Pantone wprowadził kolor krwi menstruacyjnej
Zachęcają kobiety do mówienia głośno o okresie. Co Wy na to?
Pantone Color Institute, co roku ogłasza najmodniejsze barwy sezonu. W tym roku zainteresował nie tylko świat mody. Wprowadził nowy odcień, period – kolor krwi menstruacyjnej.
Pantone Color Institute
Kolejny aniołek Victoria’s Secret jest w CIĄŻY! Modelka pokazała ODWAŻNE zdjęcie z brzuchem
Nowy kolor powstał w ramach akcji społecznej – walki z tabu na temat menstruacji, której założycielem jest szwedzka marka medyczna Intimina (producent m.in. kubeczków menstruacyjnych). Natomiast marka Intimina podkreśla, że czerwony odcień jest jedynie symbolem akcji, ponieważ nie jest dokładnym obrazem.
Akcja powstała ze względu na to, że kobiety nadal wstydzą się miesiączki i rozmawiać z innym osobami na temat intymności, a także dlatego, że wiele kobiet na świecie nie stać na podstawowe środki higieniczne.
Ten kolor ma zachęcać do pozytywnych, spontanicznych, otwartych rozmów wokół menstruacji, to kolor, który daje pewność siebie i odwagę do podjęcia właśnie takich tematów, bez względu na płeć – oświadczył Laurie Pressman, wiceprezeska Pantone Color Institute.
Z kolei manager marki Intimina, Danela Zagar tłumaczy, że miliardy ludzi doświadcza menstruacji, mimo to historycznie jest ona traktowana jak coś, co nie powinno być widziane i o czym nie powinno się publicznie rozmawiać.
Jeśli przyjrzymy się popkulturze, przedstawienie okresu waha się od zupełnie nieprawdziwego i mało empatycznego, do robienia z niego przedmiotu żartów i szyderstw. Dość tego. Mamy rok 2020. Czas, żeby okres przestał być postrzegany jako prywatna sprawa albo negatywne doświadczenie. Czas wywołać do tablicy osoby, które próbują utrwalać piętno wokół okresu. Oraz te, które z niego szydzą. Czas, żebyśmy zjednoczyli się i wspierali pozytywne podejście do okresu oraz zadbali o to, żeby był on widoczny i słyszalny – oświadczyła Danela Zagar.