TYLKO U NAS! Maja Hyży i Qczaj o alkoholowej aferze z Maffashion i Musiałem. Mają SKRAJNIE odmienne zdania!
"Wzięli sobie tę biedną Maffashion i Maćka Musiała jako kozłów ofiarnych...".

Kilka dni temu rozpoczęła się nagonka na celebrytów promujących napoje alkoholowe w mediach społecznościowych. Pierwszymi „ofiarami” zostali Maffashion i Maciej Musiał, którzy usłyszeli zarzuty – warszawska prokuratura skierowała przeciwko nim akt oskarżenia. Według śledczych influencerka i aktor złamali przepisy ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, w związku z publikowanymi w mediach społecznościowych treściami.
Informację jako pierwszy przekazał serwis TVP Info, a następnie potwierdziła ją rzeczniczka prasowa warszawskiej Prokuratury Okręgowej, Aleksandra Skrzyniarz:
Prokuratorzy oskarżyli Julię K. i Macieja Musiała o reklamowanie napojów alkoholowych wbrew przepisom ustawy o wychowaniu w trzeźwości i o przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Grozi za to kara grzywny od 10 do 500 tys. zł. Według śledczych Maciej Musiał 31 sierpnia 2021 r. i 6 lipca 2022 r. na Instagramie publicznie reklamował szkocką whisky i włoskie piwo. Z kolei Maffashion została oskarżona o reklamowanie włoskiego piwa, do czego doszło 23 czerwca 2022 r. również na Instagramie – pisze tvp.info.
Dziś do Maff i Maćka Musiała dołączyli Kuba Wojewódzki i Janusz Palikot, którzy również zostali oskarżeni o niezgodną z przepisami promocję napojów wyskokowych.
Maffashion i Maciej Musiał OSKARŻENI! Staną przed SĄDEM
Maja Hyży komentuje alkoholową aferę z Maffashion i Maćkiem Musiałem
Jednocześnie temat zaczął być szeroko komentowany w mediach, zarówno przez internautów jak i celebrytów. Teraz do sprawy odniósł się Qczaj i Maja Hyży, z którymi rozmowę przeprowadził reporter Kozaczka.
Zapytana o swój stosunek do ostatnich wydarzeń Maja Hyży, murem stanęła za pokrzywdzonymi celebrytami, upierając się, że są ważniejsze tematy. Jednocześnie zaznaczyła, że sama nigdy nie reklamowała alkoholu ani nie dostała takich propozycji współprac:
Nie miałam żadnych takich propozycji ani nie promowałam, ale uważam, że powinniśmy się zająć poważniejszymi tematami, publikowaniem poważniejszych tematów i afer, a nie to, że Maffashion… nie wiem nawet, co ona tam promuje… (podpowiedź redaktora: wino) Wino. Jeju, naprawdę, wino?! Wszyscy piją wino! No ja nie, bo jestem karmiąca, ale jesteśmy ludźmi i nie popadajmy w paranoję. Zajmijmy się po prostu poważnymi sprawami i tyle, a innym dajmy żyć. Wszystko jest dla ludzi, nie przesadzajmy naprawdę.
Maja Hyży broni Maffashion i Macieja Musiała za reklamę alkoholu. „Bez przesady, kto nie pije”
Qczaj stanowczo o reklamujących alkohol Maffashion i Maćku Musiale. Co o tym myśli? (WIDEO)
Qczaj o reklamujących alkohol Maffashion i Maćku Musiale
Zgoła odmienne zdanie przedstawił Qczaj, który jak przyznał, od 9 miesięcy jest abstynentem. Trener zauważył, że reklamowanie alkoholu jest zupełnie zbędne w przestrzeni publicznej i może źle wpływać na młodzież oraz osoby walczące z alkoholizmem. Jednocześnie przyznał, że promowanie alkoholu nie jest odpowiednio uregulowane prawnie, a Maff i Musiał stali się po prostu kozłami ofiarnymi:
Tu jest bardzo niejasno określone, co można, a czego nie można. Ja osobiście ignoruję takie reklamy i jeśli mam być szczery, to mnie osobiście denerwują, dlatego, że ja będąc w terapii, mnie takie reklamy trochę triggerują, więc jeśli mogę tego uniknąć, nie muszę na to patrzeć. Bo to działa jednak na naszą podświadomość, ten alkohol reklamowany przez influencerów ma się kojarzyć z dobrą zabawą, a w Polsce ludzi mierzących się z alkoholizmem jest po prostu mnóstwo. Więc ja uważam, że to jest nieuregulowane prawnie i wzięli sobie tę biedną Maffashion i tego Maćka Musiała jako trochę takich kozłów ofiarnych. Bo tam nie ma jasno określonych zasad. Pomimo, że unikam takich reklam, nie podobają mi się, sam nie przeglądam, nie lajkuje, to uważam, że jest to krzywdzące, dlatego, że nie jest to jasno określone. I wzięli sobie po prostu takie dwie osoby, kozłów ofiarnych w postaci Maffashion i Maćka.
Na koniec rozmowy Qczaj zaznaczył, że jest zdecydowanie przeciwny reklamowaniu alkoholu i zgadza się z decyzjami podjętymi przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta:
Bardzo dobrze, dlatego, że naprawdę tego alkoholu nie trzeba reklamować, on jest. My wiemy o tym, że można go kupić w każdym sklepie na rogu. Ja wychodzę z domu, mam na każdym kroku sklep z alkoholami. Więc wydaje mi się, że w miejscach, do których mają dostęp młodzi ludzi i jeszcze reklamowanie tego w taki sposób, że fajna zabawa i w ogóle… no jest fajna zabawa, tylko, że ja dzisiaj po przepracowaniu wielu tematów z tym związanych, wiem, że niestety wielu ludzi rujnuje sobie tym życie i wielu młodych ludzi traci kontrolę nad tym swoim życiem. Więc ja uważam, że bardzo dobrze, że się za ten temat wzięli.
Qczaj stanowczo o reklamującej alkohol Maffashion i Maćku Musiale: „Stali się kozłami ofiarnymi”