„Kampania „Dotykam=Wygrywam” jest cały czas potrzebna. Coraz więcej słyszy się o kobietach, które umarły z powodu zbyt późnej diagnozy raka piersi. Dlatego wszystkie informacje na temat tego, jak powinniśmy dbać o nasze piersi, jak poznać „ukształtowanie ich terenu”, mają ogromne znaczenie. Samobadanie pozwala nam zareagować szybko i tym samym zwiększyć szanse na pokonanie tej choroby. Statystyki mówią, że rak piersi jest praktycznie uleczalny w 100%, jeżeli nasza reakcja jest natychmiastowa” – powiedziała Izabela Sakutova.

13. edycja kampanii Dotykam=Wygrywam

Ten niezwykle potrzebny, ambitny i edukacyjny projekt wspierają dobrze znane z poprzednich edycji Ambasadorki: : Beata Sadowska, Daria Widawska, Natalia Przybysz, Elżbieta Romanowska, Aleksandra Kisio, Dorota Gardias, Marzena Rogalska, Anna Gzyra-Augustynowicz, Ilona i Milena Krawczyńskie, czyli Siostry ADiHD, Kinga Zawodnik, Lidia Kalita, Anna Iberszer, Paulina Koziejowska, Miss Polonia 2024 Maja Klajda, Miss Polonia 2023 Ewa Jakubiec, Anika Dąbrowska, Anna Męczyńska, a także Ola Żelazo @joga.zelazo, Karolina Cwalina-Stępniak, @sexyzaczynasiewglowie, Alina Adamowicz @alka_positive, Katarzyna i Paulina Błędowskie @omatkoicorko, Angelika Miszalska-Kamińska @miszalskakaminska, Monika Kołodyńska-Lewandowska @monika_kolodynska_bralady, Joanna Ceplin @joannaceplin_pl i Małgorzata Sokołowska @zpamietnikapolicjantki.

Do grona ambasadorek 13. Edycji kampanii Dotykam=Wygrywam dołączyły także nowe twarze: Ada Fijał, Bryska, Agnieszka Kaczorowska, Emilia Dankwa, Vanessa Rojewska i Kamila Staniek.

Do kampanii „Dotykam=Wygrywam” dołączyłam w tym roku. To niezwykle ważna kampania skierowana do każdej z nas. Uważam, że krzewienie takiej samoświadomości w kwestii regularnego badania piersi jest bardzo potrzebne. Cieszę się, że w tym roku ta kampania skierowana jest także do młodych dziewczyn, bo w dbaniu o zdrowie i profilaktyce wiek nie ma znaczenia – powiedziała Emilia Dankwa.

Z kolei Agnieszka Kaczorowska podkreśla, że od wielu lat promowała zdrowy tryb życia i potrzebę regularnych badań:  „Abyśmy my, jako kobiety i matki, pamiętały o sobie, bo jesteśmy ważne w tej całej układance. Udział w kampanii „Dotykam=Wygrywam” jest spójny z moimi poglądami, dlatego bardzo się cieszę, że zostałam jedną z twarzy kampanii”. 

Kampania zachęca m.in. do samobadania, co jest łatwe do zrobienia, a jednocześnie tak istotne dla zdrowia. Zawsze powtarzam: lepiej wiedzieć i się leczyć niż się nie badać. Cenne jest to, że kampania skierowana jest także do młodych dziewczyn. Jest taki stereotyp, że młode osoby nie muszą się badać. A to nieprawda – statystyki pokazują, że choroba może dotknąć każdą z nas. Dlatego, niezależnie od wieku, badajmy się pod każdym kątem, a badania piersi to konieczność” – powiedziała Agnieszka Kaczorowska.

Wszyscy zainteresowani mogą wesprzeć kampanię zakupem BIUSTOcegiełki – różowego, sportowego biustonosza marki Panache, z którego 100% zysku ze sprzedaży zostanie przekazane na zakup BIUSTObusa. Kolejną opcję wsparcia celu kampanii stworzyła firma Deni Cler i jest nią limitowana edycja t-shirtów z wyjątkową grafiką autorstwa Anny Halarewicz, z której 50% zysków trafi do Fundacji Wsparcie na Starcie, zrzeszającej ponad 160 profesjonalnych wolontariuszek – brafitterek, które na co dzień przeprowadzają BIUSTopogadanki i edukują nastolatki szkołach na terenie całej Polski, jak dbać o zdrowe piersi od najwcześniejszych lat.