Anna Dereszowska, Klaudia Halejcio i Michał Piróg dołączyli do kampanii edukacyjnej Żywiec Zdrój, a hasztag #dożółtegokosza pojawił się na profilach znanych i lubianych osób. Na swoich kanałach gwiazdy zachęcają do segregacji plastikowych opakowań, pokazując jak w prosty sposób ograniczyć ilość odpadów plastikowych w środowisku. Kampania prowadzona pod hasłem „Wyrzucaj, jak chcesz, ale zawsze #dożółtegokosza” jest 11. odsłoną programu Żywiec Zdrój „Po stronie natury”.

Gwiazdy wrzucają #dożółtegokosza

Prawidłowe segregowanie, wrzucanie odpadów do odpowiednich pojemników to proste czynności,  które realnie przyczyniają się do ochrony środowiska. Żywiec Zdrój razem ze znanymi osobami, którym bliski jest temat ekologii zachęca, by zmiany zacząć już dziś! W ramach kampanii edukacyjnej, której towarzyszy hasztag #dożółtegokosza, marka inspiruje do modyfikacji codziennych nawyków i tłumaczy, jak w prosty sposób przyczynić się do zmniejszenia ilości plastiku w otoczeniu.

Przekaz projektu jest bardzo prosty – sięgając po plastikową butelkę, pamiętajmy, aby po jej opróżnieniu wyrzucić ją do żółtego kosza lub innego pojemnika przeznaczonego na tworzywa sztuczne, jeśli w naszym otoczeniu nie nastąpiła jeszcze wymiana koszy. Plastik to bowiem surowiec wtórny, który po wykorzystaniu może i powinien zostać ponownie przetworzony. To, czy wróci do środowiska w formie odpadu, czy zyska kolejne życie, zależy również od nas. #dożółtegokosza wrzucają też Lisie Piekło, Krzysztof Gonciarz, Olga Frycz, Jankes, Reni Jusis, Alan Andersz, Modny Tata oraz Ekskluzywny Menel.

„To od nas zależy, jak będzie wyglądała przyszłość następnych pokoleń. To my bierzemy i ponosimy odpowiedzialność za to, co zobaczą i z jaką naturą będą miały styczność nasze dzieci. Pewnych procesów nie da się zatrzymać, pewnych surowców nie da wyeliminować. Namawiam do tego, żebyśmy wzięli odpowiedzialność za przyszłość tu i teraz. Namawiam do rozsądnej gospodarki surowcami. Jako cywilizacja borykamy się z wieloma ekologicznymi problemami. Jednym z nich jest plastik, który nas otacza dosłownie z każdej strony. Musimy ograniczyć jego nadużycie. Zdaję sobie równocześnie sprawę z faktu, że nie uda nam się w najbliższej przyszłości wyeliminować go z naszej rzeczywistości. Dlatego musimy nauczyć się nim gospodarować. Plastik to przede wszystkim surowiec, który może mieć drugie życie. Pomóż nam w tym. Traktuj plastik nie jako bezwartościowy śmieć, który ma olbrzymi i zły wpływ na naturę. Traktuj go jako surowiec, który może służyć nam długo i zawsze wyrzucaj go do żółtego kosza. Pomóżmy, nie mnóżmy” – komentuje Michał Piróg, aktor, prezenter i ekolog, zaangażowany w kampanię „Wyrzucaj jak chcesz, ale zawsze #dożółtegokosza”.

Gdzie znaleźć żółte kosze?

Kampania Żywiec Zdrój rozpoczęła się 3 września i od razu wyszła także na ulice Warszawy. Słupy reklamowe zlokalizowane przy ul. Miodowej na skrzyżowaniu z placem Krasińskich, na rogu ulic Marszałkowskiej i Wspólnej oraz na Placu Trzech Krzyży zamieniły się w żółte kosze do segregacji. Tym działaniem marka zwraca uwagę, jak proste i jednocześnie ważne jest segregowanie odpadów – każdą butelkę PET można wielokrotnie przetworzyć pod warunkiem, że po zużyciu jej zawartości znajdzie się w żółtym koszu lub innym pojemniku oznaczonym „tworzywa sztuczne”.

Dlatego zgodnie z hasłem kampanii „Wyrzucaj, jak chcesz, ale zawsze #dożółtegokosza” do 15 września każdy może wrzucić do jednego z koszy plastikowe butelki, które po zakończeniu akcji zostaną poddane recyklingowi i będą mogły być wykorzystane do produkcji zabawek, mebli, a także kolejnych butelek.

Wszystkie butelki Żywiec Zdrój w 100% nadają się do recyklingu, a od marca br. w sklepach dostępna jest pierwsza 5-litrowa butelka w ofercie Żywiec Zdrój, pochodząca w 100% z plastiku z recyklingu i jednocześnie nadająca się do ponownego przetwarzania.

Więcej informacji o kampanii na stronie: https://www.postronienatury.pl/

 

Materiał partnera