BURZA po reklamie tabletek wczesnoporonnych: to seksistowskie i nieodpowiednie
Poszło o przekaz plakatu zachęcającego do antykoncepcji.
Kilka dni temu w autobusach komunikacji publicznej w Birmingham pojawiły się plakaty reklamujące antykoncepcję i środki wczesnoporonne – pisze Papilot.pl. Za plakatową akcją informacyjną stoi placówka medyczna NHS sexual health clinic w Walsall.
Kim Kardashian przerwała antykoncepcję
Na plakacie zachęcającym do antykoncepcji szpilki i czerwoną szminkę zestawiono ze smoczkiem. Hasło na plakacie brzmi:
Czy zamieniłabyś to? Na to?
Przekaz akcji jest prosty, dla wielu zbyt prosty. W piątek ogólnokrajowe media w Wielkiej Brytanii napisały o oburzonej akcją 29-letniej mieszkance Birmingham, która trafiła na plakat w drodze do pracy.
Kirstie Jones nie kryła oburzenia:
Musiałam to przeczytać dwa razy, żeby się upewnić, że dobrze widzę – mówi kobieta.
Ta akcja sugeruje, że jeśli zajdziesz w nieplanowaną ciążę, będziesz musiała zrezygnować ze szminki i wysokich obcasów. To hasło jest seksistowskie i udowadnia, że ktoś w ogóle nie rozumie kobiet.
Zborowska o hormonach: Od prawie 5 lat nie faszeruje się tym świństwem
Jones mówi dalej:
Moja siostra ma małe dziecko i wiem doskonale, jak poświęcają się mamy, gdy na świat przychodzi dziecko. Nie ma znaczenia, jak wyglądasz, jaką nosisz szminkę czy buty, kiedy na świat przychodzi dziecko. To hasło jest nieodpowiedzialne – przekonuje kobieta.
Jones uważa, że klinika wybrała najgorszy z możliwych sposobów informowania o możliwości antykoncepcji.
Przedstawiciele kliniki przeprosili osoby, które poczuły się dotknięte akcją. Nicola Wenlock z Walsall Healthcare NHS Trust powiedziała, że akcja miała na celu uświadomienie nastolatek i bardzo młodych kobiet. Miała być mocna i efektywna.
Przepraszamy, jeśli reklama wywołała negatywne emocje – powiedziała Wenlock.
Kris Jenner: Antykoncepcja u 15-letniej Kim była OK
Myślicie, że akcje uświadamiające powinny uderzać z taką mocą, by odnieść efekt?
Brytyjska reklama tabletek wczesnoporonnych. Ten świat musi upaść. A raczej już upadł. pic.twitter.com/NnImNkm4hR
— Karol Jałtuszewski (@kJaltuszewski) 14 września 2018