Prezes UOKiK o aferze z marką Veclaim. „Żądamy od tego przedsiębiorcy, by zwrócił PIENIĄDZE tym, którzy tego zażądali”
Tomasz Chróstny opowiedział o postępach kontroli.
Nie przestaje mówić się o „aferze metkowej”, w którą uwikłana jest Jessica Mercedes i jej marka odzieżowa Veclaim. O sprawie zrobiło się na tyle głośno, że firma blogerki znalazła się pod lupą prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Tomasza Chróstnego.
Jessica Mercedes musi zwrócić pieniądze
Tomasz Chróstny wypowiedział się na temat afery w programie „Money. To się liczy”. Wyznał, że sprawa cały czas jest badana, a Jessica Mercedes ma dostarczyć wyjaśnienia. UOKiK sprawdza, ile osób kupiło produkty marki Veclaim i czy blogerka, która zapowiedziała, że będzie oddawać pieniądze za zwracane produkty, faktycznie to robi.
Czekamy na wyjaśnienia ze strony przedsiębiorcy, których zażądaliśmy w zeszłym tygodniu. Weryfikujemy, po pierwsze, jaka jest skala tego typu nieprawidłowości, czyli ile osób kupiło tego typu produkt, ale też na ile przedsiębiorca wywiązuje się z deklaracji, którą podjął, aby zwracać pieniądze tym konsumentom, którzy tego zażądali, poczuli się oszukani, zostali wprowadzeni w błąd. Więc tutaj czekamy na to, by usłyszeć, w jaki sposób ten, wcale nie duży, przedsiębiorca wywiązuje się z tych obowiązków – wyznał Chróstny w programie „Money. To się liczy”.
Prezes UOKiK dodał też, że skoro zapowiadano, że produkty są szyte w Polsce, a wcale tak nie jest to klienci mają prawo do żądania zwrotu kosztów.
Wartość tego produktu była budowana na wizerunku, że jest tworzony od początku do końca w Polsce, a skoro nie jest, to możemy mówić o wadzie istotnej i m.in. dlatego żądamy, by przede wszystkim przedsiębiorca zwrócił pieniądze tym, którzy tego oczekują – dodał.
ZOBACZ TEŻ: