U Kuby Wojewódzkiego goście piją napój Hellena. Z kolei uczestnicy The Voice of Poland w tym sezonie sięgają po Coca-Colę. Oczywiście nie jest to przypadek, tylko product placement – reklama, za którą producencie płacą duże pieniądze.

Do stawek poszczególnych stacji dotarł serwis wirtualnemedia. Według informacji portalu najwięcej za lokowanie produktu trzeba zapłacić w TVN, reklama sporo kosztuje także w TVP. Najwięcej w TVN płaci się za pokazanie produktu w show Kuby Wojewódzkiego – pojedyncza scena aktywna (podczas której na przykład gospodarz show częstuje gości napojem i pokazuje go) to koszt 95 tys. zł. Scena pasywna to koszt rzędu 64 tys. zł. Za lokowanie produktu w weekendowym wydaniu DDTVN płaci się ponad 70 tys. zł.

W TVP najdrożej jest w serialach – za lokowanie produktu w Ranczo czy M jak miłość producenci płacą do 65 tys. zł. Barwy szczęścia to koszt 40 tys. zł, a Rolnik szuka żony czy The Voice to 35 tys zł.

Polsat stosuje nieco inne rozliczanie – w stacji nie płaci się za sceny, a za odcinki. W programach tej telewizji lokowanie produktu w jednym odcinku programu to koszt ok. 35-40 tys. zł.

Ile płacą producenci za lokowanie produktów w programach?

Ekipa magazynu „Dzień dobry TVN”