Próbują osiągnąć je poprzez otaczanie się dobrami materialnymi, realizując zaplanowane cele, otwierając się emocjonalnie oraz uczuciowo, a także dbając zarówno o stan fizyczny swojego ciała, jak i o psychikę, duchowość. W szczególności te ostatnie aspekty mają bardzo duży wpływ na nasze życie. W końcu powiedzenie: “W zdrowym ciele – zdrowy duch” wzięło swój początek z rzeczywistych wpływu obu warstw ludzkiego życia. Wśród najpopularniejszych metod osiągania zarówno dobrej kondycji fizycznej, jak i psychicznej, a także spełnienia duchowego znajduje się joga. Każdego dnia tę wyjątkową aktywność uprawiają setki tysięcy osób na całym świecie, co pomaga im osiągać sukcesy. Czy joga jako sposób na życie to dobry plan? Jak zacząć ćwiczyć jogę? Na te i wiele innych pytań związanych z tematem odpowiedź można znaleźć w poniższym artykule.

Joga dla początkujących

Joga ma ogromną zaletę, która wśród podobnych aktywności jest całkiem sporą rzadkością. Może ją uprawiać każdy, niezależnie od predyspozycji fizycznych czy osiągniętego wieku. Wiele osób przed swoim pierwszym kontaktem z jogą jest przekonanych, że całość opiera się na nudnym i monotonnym wykonywaniu ćwiczeń czy wielogodzinnym utrzymywaniem ciała w pozycji lotosu. To oczywiście nie jest prawdą. Niektórym wydaje się również, że joga jest swego rodzaju religią, co stanowi kolejny mit. To pewien rodzaj filozofii, którą każda praktykująca osoba doświadcza na swój własny sposób. Joga działa w trakcie praktyki – to właśnie dzięki niej odczuwa się zbawienny wpływ jogi na ciało i duszę oraz pochodzące od niej “pozytywne wibracje”.

Każda osoba, która chce spróbować jogi na własnej skórze, powinna zapoznać się z jej rodzajami i wybrać ten najbardziej odpowiedni dla siebie. Wśród nich można wymienić wspomnianą jogę dla początkujących, na kręgosłup, poranną lub wieczorną, dla twarzy, kobiet ciężarnych, seniorów, aktywnych sportowców czy w towarzystwie dziecka. Każdy rodzaj jogi składa się z innego zestawu ćwiczeń, który jest dostosowany do możliwości fizycznych i zdrowotnych osób, które zgłaszają się na zajęcia.

Joga w samotności a joga w grupie

Kolejną zaletą jogi jest to, że można ją uprawiać samotnie, jak i w grupie. Osobom początkującym zdecydowanie poleca się zajęcia wśród innych ludzi. Podczas tego typu sesji nauczą się podstawowych technik, prawidłowego ułożenia ciała oraz innych elementów, które następnie mogą wykorzystywać podczas samodzielnych ćwiczeń np. w domowym zaciszu czy ogrodzie.

Jakie są efekty jogi?

Efekty jogi są zależne od jej rodzaju. W przypadku tej dla początkujących, uczestnicy zajęć zdobędą fundamentalną wiedzę dotyczącą tego, czym tak naprawdę jest joga i jak działa. Następstwem takiego wprowadzenia będzie dodatkowo lepsze poznanie własnego ciała, zbudowanie dobrej energii duchowej i rozwój wewnętrzny. Inne typy, na przykład joga twarzy, pomagają z kolei punktowo. Efektem tego typu aktywności jest polepszenie wyglądu konkretnego miejsca, a także relaks i wyciszenie.

 

Materiał partnera