Zara prowadzi w Chinach kampanię promującą nową linię pomadek. W sesji wykorzystano chińską modelkę Li Jingwen, która na zdjęciu wyeksponowała kolor szminki. Makijażyści postawili na delikatny makijaż, a mała ilość podkładu spowodowała uwypuklenie piegów na twarzy. Chińczykom to się nie spodobało i oskarżyli sieciówkę o rasizm, a w oświadczeniu napisali, że kampania „zbrzydziła Chiny”. Okazuje się, że dla ich kultury Chinka musi eksponować bladą, wręcz białą cerę, a nie piegi.
Zara ma nowe LOGO – wszyscy się z niego śmieją
Zarząd firmy wydał oświadczenie, w którym tłumaczy, że nie miał zamiaru obrażać kultury chińskiej, a jedynie zaprezentować naturalność.
Z kolei dziennik China daily napisał, że ich działania były zaplanowane, aby pokazać nadmierną wrażliwość i brak pewności siebie na tle kulturowym Chińczyków.
Zara rozpętała BURZĘ na Twitterze – internauci wściekli, bo…
To nie pierwszy taki przypadek. W listopadzie ubiegłego roku Chiny oskarżyły markę Dolce&Gabbana o obraźliwe uwagi skierowane w ich stronę w spocie, który miał promować pokaz w Chinach. W reklamie przedstawiono modelkę, która chciała jeść pizze i spaghetti pałeczkami, a narrator błędnie wymawiał nazwę marki. Ostatecznie pokaz się nie odbył.