Kryzysy w social media zdarzają się niezwykle często. Zwłaszcza kiedy mamy do czynienia z różnorodną grupą docelową, dla których niektóre żarty mogą wydać się bardzo niesmaczne.

CZYTAJ WIĘCEJ: Lidl przeprosił za slogan słodki jeżu i usunął reklamę cukru

Tak było również w tym przypadku, kiedy w ramach organizowania promocji na cukier, Lidl Polska udostępniło na swoim Facebooku żartobliwą grafikę.

Hasłem reklamowym było zdanie „Słodki Jeżu”, które rozbawiło część Internautów.

Niestety druga grupa osób poczuła się urażona tą grafiką, przez co na profilu firmy spłynęły bardzo negatywne komentarze:

Jestem ogromnie oburzony Państwa ostatnią akcją reklamową dotyczącą cukru. Naśmiewanie się z Jezusa Chrystusa pod postacią gry słownej wywołuje zdecydowany protest. Jeżeli Państwo postanawiacie tak zachęcać klientów do zakupów w Waszej sieci handlowej, to ja od teraz w proteście postanawiam nie robić zakupów w sieci sklepów LIDL. I będę od tej pory wszem i wobec zniechęcał do zakupów u Was. Bez pozdrowienia, Marek.

Brand szybko usunął post i przeprosił urażonych klientów. W oświadczeniu udostępnionym na Fanpage’u firmy administratorzy napisali:

Specyfiką naszej komunikacji jest lekki język, często wykorzystujący wspomnianą grę słów czy, jak w tym przypadku, młodzieżowe powiedzenia, dzięki czemu możemy z Wami prowadzić swobodny, bezpośredni dialog. Naszą ofertę chcieliśmy zaprezentować w sposób nieformalny, tak jak często to robimy na naszym profilu. Nie chcieliśmy w ten sposób nikogo urazić.

Wyjaśnili również, że:

Jak często podkreślamy, opinie naszych Klientów są dla nas bardzo ważne, dlatego, aby nie budzić wątpliwości co do naszych intencji, zdecydowaliśmy się usunąć post.

Tymczasem do całej sytuacji odniosła się Agencja BRANDNEW, która w zabawny sposób przerobiła grafiki.

Swoją drogą, czy naprawdę myślicie, że jest się o co przyczepić?

Lidl zaliczył WPADKĘ ze... SŁODKIM JEŻEM? Internauci nie mieli litości!

Lidl zaliczył WPADKĘ ze... SŁODKIM JEŻEM? Internauci nie mieli litości!

Lidl zaliczył WPADKĘ ze... SŁODKIM JEŻEM? Internauci nie mieli litości!