Reklama farby z Dereszowską nie wprowadza w błąd

przejdź do komentarzy

Wybielono zęby, retuszowano kosmyki, ale zmiany nie były zbyt drastyczne.

anna dereszowska anna dereszowska/© KAPiF
Pamiętacie z pewnością billboardy z Anną Dereszowską reklamujące markę Palette. Aktorka (i jej włosy) wyglądały zdaniem niektórych sztucznie. W związku z tym do Komisji Etyki Reklamy trafiła skarga. Według jej autora zmodyfikowane komputerowo zdjęcie wprowadzało konsumentki w błąd.

Firma Henkel przyznała, że fotka była retuszowana, ale w granicach przyzwoitości:

Dokonano wyretuszowania drobnych kosmyków włosów (grzywki) nachodzących na czoło, ogólnego rozświetlenia zdjęcia, zniwelowania efektu tzw. „czerwonych oczu”, wybielenia zębów oraz zmiany koloru brązowej sukienki aktorki na fioletowy, odpowiadający barwom marki Palette. Nie są to jednak na tyle daleko idące ingerencje, by można było zarzucać, że wizerunek Anny Dereszowskiej wykorzystany w reklamie został tak zmodyfikowany komputerowo, że ma niewiele wspólnego z rzeczywistym wyglądem aktorki i w związku z tym wprowadza potencjalne konsumentki w błąd - stwierdził producent.

Ciekawe czy to dopiero początek skarg - przecież ostro retuszowanych reklam mamy wokół siebie na pęczki. Ale - jak widać - trudno udowodnić, że reklama pokazuje obrazy odbiegające od rzeczywistości.

Co sądzicie na ten temat?


Reklama farby z Dereszowską nie wprowadza w błąd

Reklama farby z Dereszowską nie wprowadza w błąd

Polecane wideo

Skomentuj Staraj się pisać bez błędów

dodasz komentarz jako gość - jeżeli chcesz zarejestrować nicka - załóż konto z avatarami!

Jeszcze nikt tego nie skomentował. Bądź pierwsza!