Do sieci trafił ostatni film z Tomkiem Mackiewiczem. Wchodzą na Nanga Parbat

przejdź do komentarzy

Niedługo potem stanęli na szczycie.

elisabeth revol elisabeth revol/Facebook
Francuska telewizja France Info opublikowała nagranie Elisabeth Revol z wyprawy na Nanga Parbat. To ostatnie wideo, na którym widać Tomasza Mackiewicza.

Elisabeth Revol: Można było uratować Tomka

Film został nagrany, gdy byli już 90 metrów od wierzchołka, pochodzi z 25 stycznia z godziny 17.15. Około 45 minut później byli już na szczycie. Na nagraniu Revol mówi:

Jest piąta. Może godzina do nocy. Chyba skończymy na dziś. Tomek nadchodzi. Ale jeszcze coś widać. Powinniśmy dotrzeć do szczytu. Pewnie już w ciemnościach. (...)


Wiemy również od niej, że już na szczycie z Tomkiem było źle.

Tomek zbliżył się do mnie, powiedział: Nie widzę Twojej lampy. Jesteś zamazana. Wtedy zrozumiałam, że zrobiło się bardzo groźnie, ponieważ jeżeli niczego nie widział…




Polecane wideo

Skomentuj Staraj się pisać bez błędów

dodasz komentarz jako gość - jeżeli chcesz zarejestrować nicka - załóż konto z avatarami!

Wasze komentarze (41): sortuj
  • avatar kozaczek
    gość 12-02-18, 19:37 cytuj
    Moim zdaniem ona kłamie. Totalnie gubi się w zeznaniach. Wg mnie z premedytacją zostawiła go na pastwę losu i uciekła jak szczur dbając o swój tyłek. Mamy tylko jej zeznania i nikt nie wie jak było naprawdę. A może Tomek złamał nogę ? A ona mimo jego błagań go zostawiła?Odradziła ratownikom dalszą wspinaczkę bo wiedziała że jeśli go znajdą żywego on powie PRAWDĘ. Tak czy siak prędzej czy później sumienie ją ruszy. Ja jej nie wierzę...
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • avatar kozaczek
    gość 12-02-18, 19:37 cytuj
    Moim zdaniem ona kłamie. Totalnie gubi się w zeznaniach. Wg mnie z premedytacją zostawiła go na pastwę losu i uciekła jak szczur dbając o swój tyłek. Mamy tylko jej zeznania i nikt nie wie jak było naprawdę. A może Tomek złamał nogę ? A ona mimo jego błagań go zostawiła?Odradziła ratownikom dalszą wspinaczkę bo wiedziała że jeśli go znajdą żywego on powie PRAWDĘ. Tak czy siak prędzej czy później sumienie ją ruszy. Ja jej nie wierzę...
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • avatar kozaczek
    gość 12-02-18, 19:34 cytuj
    Moim zdaniem ona kłamie. Totalnie gubi się w zeznaniach. Wg mnie z premedytacją zostawiła go na pastwę losu i uciekła jak szczur dbając o swój tyłek. Mamy tylko jej zeznania i nikt nie wie jak było naprawdę. A może Tomek złamał nogę ? A ona mimo jego błagań go zostawiła?Odradziła ratownikom dalszą wspinaczkę bo wiedziała że jeśli go znajdą żywego on powie PRAWDĘ. Tak czy siak prędzej czy później sumienie ją ruszy. Ja jej nie wierzę...
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • avatar kozaczek
    gość 12-02-18, 19:34 cytuj
    Moim zdaniem ona kłamie. Totalnie gubi się w zeznaniach. Wg mnie z premedytacją zostawiła go na pastwę losu i uciekła jak szczur dbając o swój tyłek. Mamy tylko jej zeznania i nikt nie wie jak było naprawdę. A może Tomek złamał nogę ? A ona mimo jego błagań go zostawiła?Odradziła ratownikom dalszą wspinaczkę bo wiedziała że jeśli go znajdą żywego on powie PRAWDĘ. Tak czy siak prędzej czy później sumienie ją ruszy. Ja jej nie wierzę...
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • avatar kozaczek
    gość 10-02-18, 23:25 cytuj
    gość, 10-02-18, 19:40 napisał(a):
    Tak, pchał się na szczyt wlokąc się za nią kilkadziesiąt metrów... Wiadomo,że w tamtych okolicznościach wiele czynników sprawia ,że człowiek nie myśli racjonalnie, ale jedyne co powinna zrobić to przekonać go do powrotu póki był na to czas.

    On był dorosły. Mogła mu ewentualnie odradzić wejście ale siłą nie mogła go przekonać do powrotu. Chciał do poszedł, nikt go nie zmusił.
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • avatar kozaczek
    gość 10-02-18, 22:34 cytuj
    Smutne to no... Oni kochają góry na tyle...że umrzeć tam to dla nich zaszczyt... My tego nie pojmniemy nigdy.Ale warto,by każdy się zastanowił nad sobą.
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • avatar kozaczek
    gość 10-02-18, 22:31 cytuj
    W dokumencie dotykając nieba,jeden z himalaistow mówi ze na wysokościach giną komórki mózgowe szare.Oni mają wybrane mózgi, myślą i funkcjonują inaczej niż my.To za cenę satysfakcji...Tylko i wyłącznie
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • avatar kozaczek
    gość 10-02-18, 22:28 cytuj
    Przeje**ne miec świadomość że jest sie na szczycie,samemu, w zimnie,czekając na pomoc,wiedząc że mogą to być ostanie minuty życia. ..W samotności. .straszne :(
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • avatar kozaczek
    gość 10-02-18, 19:40 cytuj
    Tak, pchał się na szczyt wlokąc się za nią kilkadziesiąt metrów... Wiadomo,że w tamtych okolicznościach wiele czynników sprawia ,że człowiek nie myśli racjonalnie, ale jedyne co powinna zrobić to przekonać go do powrotu póki był na to czas.
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • avatar kozaczek
    gość 10-02-18, 17:01 cytuj
    gość10-02-18, 14:22 cytuj Honorowo i bohatersko by się zachowała gdyby z nim w porę zawróciła , a nie pchała się na szczyt wiedząc że z jej partnerem nie jest dobrze.
    A skad wiesz, ze to on sie nie pchał na szczyt? Tyle razy mu nie wyszło, moze sponsorzy sie wykruszali? Do tego dzieci, alimenty, moze wiedział, ze to jego ostatnia próba?
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • avatar kozaczek
    gość: Ewa 10-02-18, 16:00 cytuj
    Przecież nikt teraz nie dojdzie prawdy i nie będzie wiadommo jak to było - ale ważne jest tylko jedno dla alpinisty taka śmierc to marzenie - reszta powinna być milczeniem!!!!!
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • avatar kozaczek
    gość 10-02-18, 15:27 cytuj
    gość: Mi, 10-02-18, 10:14 napisał(a):
    Z wspinaczami (bo wiekszosc to kozie traby a nie himalaisci) jest jak z narkomanami - nie wiedza kiedy powiedziec 'dosc'. Dlatego mi ich nie zal. Na szczycie bylo z nim zle, ale pazernosc na sukces zwyciezyla, wyglada na to,ze powinni ten szczyt odpuscic z powaznych wzgledow bezpieczenstwa.

    Czy ja wiem czy nie wiedzą. Oni przecież już wielokrotnie rezygnowali z wejścia na szczyt, Tomek chyba 7 razy próbował, Eli 4.
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • avatar kozaczek
    gość 10-02-18, 15:26 cytuj
    gość, 10-02-18, 14:22 napisał(a):
    Honorowo i bohatersko by się zachowała gdyby z nim w porę zawróciła , a nie pchała się na szczyt wiedząc że z jej partnerem nie jest dobrze.

    a on by się honorowo zachował gdyby nie wchodził wiedząc, że z nim kiepsko.
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • avatar kozaczek
    gość 10-02-18, 14:22 cytuj
    Honorowo i bohatersko by się zachowała gdyby z nim w porę zawróciła , a nie pchała się na szczyt wiedząc że z jej partnerem nie jest dobrze.
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • avatar kozaczek
    gość 10-02-18, 13:19 cytuj
    gość: Patrycja10-02-18, 03:33 cytuj yyy, a co spowodowało, że zdecydowała się go zostawić w tyle?
    yyy chęć przeżycia? Czy byłabyś szczęśliwsza, Patrycjo, gdyby ta kobieta tam została i umarła? Lepiej by ci sie zasypialo w nocy ze świadomością, ze jest jeden wiecej trup w górach?
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • avatar kozaczek
    gość: POLA 10-02-18, 12:14 cytuj
    TAK TRZEBA BYŁO ZADZWONIĆ NA 112 KARETKA BY PRZYJECHAŁA I PO SPRAWIE.LUDZIE O CZYM WY MOWICIE BIELECKI I URUBKO TYLKO DLATEGO POSZLI PO NICH BO STACIONOWALI NA K2 NIK Z MARSZU TAM NIE WEJDZIE WSZYSTKO
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • avatar kozaczek
    gość 10-02-18, 11:57 cytuj
    Ciekawe czy wy byście się tak "honorowo" zachowały i zostaly tam razem z nim na pewną śmierć. W takich chwilach włącza się człowiekowi instynkt przetrwania i raczej nie myśli racjonalnie. Ciekawe czy mając możliwość wydostania się z płonącego lub tonacego samochodu siedzialybyscie tam wiedząc że nie możecie wydostać drugiej osoby czy byście uciekaly? Teraz mozecie pisać co chcecie siedząc w wygodnym fotelu i zgrywac bohaterki ale jestem pewna że w takich chwilach instynkt przetrwania byłby silniejszy.
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • avatar kozaczek
    gość: Mi 10-02-18, 10:14 cytuj
    Z wspinaczami (bo wiekszosc to kozie traby a nie himalaisci) jest jak z narkomanami - nie wiedza kiedy powiedziec 'dosc'. Dlatego mi ich nie zal. Na szczycie bylo z nim zle, ale pazernosc na sukces zwyciezyla, wyglada na to,ze powinni ten szczyt odpuscic z powaznych wzgledow bezpieczenstwa.
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • avatar kozaczek
    gość 10-02-18, 09:17 cytuj
    Jakim to trzeba być egoistą żeby zostawić 3 dzieci poniżej 10 lat bez ojca z długami
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • avatar kozaczek
    gość 10-02-18, 08:43 cytuj
    Na K2 himalaiści po kolei obrywają kamieniami. Chyba Tomek w nich rzuca za to,że nie przyszli po niego. . Przepraszam, taki czarny humor.
    Nie masz konta? Zarejestruj się!