10 czerwca rozpoczynają się Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej. Turniej odbędzie się w Paryżu, polska kadra już szykuje się do spotkań.

Zobacz: Udostępniła wyjątkowe rodzinne zdjęcie. Facebook oskarżył ich o… pedofilię!

Szykują się także inne europejskie drużyny i ich kibice. Szczególna sytuacja ma miejsce w Niemczech – za nasza zachodnią granicą wybuchła prawdziwa awantura w związku z promocją związaną z imprezą.

O co chodzi?

Otóż marka Ferrero postanowiła nawiązać do zbliżającego się Euro zmieniając opakowania czekoladek Kinder. Zamiast blondynka z niebieskimi oczami na opakowaniach czekoladek pojawili się piłkarze – dokładnie ich fotki z dzieciństwa.

Bohaterami zdjęć zostali między innymi Mario Goetze oraz Christopher Kramer. Największe emocje wzbudziły jednak zdjęcia Jerome’a Boatengi, syna imigranta z Ghany czy Illkaya Gundogana, którego rodzice pochodzą z Turcji.

Zobacz: Dlaczego ten film ma już ponad 100 MILIONÓW wyświetleń? (Facebook)

Awanturę w internecie wszczęli zwolennicy antyimigranckiego stowarzyszenia PEGIDA (Patriotyczni Europejczycy przeciw Islamizacji Zachodu).

Wśród komentarzy są tak ostre jak ten:

Ta drużyna nie ma nic wspólnego z narodem.

W związku z pogróżkami, jakie dostał administrator profilu organizacji, strona została zamknięta.

Zobacz: NIE MIAŁYŚCIE POJĘCIA, ŻE TE PRODUKTY MOŻNA TAK OTWORZYĆ

Tymczasem szef Niemieckiego Związku Piłki Nożnej skrytykował te rasistowskie wystąpienia i stwierdził, że właśnie niemiecka reprezentacja w piłce nożnej to przykład integracji, która się powiodła.