Przez nieuwagę rodziców zginęła foka...

przejdź do komentarzy

Czy można było uniknąć tragedii?

poznańskie zoo poznańskie zoo/Facebook: Zoo Poznań
Nie żyje 16-letnia foka Maksiu, który był jedną z głównych atrakcji poznańskiego zoo. Jak podaje TVN24 w jego ciele znaleziono elementy dziecięcej zabawki.

Zobacz też: Ślub tuż przed śmiercią! (VIDEO)

Zwierzę było od lat bardzo aktywne, uwielbiało bawić się z dziećmi oraz opiekunami. Niestety od jakiegoś czasu zaczął tracić apetyt i nie reagował na polecenia.

Badania zlecono weterynarzowi. Aby sprawdzić jego stan oraz zrobić zdjęcie rentgenowskie, należało go uśpić na czas operacji.

Jak mówi Małgorzata Chodyła, rzecznik poznańskiego zoo:

Zaprosiliśmy do nas weterynarza z profesjonalnym sprzętem, którego my na razie niestety nie posiadamy. Maksiu musiał zostać uśpiony, żeby zrobić mu zdjęcia rentgenowskie.


Zobacz też: Szok! 5-latek w zoo spadł na wybieg z gorylami (VIDEO)

I dalej:

W trakcie diagnostyki okazało się, że jego stan, jest o wiele gorszy, niż przypuszczaliśmy. Niestety on już nam się nie wybudził.


Sekcja zwłok udowodniła, że foka zjadła element dziecięcej zabawki, która utrudniała trawienie oraz sprawiała wielki ból zwierzęciu.

Najgorsze jest to, że tragedii można było uniknąć. Pracownicy poznańskiego zoo napisali na swoim Facebooku:

Nie stawiajcie dzieci na barierki, nie dokarmiajcie naszych zwierząt, nie wrzucajcie im chyłkiem świństw, nie krzywdźcie ich. Prosimy. Zoo jest ich jedynym domem- nie mają dokąd pójść ani gdzie uciec. Nie zamieniajcie ich domu w zwierzyniec, gdzie człowiek może zniszczyć ich zdrowie i życie. Zoo ma służyć ich ochronie.


Zobacz też: Tygrysy zagryzły człowieka

Czy śmierć Maksia będzie nauczką dla innych? Czas pokaże, choć będąc realistami, trudno mieć tak złudną nadzieję.f





Nie żyje Maksiu z poznańskiego zoo. Foka zadławiła się... dziecięcą zabawką!

Polecane wideo

Skomentuj Staraj się pisać bez błędów

dodasz komentarz jako gość - jeżeli chcesz zarejestrować nicka - załóż konto z avatarami!

Wasze komentarze (44): sortuj
  • avatar kozaczek
    gość 07-08-16, 03:00 cytuj
    gość, 05-08-16, 14:25 napisał(a):
    gość, 04-08-16, 23:21 napisał(a):
    gość, 04-08-16, 22:38 napisał(a):
    gość, 04-08-16, 18:47 napisał(a):
    gość, 04-08-16, 15:47 napisał(a):
    gość, 04-08-16, 15:41 napisał(a):
    Powiem krótko i na temat, czy dziecko to wrzuciło do klatki czy mu "tylko wypadło" zasranym obowiązkiem rodzica jest gdy zabiera dzieciaka w takie miejsce pilnować by nie rzucało niczym, nie dokarmiało itd. Wina absolutnie leży po stronie rodzica. Ale w tych czasach bachory mogą wszystko na codzień jestem świadkiem jak mało jest rodziców którzy zamiast wychowywać chodują dzieci myślac, że jest zajebiście. A do zoo może trzeba bedzię wprowadzić zakaz brania jedzenia i zabawek skoro trzoda chlewna nie potrafi sie zachować. Na głupocie ludzkiej ucierpiało zwierze a rodzicowi wepchąłbym tak samo do geby taki kawał plastiku
    Dokładnie.

    W tylek. Bedzie szybciej

    Też mam dzieci i w 100 % zgadzam się z tą wypowiedzią. Dzieci trzeba wychowywać a nie chorować. Muszą mieć zakazy i nakazy. Biedna foka, widać, że bardzo ją kochali.

    No właśnie!


    A będzie tylko gorzej! Patrzcie jak hołota zaczęła się rozmnażać, bo 500+. Co trzecia zapierdziela z bebechem wywalonym. Za 5 lat zobaczycie co dopiero będzie się działo.



    tez jetem matk i popierm wypowiedzi! nawet jesli zabawka wpadla do zwierzaka, po to jest obsługa zoo aby ich poinformować. moze foka by przeżyła.
    zwierzę nie strawi plastiku, tak jak ten pusty rodzic nie zeżarłby kamieni
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • avatar kozaczek
    gość 05-08-16, 14:25 cytuj
    gość, 04-08-16, 23:21 napisał(a):
    gość, 04-08-16, 22:38 napisał(a):
    gość, 04-08-16, 18:47 napisał(a):
    gość, 04-08-16, 15:47 napisał(a):
    gość, 04-08-16, 15:41 napisał(a):
    Powiem krótko i na temat, czy dziecko to wrzuciło do klatki czy mu "tylko wypadło" zasranym obowiązkiem rodzica jest gdy zabiera dzieciaka w takie miejsce pilnować by nie rzucało niczym, nie dokarmiało itd. Wina absolutnie leży po stronie rodzica. Ale w tych czasach bachory mogą wszystko na codzień jestem świadkiem jak mało jest rodziców którzy zamiast wychowywać chodują dzieci myślac, że jest zajebiście. A do zoo może trzeba bedzię wprowadzić zakaz brania jedzenia i zabawek skoro trzoda chlewna nie potrafi sie zachować. Na głupocie ludzkiej ucierpiało zwierze a rodzicowi wepchąłbym tak samo do geby taki kawał plastiku
    Dokładnie.

    W tylek. Bedzie szybciej

    Też mam dzieci i w 100 % zgadzam się z tą wypowiedzią. Dzieci trzeba wychowywać a nie chorować. Muszą mieć zakazy i nakazy. Biedna foka, widać, że bardzo ją kochali.

    No właśnie!


    A będzie tylko gorzej! Patrzcie jak hołota zaczęła się rozmnażać, bo 500+. Co trzecia zapierdziela z bebechem wywalonym. Za 5 lat zobaczycie co dopiero będzie się działo.
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • avatar kozaczek
    gość 05-08-16, 09:04 cytuj
    Bezstresowe dzieci i rodzice którzy poza nimi nie widzą świata, nie uczą ich niczego poza samouwielbieniem i brakiem szacunku. Szkoda zwierzaka :(
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • avatar kozaczek
    gość 05-08-16, 08:55 cytuj
    można tu tylko pogratulować "mądrym" rodzicom! po takich sytuacjach zoo powinny NIE wpuszczać ludzi z dziećmi jeśli niosą ze sobą jakieś zabawki. niech sobie swoje śmieci zostawią w domu lub w samochodzie.
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • avatar kozaczek
    gość 05-08-16, 08:38 cytuj
    nie tylko matka winna ale ojciec też, czemu z reguły za wszystko obrywaja kobiety
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • avatar kozaczek
    gość 04-08-16, 23:21 cytuj
    gość, 04-08-16, 22:38 napisał(a):
    gość, 04-08-16, 18:47 napisał(a):
    gość, 04-08-16, 15:47 napisał(a):
    gość, 04-08-16, 15:41 napisał(a): Powiem krótko i na temat, czy dziecko to wrzuciło do klatki czy mu "tylko wypadło" zasranym obowiązkiem rodzica jest gdy zabiera dzieciaka w takie miejsce pilnować by nie rzucało niczym, nie dokarmiało itd. Wina absolutnie leży po stronie rodzica. Ale w tych czasach bachory mogą wszystko na codzień jestem świadkiem jak mało jest rodziców którzy zamiast wychowywać chodują dzieci myślac, że jest zajebiście. A do zoo może trzeba bedzię wprowadzić zakaz brania jedzenia i zabawek skoro trzoda chlewna nie potrafi sie zachować. Na głupocie ludzkiej ucierpiało zwierze a rodzicowi wepchąłbym tak samo do geby taki kawał plastiku
    Dokładnie.
    W tylek. Bedzie szybciej
    Też mam dzieci i w 100 % zgadzam się z tą wypowiedzią. Dzieci trzeba wychowywać a nie chorować. Muszą mieć zakazy i nakazy. Biedna foka, widać, że bardzo ją kochali.
    No właśnie!
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • avatar kozaczek
    gość 04-08-16, 23:20 cytuj
    gość, 04-08-16, 22:35 napisał(a):
    gość, 04-08-16, 18:47 napisał(a):
    gość, 04-08-16, 15:47 napisał(a):
    gość, 04-08-16, 15:41 napisał(a): Powiem krótko i na temat, czy dziecko to wrzuciło do klatki czy mu "tylko wypadło" zasranym obowiązkiem rodzica jest gdy zabiera dzieciaka w takie miejsce pilnować by nie rzucało niczym, nie dokarmiało itd. Wina absolutnie leży po stronie rodzica. Ale w tych czasach bachory mogą wszystko na codzień jestem świadkiem jak mało jest rodziców którzy zamiast wychowywać chodują dzieci myślac, że jest zajebiście. A do zoo może trzeba bedzię wprowadzić zakaz brania jedzenia i zabawek skoro trzoda chlewna nie potrafi sie zachować. Na głupocie ludzkiej ucierpiało zwierze a rodzicowi wepchąłbym tak samo do geby taki kawał plastiku
    Dokładnie.
    W tylek. Bedzie szybciej
    W tyłek nie bo jeszcze podniecenie patola poczuje
    I jeszcze będzie jej tylko dobrze w mordę jej dać i udusić
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • avatar kozaczek
    gość 04-08-16, 22:39 cytuj
    gość, 04-08-16, 22:35 napisał(a):
    gość, 04-08-16, 18:44 napisał(a):
    I zaraz sie wszyscy posraja nad biedna foczka. ojojoj


    właśnie tacy ludzie jak ty odbierają wiarę w człowieczeństwo, skoro dla ciebie śmierć niewinnego zwierzęcia z powodu głupoty człowieka, nic nie znaczy... to smutne i świadczy tylko o tym, że chyba powinniśmy wrócić na drzewo i bardzo dużo nauczyć się o szacunku do przyrody i wszystkich żyjących z nami istot.



    to nie człowiek to tylko patologia 500 pluc mamuśka z wymionami do pasa, która zamiast mózgu ma gó**o swojego pomiota.
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • avatar kozaczek
    gość 04-08-16, 22:38 cytuj
    gość, 04-08-16, 18:47 napisał(a):
    gość, 04-08-16, 15:47 napisał(a):
    gość, 04-08-16, 15:41 napisał(a): Powiem krótko i na temat, czy dziecko to wrzuciło do klatki czy mu "tylko wypadło" zasranym obowiązkiem rodzica jest gdy zabiera dzieciaka w takie miejsce pilnować by nie rzucało niczym, nie dokarmiało itd. Wina absolutnie leży po stronie rodzica. Ale w tych czasach bachory mogą wszystko na codzień jestem świadkiem jak mało jest rodziców którzy zamiast wychowywać chodują dzieci myślac, że jest zajebiście. A do zoo może trzeba bedzię wprowadzić zakaz brania jedzenia i zabawek skoro trzoda chlewna nie potrafi sie zachować. Na głupocie ludzkiej ucierpiało zwierze a rodzicowi wepchąłbym tak samo do geby taki kawał plastiku
    Dokładnie.
    W tylek. Bedzie szybciej
    Też mam dzieci i w 100 % zgadzam się z tą wypowiedzią. Dzieci trzeba wychowywać a nie chorować. Muszą mieć zakazy i nakazy. Biedna foka, widać, że bardzo ją kochali.
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • avatar kozaczek
    gość 04-08-16, 22:35 cytuj
    gość, 04-08-16, 18:44 napisał(a):
    I zaraz sie wszyscy posraja nad biedna foczka. ojojoj


    właśnie tacy ludzie jak ty odbierają wiarę w człowieczeństwo, skoro dla ciebie śmierć niewinnego zwierzęcia z powodu głupoty człowieka, nic nie znaczy... to smutne i świadczy tylko o tym, że chyba powinniśmy wrócić na drzewo i bardzo dużo nauczyć się o szacunku do przyrody i wszystkich żyjących z nami istot.
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • avatar kozaczek
    gość 04-08-16, 22:35 cytuj
    gość, 04-08-16, 18:47 napisał(a):
    gość, 04-08-16, 15:47 napisał(a):
    gość, 04-08-16, 15:41 napisał(a): Powiem krótko i na temat, czy dziecko to wrzuciło do klatki czy mu "tylko wypadło" zasranym obowiązkiem rodzica jest gdy zabiera dzieciaka w takie miejsce pilnować by nie rzucało niczym, nie dokarmiało itd. Wina absolutnie leży po stronie rodzica. Ale w tych czasach bachory mogą wszystko na codzień jestem świadkiem jak mało jest rodziców którzy zamiast wychowywać chodują dzieci myślac, że jest zajebiście. A do zoo może trzeba bedzię wprowadzić zakaz brania jedzenia i zabawek skoro trzoda chlewna nie potrafi sie zachować. Na głupocie ludzkiej ucierpiało zwierze a rodzicowi wepchąłbym tak samo do geby taki kawał plastiku
    Dokładnie.
    W tylek. Bedzie szybciej
    W tyłek nie bo jeszcze podniecenie patola poczuje
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • avatar kozaczek
    gość 04-08-16, 21:01 cytuj
    wszystko przez te pieprzone dzieci
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • avatar kozaczek
    gość 04-08-16, 19:27 cytuj
    gość, 04-08-16, 18:44 napisał(a): I zaraz sie wszyscy posraja nad biedna foczka. ojojoj
    Weź wypie*****j stąd patologio 500 plus
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • avatar kozaczek
    gość 04-08-16, 18:47 cytuj
    gość, 04-08-16, 15:47 napisał(a):
    gość, 04-08-16, 15:41 napisał(a): Powiem krótko i na temat, czy dziecko to wrzuciło do klatki czy mu "tylko wypadło" zasranym obowiązkiem rodzica jest gdy zabiera dzieciaka w takie miejsce pilnować by nie rzucało niczym, nie dokarmiało itd. Wina absolutnie leży po stronie rodzica. Ale w tych czasach bachory mogą wszystko na codzień jestem świadkiem jak mało jest rodziców którzy zamiast wychowywać chodują dzieci myślac, że jest zajebiście. A do zoo może trzeba bedzię wprowadzić zakaz brania jedzenia i zabawek skoro trzoda chlewna nie potrafi sie zachować. Na głupocie ludzkiej ucierpiało zwierze a rodzicowi wepchąłbym tak samo do geby taki kawał plastiku
    Dokładnie.
    W tylek. Bedzie szybciej
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • avatar kozaczek
    gość 04-08-16, 18:44 cytuj
    I zaraz sie wszyscy posraja nad biedna foczka. ojojoj
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • avatar kozaczek
    gość 04-08-16, 17:19 cytuj
    gość, 04-08-16, 15:47 napisał(a):
    gość, 04-08-16, 15:41 napisał(a): Powiem krótko i na temat, czy dziecko to wrzuciło do klatki czy mu "tylko wypadło" zasranym obowiązkiem rodzica jest gdy zabiera dzieciaka w takie miejsce pilnować by nie rzucało niczym, nie dokarmiało itd. Wina absolutnie leży po stronie rodzica. Ale w tych czasach bachory mogą wszystko na codzień jestem świadkiem jak mało jest rodziców którzy zamiast wychowywać chodują dzieci myślac, że jest zajebiście. A do zoo może trzeba bedzię wprowadzić zakaz brania jedzenia i zabawek skoro trzoda chlewna nie potrafi sie zachować. Na głupocie ludzkiej ucierpiało zwierze a rodzicowi wepchąłbym tak samo do geby taki kawał plastiku
    Dokładnie.
    A jeśli wrzuci to powinni to zgłosić a nie uciekać.
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • avatar kozaczek
    gość 04-08-16, 17:03 cytuj
    I po czytaniu takiego tekstu odechciewa mi sie jeszcze bardziej miec dzieci. Jak widze te rozpieszczone bachory maltretujace zwierzeta w zoo, to mnie nerw bierze. Jakby im ktos mózgi podmienił po urodzeniu bachora. I potem ucza wlasnie takiego 'szacunku' do zwierząt.
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • avatar kozaczek
    gość 04-08-16, 15:52 cytuj
    gość, 04-08-16, 14:16 napisał(a):
    gość, 04-08-16, 14:08 napisał(a): rozkapryszone bachory i ich rodzice zamiast podziwiac dziką przyrode z daleka i cieszyc sie ze zwierze ich akceptuje takimi jakimi sa,probuja na sile go uczłowieczać...brak słów... wściekła jestem na Maxa,gdy to czytam!
    no właśnie. Matka powinna tego ba horoskop siedzieć za nieumyślne zabójstwo.
    bachora*
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • avatar kozaczek
    gość 04-08-16, 15:47 cytuj
    gość, 04-08-16, 15:41 napisał(a): Powiem krótko i na temat, czy dziecko to wrzuciło do klatki czy mu "tylko wypadło" zasranym obowiązkiem rodzica jest gdy zabiera dzieciaka w takie miejsce pilnować by nie rzucało niczym, nie dokarmiało itd. Wina absolutnie leży po stronie rodzica. Ale w tych czasach bachory mogą wszystko na codzień jestem świadkiem jak mało jest rodziców którzy zamiast wychowywać chodują dzieci myślac, że jest zajebiście. A do zoo może trzeba bedzię wprowadzić zakaz brania jedzenia i zabawek skoro trzoda chlewna nie potrafi sie zachować. Na głupocie ludzkiej ucierpiało zwierze a rodzicowi wepchąłbym tak samo do geby taki kawał plastiku
    Dokładnie.
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • avatar kozaczek
    gość 04-08-16, 15:41 cytuj
    Powiem krótko i na temat, czy dziecko to wrzuciło do klatki czy mu "tylko wypadło" zasranym obowiązkiem rodzica jest gdy zabiera dzieciaka w takie miejsce pilnować by nie rzucało niczym, nie dokarmiało itd. Wina absolutnie leży po stronie rodzica. Ale w tych czasach bachory mogą wszystko na codzień jestem świadkiem jak mało jest rodziców którzy zamiast wychowywać chodują dzieci myślac, że jest zajebiście. A do zoo może trzeba bedzię wprowadzić zakaz brania jedzenia i zabawek skoro trzoda chlewna nie potrafi sie zachować. Na głupocie ludzkiej ucierpiało zwierze a rodzicowi wepchąłbym tak samo do geby taki kawał plastiku
    Nie masz konta? Zarejestruj się!