Może ktoś nie wiedział? A może to prowokacja? Trudno powiedzieć – w każdym razie rozmiar wpadki ludzi zajmujących się promocją marki Żytnia jest gigantyczny.

Poszło o zdjęcie wykorzystane w jednym z memów. Mem, który trafił na facebookowy fanpage marki, przedstawia kilku mężczyzn niosących kolegę.

Podpis pod fotografią brzmi:

KacVegas? Scenariusz pisany przez Żytnią

Poniżej komentarz:

Gdy wieczór kawalerski wymknie się spod kontroli. Wina Żytniej?

Problem w tym, że zdjęcie nie przedstawia żadnego wieczoru kawalerskiego. Fotografia autorstwa Krzysztofa Raczkowiaka przedstawia uczestników masakry w Lubinie. W 1982 roku komunistyczna władza strzelała tam do ludzi. Na zdjęciu widać kolegów zabitego Michała Adamowicza niosących ciało przyjaciela.

Zespół Extra Żytniej przeprosił już za publikację. Podkreślił, że nie była ona wynikiem braku szacunku, a nieświadomości.

W imieniu zespołu Extra Żytniej najmocniej przepraszamy wszystkich, których uraziliśmy naszą publikacją.
Pragniemy podkreślić, że publikacja takiej fotografii nie była wynikiem braku szacunku, a naszej nieświadomości.
Popełniliśmy błąd i teraz za niego przepraszamy.
Dopełnimy wszelkich starań, aby taka sytuacja się nie powtórzyła
– czytamy na stronie.

Pod przeprosinami mnóstwo komentarzy:

Wiecie co, Żytnia? Wpłaćcie jakąs sowitą kwotę na patriotyczną inicjatywę, np. Fundację Łączka, to odzyskacie twarz. Dobrze Wam radzę.

Żenada, dno i 3 metry śmierdzącego postkomunistycznego mułu… JAK MOŻNA BYŁO ZAMIEŚCIĆ takie zdjęcie z takim komentarzem… ??!!?? Mam nadzieję, że nikt normalny (zwłaszcza pamiętający czasy komuny) nie kupi Waszego produktu…

Ojjj kac po tym długo pozostanie…

Koszmarna wpadka ekipy od promocji wódki Żytnia