Spot reklamowy marki Frida Mom przedstawia trudności kobiet po porodzie i to, jak się czują. Reklama wywołała wśród odbiorców skrajne emocje, jednak większa część była zgodna co to tego, że w końcu postał spot, który naprawdę oddaje to – jak czują się młode matki zaraz po porodzie i jakie towarzyszą im emocje. Jednak reklama nie spodobała się stacji ABC, która postanowiła zakazać emisji klipu.

Oscary 2020; KREACJE gwiazd na czerwonym dywanie (ZDJĘCIA)

Reklama przedstawiająca kobietę po ciąży zakazana na Oscarach

Okres ciąży a później poród przez wiele matek nazywany jest najpiękniejszym czasie w życiu, jednak tylko one wiedzą, ile energii kosztuje je, by wrócić do rzeczywistości. Pogodzić się ze zmianami, jakie zaszły w ich ciałach – a przy okazji zająć się noworodkiem.

Marka Frida Mom postanowiła wyjść naprzeciw oczekiwaniom świeżo upieczonych mam. Produkty tej marki pomagają kobietom w okresie po urodzeniu dziecka w powrocie do zdrowia i pełni sił. Aby spot reklamowy mógł dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, Frida Mom chciała pokazać swoją najnowszą reklamę podczas tegorocznej, oscarowej gali. Pomysł ten nie przypadł do gustu zarządowi ABC, który zakazał jej emisji.

Nie ma w niej przemocy, nie jest polityczna, nie ma podtekstu seksualnego. Nasza reklama nie dotyczy religii, nie jest sprośna, nie przedstawia broni czy amunicji. To po prostu nowa mama, w domu, z dzieckiem i jej nowym ciałem – czytamy na profilu marki

W spocie widzimy zmęczoną, rozczochraną mamę, która budzi się w środku nocy. W tle słychać dźwięk płaczącego dziecka. Kobieta jest świeżo po porodzie i musi zmienić swoją pieluchę. Zmierza do łazienki i próbuje zrobić to, co kiedyś było naturalną dla niej rzeczą, a teraz powoduje ogromny ból. Jej dyskomfort jest widoczny gołym okiem. W spocie nie widać nagości, ukazane są uczucia malujące się na twarzy zmęczonej matki. 

Wypoczęte, pełne sił i zadbane matki uśmiechające się na zdjęciach na Instagramie, nie są uczciwym odzwierciedleniem tego, jak czuje się kobieta po porodzie. 

Stacja ABC wystosowała mailowe oświadczenie, w którym argumentuje, że klip „zbyt obrazowo pokazuje częściową nagość i demonstrację produktów„.

Prestiżowa gala rozdania Oscarów co roku jest krytykowana za to, że brak tam różnorodności. Odnosiła się do tego nawet aktorka Natalie Portman, ale jak widać w najbliższym czasie raczej nic się nie zmieni.

Reklama zakazana na Oscarach:

Jak uważacie, reklama jest rzeczywiście a bardzo obrazowa?

Koniecznie podzielcie się swoimi wrażeniami na ten temat.

ZOBACZ WIĘCEJ:

Gdzie się podziała Jennifer Aniston na tegorocznych Oscarach?

Anna Wendzikowska o pierwszym razie na Oscarach: „Zawsze mówiłam, że to jest strasznie trudne”

Polka, Katarzyna Łaska zaśpiewała na tegorocznej gali wręczenia Oscarów!