Pantone Color Institute, co roku ogłasza najmodniejsze barwy sezonu. W tym roku zainteresował nie tylko świat mody. Wprowadził nowy odcień, period – kolor krwi menstruacyjnej.

Pantone Color Institute

Kolejny aniołek Victoria’s Secret jest w CIĄŻY! Modelka pokazała ODWAŻNE zdjęcie z brzuchem

Nowy kolor powstał w ramach akcji społecznej – walki z tabu na temat menstruacji, której założycielem jest szwedzka marka medyczna Intimina (producent m.in. kubeczków menstruacyjnych). Natomiast marka Intimina podkreśla, że czerwony odcień jest jedynie symbolem akcji, ponieważ nie jest dokładnym obrazem.

View this post on Instagram

Presenting “Period”, a new red shade created to break the stigma around menstruation and promote period positivity. Swedish healthcare brand @intimina came to Pantone Color Institute to develop this custom color in support of their global campaign to make menstruation more visible and normalize this most normal of bodily functions. “An active and adventurous red hue, courageous Period emboldens people who menstruate to feel proud of who they are. To own their period with self-assurance; to stand up and passionately celebrate the exciting and powerful life force they are born with; to urge everyone regardless of gender to feel comfortable to talk spontaneously and openly about this pure and natural bodily function.” Pantone Color Institute collaborated with @Intimina on the Seen + Heard campaign to create a red shade that is inspired by a steady menstrual flow. Pantone and Intimina worked alongside a gynecologist and consulted research published in Medical News Today to develop the shade, but by no means is this supposed to be an accurate depiction. Instead, we created a visual identifier of a red shade that would help @Intimina leverage the power of color to share their story.

A post shared by PANTONE (@pantone) on

Akcja powstała ze względu na to, że kobiety nadal wstydzą się miesiączki i rozmawiać z innym osobami na temat intymności, a także dlatego, że wiele kobiet na świecie nie stać na podstawowe środki higieniczne.

Ten kolor ma zachęcać do pozytywnych, spontanicznych, otwartych rozmów wokół menstruacji, to kolor, który daje pewność siebie i odwagę do podjęcia właśnie takich tematów, bez względu na płeć – oświadczył Laurie Pressman, wiceprezeska Pantone Color Institute.

Z kolei manager marki Intimina, Danela Zagar tłumaczy, że miliardy ludzi doświadcza menstruacji, mimo to historycznie jest ona traktowana jak coś, co nie powinno być widziane i o czym nie powinno się publicznie rozmawiać.

Jeśli przyjrzymy się popkulturze, przedstawienie okresu waha się od zupełnie nieprawdziwego i mało empatycznego, do robienia z niego przedmiotu żartów i szyderstw. Dość tego. Mamy rok 2020. Czas, żeby okres przestał być postrzegany jako prywatna sprawa albo negatywne doświadczenie. Czas wywołać do tablicy osoby, które próbują utrwalać piętno wokół okresu. Oraz te, które z niego szydzą. Czas, żebyśmy zjednoczyli się i wspierali pozytywne podejście do okresu oraz zadbali o to, żeby był on widoczny i słyszalny – oświadczyła Danela Zagar.

Dorota Gardias wydała OŚWIADCZENIE!