by co jakiś czas robić krótką przerwę. Odejdź od komputera, zrób kilka skłonów; rozluźnij mięśnie karku, krążąc powoli głową. Po takiej krótkiej gimnastyce będziesz bardziej wydajnie pracować i czuć się lepiej.


 


S jak suplementy


Dla zwiększenia witalności zadbaj o suplementację dla serca. Sięgnij po Biovital, który dostarczy Ci żelaza i witamin, a wyciąg z owoców głogu skutecznie zadba o Twoje serce. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o działaniu Biovitalu, wejdź na biovital.pl.


 


T jak tężyzna


Ćwicz regularnie, a z pewnością odbije się to pozytywnie na Twoim samopoczuciu - dzięki regularnej dawce ruchu wzmocnisz ciało i odświeżysz umysł.


 


U jak uśmiech


Uśmiechaj się do świata, a świat będzie uśmiechał się do Ciebie. To prosta zasada, a tak dużo zmienia J


 


W jak werwa


Jeśli zadbasz o swoją witalność, będziesz czuć werwę każdego dnia. Chyba warto, prawda?


 


Z jak zadowolenie z życia


Jeśli zastosujesz się przynajmniej do części rad z alfabetu witalności, gwarantujemy, że Twoje zadowolenie z życia wzrośnie. Powodzenia!



Polecane wideo


Skomentuj Staraj się pisać bez błędów

dodasz komentarz jako gość - jeżeli chcesz zarejestrować nicka - załóż konto z avatarami!

Wasze komentarze (4): sortuj