Joshua Vides to 30-letni kalifornijski artysta, który w ostatnich latach zrobił prawdziwą furorę. Na Instagramie zebrał blisko 200 tysięcy followersów, od kiedy zaczął się dzielić swoimi prawami od 2014 roku. Uważa się, że Vides otworzył nowy rozdział w historii pop-artu. Dziś wymienia się go jednym tchem z jego własnymi idolami: Royem Lichtensteinem, Jeanem Dubuffet czy Cynthią Greig.

Joshua Vides – nowy wymiar pop-artu

Pop-artowy, monochromatyczny styl Videsa ma mocno komiksowy charakter. Artysta posługuje się nim, nadając miejscom i przedmiotom charakteru dwuwymiarowego szkicownika. Najpierw Vides wybiela obiekty, a następnie nanosi na nie czarny obrys, aby przenieść patrzącego w komiksową rzeczywistość. Na koncie ma już transformacje takich obiektów jak uliczne mury, znaki drogowe, budki telefoniczne, samochody, a nawet buty sportowe. To właśnie ten ostatni projekt zdobył serce setek tysięcy internautów, a także gwiazd NBA z LeBronem Jamesem na czele. Zauważył go też Takashi Murakami, nazywany japońskim Warholem współpracownik Kanye’ego Westa. Wkrótce Murakami zaprosił Videsa do współpracy.

A teraz wspaniała wiadomość dla polskich fanów: w warszawskim newonce.barze można już zobaczyć prace Joshuy Videsa w specjalnym pop-upie przy ul. Nowy świat 6/12. Wszystko dzięki współpracy artysty z marką Ballantine’s. Na miejscu czekają ekskluzywne wydarzenia i warsztaty.

Plan wydarzeń na najbliższy czas:

12.06 – warsztaty z czarno-białych drinków
19.06 – warsztaty DJskie
26.06 – sitodruk (będziecie mogli zrobić własną torebkę za free)
02.07 – impreza zamknięcia: czarno-białe donuty, czarno-biała pizza, występy DJów

Zapisy na: Joshua Vides (taktorobie.net).

A tak wygląda zaprojektowany przez Videsa pop-up:

Ukłon w stronę lat 20. XX w. i seria wystaw w polskich pubach

Niekonwencjonalna i przełamująca bariery sztuka Joshuy Videsa skłoniła markę Ballantine’s do nawiązania współpracy z tym nietuzinkowym artystą. W ramach najnowszej kampanii pod hasłem „Tak To Robię” marka zachęca wszystkich, bez względu na wiek, płeć czy zajęcie, aby odważnie rozwinęli skrzydła kreatywności, postawili na własny styl i podążali własną drogą, bez oglądania się na innych. Wszystkie te wartości są bliskie Videsowi, który zdecydował się na arcyciekawą kolaborację z marką Ballantine’s. Artysta zaprojektował limitowaną edycję butelki whisky Ballantine’s Finest, która na początku maja trafiła do sprzedaży.

ballantine's

ballantine's

joshua vides

Do kompletu z butelką Vides zaprojektował też walizkę inspirowaną czasami amerykańskiej prohibicji lat 20. Oczywiście we własnym, komiksowym stylu. To właśnie w takich walizkach przenoszono kanciaste butelki whisky, aby wygodnie mieściły się do walizek podczas szmuglowania ich do nielegalnych barów zwanych speakeasy. Wy też możecie poczuć ich atmosferę sprzed stu lat, a także zgarnąć jedną z 10 zaprojektowanych przez Videsa walizkę! Walizki będą do wygrania w konkursach influencerów, a butelki znajdziecie w sklepach oraz w pop-upie znajdującym się w newonce.bardze przy ul. Nowy Świat 6/12 w Warszawie. Pop-up będzie otwarty do 2 lipca. Wszystkie informacje znajdziecie na Joshua Vides (taktorobie.net).