Współpraca McDonald’s z MATĄ wyszła na niekorzyść? Doszło wiele negatywnych opinii
"Jeśli ten negatywny trend się utrzyma, może się okazać, że kampania przyniesie mieszany efekt".

Michał Matczak, Mata to jeden z najpopularniejszych raperów w Polsce. Zasłynął 11 grudnia 2019 roku, po premierze teledysku „Patointeligencja”. W ciągu kilku dni utwór został odsłuchany prawie 10 mln razy, na chwilę obecną ma ponad 55 mln wyświetleń. W teledysku Mata w otoczeniu grupy uczniów rapuje na dziedzińcu II LO im. Stefana Batorego w Warszawie i obala stereotyp elitarnej młodzieży z dobrego liceum i bogatego domu.
Mata ma swój zestaw w McDonald’s, a Bosacka i Młynarska grzmią
Zestaw Maty w McDonald’s
Zdecydowanie ten rok należy do Maty: zdobył dwa Fryderyki, zorganizował koncert na ponad 40 tys. osób, pisze o nim „The New York Times” i ma swój zestaw w McDonald’s.
Mata podjął pierwszą tak głośną współpracę z fast-foodem, która nie wszystkim się spodobała. Paulina Młynarska i Katarzyna Bosacka grzmiały, że zachęca dzieci do śmieciowego jedzenia.
Anja Rubik i Tomasz Kot w klipie MATY. „Teledyski Maty lepsze, niż filmy Vegi”
Agencja Inquiry sprawdziła, czy firma McDonald’s zyskała na współpracy z artystą. Z badań wynika, że kampania z Matą była strzałem w dziesiątkę, ale tylko w grupie wiekowej 18-29 lat. Z kolei w innych grupach wiekowych nie odnotowano zmian.
Jednak mimo sukcesu, kampania nie przyciągnęła nowych klientów:
Mimo to nie zanotowano zwiększonego napływu nowych klientów – odsetek osób, które kupiły coś w McDonald’s w ciągu ostatniego miesiąca pozostaje stały – pisze agencja Inquiry.
Michał „Mata” Matczak – wiesz kim jest? Jeśli nie, to najwyższy czas się dowiedzieć!
Niestety do tego doszło wiele negatywnych opinii w grupie wiekowej 30-44 lata oraz obniżenie ich pozycji wizerunkowej. Agencja Inquiry podkreśla, że to ważna grupa wiekowa, ponieważ zaliczają się do nich rodzice, którzy decydują, gdzie ich dziecko pójdzie zjeść.
Jeśli ten negatywny trend się utrzyma, może się okazać, że kampania przyniesie mieszany efekt – podsumowała agencja.

Mata Fot. Piętka Mieszko/AKPA

Michał „Mata” Matczak, fot.Instagram:33mata