Zarabiaj jak Maffashion
Influencerki współpracują z największymi markami i zarabiają tysiące na kampaniach promocyjnych. Jessica Mercedes, Maffashion i Macademian Girl to niekwestionowane królowe blogosfery. Na Snapchacie rządzi Deynn, YouTube podbija Banshee, Ewa Chodakowska zbiera tysiące serduszek na Instagramie. Od niedawna także mniej popularni blogerzy i vlogerzy mają szansę uszczknąć trochę tortu i wpisać się w budżety znanych firm.
Nowy moduł WhitePress Influencer powstał w odpowiedzi na potrzeby reklamodawców, którzy widzą potencjał we współpracy z blogerami i vlogerami. W branży często słyszy się, że po zamieszczeniu przez topową blogerkę wpisu promocyjnego, opisywany produkt znika z półek lub sklepu internetowego.Jedno jest pewne – zasięgi influencerów są ogromne, a ich wpisy czy filmy bardziej wiarygodne niż tradycyjna reklama. Haczykiem dla reklamodawców są statystyki, a wisienką na torcie zaangażowanie fanów twórcy po dobrze przeprowadzonej kampanii. Klienci z branży modowej, kosmetycznej czy finansowej od dawna pytają nas o możliwość przeprowadzenia kampanii z blogerami. Ta potrzeba skłoniła nas do stworzenia nowej funkcji w platformie” – mówi Patrycja Górecka, Project Manager w WhitePress.
Idea modułu jest prosta ; bloger, vloger lub popularny twórca na innej platformie społecznościowej może założyć konto na www.whitepress.pl/influencer, dodać swoją ofertę i wyniki poprzednich kampanii, a WhitePress zajmujemy się pozyskaniem dla niego klientów.
Dlaczego warto?
Nie jest tajemnicą, że jest kilka bolączek na linii agencje-influencerzy. Nowy moduł umożliwi współpracę na jasnych zasadach, a co najważniejsze szybkie wypłaty do 1 dnia roboczego po zgłoszeniu. Do blogerów przesyłane będą dokładnie uzupełnione briefy, a sam twórca będzie mógł odmówić współpracy przy poszczególnych kampaniach.
Przede wszystkim komunikacja
Zgromadzenie największej bazy blogów, vlogów i popularnych profili w mediach społecznościowych znacznie uprości markom realizację działań influencer marketingowych. WhitePress, który do tej pory pośredniczył w kampaniach na portalach branżowych, ma doświadczenie w automatyzacji komunikacji i oferuje ciekawe rozwiązania technologiczne. To spora zaleta dla blogerów, dla których liczy się prosta komunikacja i dla firm oczekujących zaawansowanego raportowania działań.
Trochę plotek, masa porad
Równolegle do modułu wystartował portal Influencer.pl, w całości poświęcony polskiej blogosferze. To miejsce dla blogerów, ich fanów oraz branży marketingowej. W serwisie publikowane będą newsy z życia influencerów, informacje o eventach i rankingi. Oprócz rozrywki na stronie można znaleźć skarbnicę wiedzy na temat blogowania, social media i współpracy z influencerami. W „Alei sław” zamieszczane są wywiady ze znanymi blogerami i vlogerami.
Projekt content marketingowy ma na celu edukację początkujących twórców, propagowanie influencer marketingu i dostarczenie fanom polskiej blogosfery „smaczków” na temat ich idoli.