Kupujesz pięknie zapakowany i dokładnie opisany produkt. Producent uprzedza – kupujesz byczą kupę. Za tę przyjemność (?) płacisz 6 dolarów i robisz z kupą, co ci się żywnie podoba. Czego zatem oczekiwało 30 tysięcy Amerykanów, którzy na taki zakup się zdecydowało? Okazuje się, że wcale nie wspomnianej kupy. Po tym, jak dostali fekalną przesyłkę, byli zbulwersowani i pisali do producenta „Jak mogliście sprzedać nam coś takiego?”.

Firma Cards Against Humanity (produkująca gry karciane, w tym m.in. „Karty dla okropnych ludzi”) co roku walczy z bezsensownym wydawaniem pieniędzy w tzw. Czarny Piątek, czyli dzień po Święcie Dziękczynienia, kiedy to sklepy obniżają ceny, ludzie zostawiają w świątyniach konsumpcji bajońskie sumy, a producenci zacierają ręce. W zeszłym roku założyciel wspomnianej firmy kazał podnieść ceny, by zniechęcić ludzi do bezsensownego wydawania pieniędzy. W tym roku wpadł na g*wniany pomysł. Z oferty sklepu zostały wycofane wszystkie produkty pojawiło się jedynie czarne pudełeczko z napisem „Bullshit” i uśmiechniętą kupką.

Tłumaczyliśmy to wielokrotnie i dokładnie. Każdy mógł przeczytać w opisie produktu, że dostarczymy im pod drzwi kupę od prawdziwego, żywego byka. W opisie były też nasze odpowiedzi na pytania: Czy sprzedajecie dziś jakiekolwiek swoje normalne produkty? – Nie. Czy to, co sprzedajecie, to kupa? – Tak. Czy w pudełku jest coś, co nie jest kupą? – Nie. Czy mogę zwrócić produkt, gdy zorientuję się, że w środku jest kupa? – Nie – mówi pomysłodawca.

Na kota w worku, a raczej kupę w pudełku zdecydowało się 30 tysięcy konsumentów. Większość z nich doznała szoku, gdy rozpakowali pięknie zapakowanego stolca.

Jeśli kupujesz kupę i spodziewasz się, że będzie czymś, co nie jest kupą, to w rzeczywistości kupujesz wartościową lekcję za sześć dolarów – napisał właściciel formy.

Dochód z kupnego pudełka został przekazany organizacjom dobroczynnym. Pytanie, czy ludzie robią już zakupy na siłę, czy może tak bardzo są przyzwyczajeni do tego, że kupują produkty niezgodne z opisem? A może tak działa magia ładnego opakowania?

30 tys. ludzi kupiło zapakowaną kupę. Są zbulwersowani.

30 tys. ludzi kupiło zapakowaną kupę. Są zbulwersowani.