W świecie reklamy miarą oceny człowieka jest brzęcząca moneta. Mówiąc krótko, każdy jest wart tyle, ile reklamodawca jest gotów zapłacić za jego udział w spocie promocyjnym.

Wyceną polskich gwiazd zajął się Forbes. Podium wygląda następująco – pierwsze miejsce: Robert Lewandowski (1 057 000 zł), drugie: Marek Kondrat (950 000 zł), trzecie: Jerzy Owsiak (858 000 zł).

W pierwszej dziesiątce znaleźli się: Agnieszka Radwańska (764 000 zł), Anja Rubik (742 000 zł), Kuba Wojewódzki (735 000 zł), Jakub Błaszczykowski (735 000 zł), Zbigniew Boniek (716 000), Jerzy Janowicz (662 500 zł) i Caroline Woźniacki (610 000 zł).

Jak łatwo zauważyć, na dziesięć najcenniejszych z punktu widzenia reklamy osób aż sześć związanych jest ze sportem. Warto wspomnieć też że dominują dwie dyscypliny – piłka nożna i tenis.

Komentatorzy zaznaczają, że na znaczeniu stracili ludzie znani z tego, że są znani. Reklamodawcy chcą inwestować, ale tylko w osoby, które mają duże osiągnięcia w swojej dziedzinie, które kojarzą się widzom z charakterem i pracą.

Czyżby świat show-biznesu wracał na tory zdrowego rozsądku?

Robert Lewandowski wart ponad milion złotych

Robert Lewandowski wart ponad milion złotych