Siostry Kardashian nie potrafią śpiewać, tańczyć, nie mają pojęcia o aktorstwie, a gdy projektują, zarzuca im się podkradanie cudzych pomysłów (zobacz: Kim Kardashian ukradła… projekt? i Kim Kardashian – złodziejka?).

Mimo to Kim, Khloe i Kourtney stworzyły swego rodzaju imperium – mają swoje reality show, perfumy, linie ubrań.

Znane są z tego, że są znane. Tylko dlaczego są znane?

LA Times wziął pod lupę całą rodzinę.

Ich ojciec był znany, ale z pewnością nie był ulubieńcem prasy – pomógł O.J. Simpsonowi wygrać głośny proces, w którym futboliście zarzucano morderstwo.

Kim Kardashian wsławiła się czymś zupełnie innym – zaczęła paradować u boku Paris Hilton, a niebawem jej seks-taśma znalazła się w rękach dystrybutora filmów porno.

Skandal wcale jej nie zaszkodził – wręcz przeciwnie. Dwa i pół roku po owej aferze cała rodzina czerpie korzyści z bycia sławnymi. Ich show Keeping Up With The Kardashians (w polskiej wersji po prostu Kardashianowie) stale utrzymuje się na fali popularności. Kim dostaje okrągłe sumki za bycie twarzą przeróżnych firm, płacą jej też za pojawianie się na imprezach.

Skąd ta ogromna popularność? Magazyn wyjaśnia, że choć siostry nie mają żadnych talentów, które zazwyczaj prowadzą do sławy, to głównie dzięki temu zostały celebrytkami.

Paradoks, ale łatwo można go wyjaśnić.

– Młode kobiety, które identyfikują się z Kardashiankami, myślą \”Ja też tak mogę!\”
– wyjaśnia Matt Delzell z firmy, która pośredniczy w wyborze gwiazd mających promować produkty i imprezy.

Ludzie wierzą, że nie trzeba być szczególnie utalentowanym, by coś osiągnąć – taką wiadomość wysyła styl życia znanych sióstr.

Kris Jenner, mama Kim, Khloe i Kourtney, burzy się, gdy ktoś zarzuca jej rodzinie, że \”są znani za nic\”. Ona od rana do wieczora spędza w pracy – odwiedza studia i przeróżne firmy. Mówi o sobie \”mamadżer\”, a o swojej rodzinie \”nasza marka\”.

Specjaliści widzą tu też dużą zasługę więzi pomiędzy całą rodziną. Każda z nich ma własny dom, ale sprawiają wrażenie, jakby najbardziej cieszyły ich długie rozmowy przy kuchennym stole w domu rodzinnym. Czyli coś, czego nie można kupić.

W \”nowym świecie\” rodzina, w której wszyscy są swoimi najlepszymi przyjaciółmi, szczególnie podoba się młodym kobietom, które stanowią większość widowni show Kardashianowie.

Jest też element erotyczny – Kim działa na mężczyzn, podoba się również kobietom. Pomimo seks-taśmy nie przylgnęła do niej łatka wulgarności.

– Mamy dużo fanek. To dlatego, że dzielimy się sekretami naszej urody, ale też nie wstydzimy się wad – mówi sama Kim. – Jeśli mam cellulit, nie boję się o tym mówić, tylko zrobić coś, by wyglądać lepiej.

Co będzie dalej? Mimo sukcesu eksperci nie przepowiadają Kardashianom szczególnie długiego \”żywota\” w mediach.

Matka, Kris Jenner, myśli zupełnie inaczej:

Kardashianowie, sezon 24: \”Kylie wychodzi za mąż\” – mówi zapytana o swoją przyszłość.