Podczas czwartkowej gali Okulary równości prowadzonej przez Dorotę Warakomską i Tomasza Raczka przyznano szereg wyróżnień osobom, organizacjom lub instytucjom za szczególne osiągnięcia w działalności na rzecz praw kobiet, mniejszości i przeciwdziałania dyskryminacji ze względu na wiek, płeć, rasę, pochodzenie etniczne, religię, niepełnosprawność albo orientację seksualną oraz na rzecz sprawiedliwości społecznej i zwalczania ubóstwa.

Wśród laureatek, zaraz obok Marii Sadowskiej; za wyreżyserowanie filmu Dzień kobiet, pokazującego walkę o prawa kobiet zatrudnionych w supermarketach, Joanny Erbel; za działania na rzecz lokatorów zgodnie z zasadą i Wandy Nowickiej za długoletnie niezłomne działanie na rzecz praw kobiet oraz podjęcie działań politycznych na rzecz samodzielności i podmiotowości kobiet w sferze polityki, znalazła się również Agnieszka Holland

– Za pokazanie swoim przykładem innego modelu Matki-Polki i znakomity dowód, że można zmieniać i cywilizować debatę publiczną; za wsparcie rodziców osób nieheteroseksualnych w ich walce o prawa i poszanowanie godności każdego dziecka.

Przypomnijmy, że 40-letnia córka Agnieszki Holland – Kasia Adamik pozostaje w związku partnerskim z 29-letnią Olgą Chajdas.

Niedawno w wywiadzie dla tygodnika Newsweek reżyserka wraz z córką opowiedziały czym jest normalność, dlaczego telewizja publiczna powinna lansować związki partnerskie, tłumaczą także, że nie ma niczego złego w forsowaniu homoseksualnej propagandy.

Zdaniem Holland i jej córki ze stereotypami, uprzedzeniami i agresją wobec homoseksualizmu i związków partnerskich walczyć powinny media publiczne.

W innym z wywiadów Adamik, która nie zamierza ukrywać swojego homoseksualizmu, wyznała: To nie jest tajemnica. Ale w naszym kraju stanowi ciągle coś egzotycznego.

Dobrze jednak, że Polska otwiera się na inność albo może raczej na różnorodność.

– Czytałam gdzieś, że statystycznie 10 proc. ludzkości jest homoseksualna, pewnie w Polsce jest podobnie.

Czy również uważacie, że Polska otwiera się na inność? Czy tego rodzaju kampanie i fundacje są w stanie wpłynąć na konserwatywną mentalność Polaków?